Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
dietmdb schreef:Ik ga mee met armani05.
Als hij bij jou geen stap vooruit zet, kun je iemand idd mee laten lopen, of misschien iemand anders er even op laten? Ben ik zelf niet zo'n voorstander van, want uiteindelijk moet het paard naar jou luisteren, en niet naar een ander.
Lottexxx schreef:Les nemen van iemand die hier een diploma voor heeft. Rijden leer je niet zomaar, hoezo heb je nog maar 2 maanden de tijd?
passieAppel schreef:Lekker aan het lessn slaan!
Nee even serieus, neem rustig les, als t kan privéles. Zo leer je van zelf rijden.
En de eigenaresse? Die mis ik in t verhaal...
passieAppel schreef:Als hij een handelaar is, kan hij jou ook best even een tijdje missen zónder het rijden.
Of dat je even een halfjaar niet komt, totdat je bijv. op de manege een beetje hebt leren rijden.
MarijkexMara schreef:passieAppel schreef:Als hij een handelaar is, kan hij jou ook best even een tijdje missen zónder het rijden.
Of dat je even een halfjaar niet komt, totdat je bijv. op de manege een beetje hebt leren rijden.
ja da's waar maar ik vind een manege niet handig, want manege pony's
zijn heel anders dan een pony die nog nooit is bereden dus ja die is heel
anders...Ik kan ook wel rijden maar de pony nog niet dus een manege
is ook geen optie want dan leer ik nog steeds niet hoe de pony
rijd en privé les is te duur.
Vjestagirl schreef:Maar je kunt toch niet verwachten dat iemand je hier dé perfecte tip kan geven, waardoor jij zonder les kan leren rijden? Er is geen short-cut om perfect te leren rijden, dat gaat met veel oefenen, theorie lezen, nadenken, les, les en nog eens les.
Het punt is, als jij een pony aan het beleren bent zonder dat je eigenlijk echt weet wat je doet, je het misschien beter aan iemand anders over kan laten
Macs schreef:een manege is een goede basis om de beginselen te leren hoor, is zeker geen overbodige luxe!!
Moet je wel een goede manege hebben natuurlijkMaar leren sturen en drijven, de gangen en omgang leer je toch echt beter op een manege dan in je uppie.
MarijkexMara schreef:Vjestagirl schreef:Maar je kunt toch niet verwachten dat iemand je hier dé perfecte tip kan geven, waardoor jij zonder les kan leren rijden? Er is geen short-cut om perfect te leren rijden, dat gaat met veel oefenen, theorie lezen, nadenken, les, les en nog eens les.
Het punt is, als jij een pony aan het beleren bent zonder dat je eigenlijk echt weet wat je doet, je het misschien beter aan iemand anders over kan laten
maar ik kan al rijden dus ik weet wat ik doe,
alleen de pony weet het dus niet.
MarijkexMara schreef:armani05 schreef:met een dier moet je niks overhaast doen, neem de tijd voor het welzijn van je dier
ik wil ook niet overhaasd zijn, dat vind ik zelf ook
niet fijn. Ik ga ook al in galop ik moet alleen het
nog allemaal zelf kunnen dat kan ik gewoon nog niet :'(
Vjestagirl schreef:Maar je kunt toch niet verwachten dat iemand je hier dé perfecte tip kan geven, waardoor jij zonder les kan leren rijden? Er is geen short-cut om perfect te leren rijden, dat gaat met veel oefenen, theorie lezen, nadenken, les, les en nog eens les.
MarijkexMara schreef:Vjestagirl schreef:Maar je kunt toch niet verwachten dat iemand je hier dé perfecte tip kan geven, waardoor jij zonder les kan leren rijden? Er is geen short-cut om perfect te leren rijden, dat gaat met veel oefenen, theorie lezen, nadenken, les, les en nog eens les.
ik heb ook een meisje die leert mij paardrijden en ze leert mij
dus ook hoe ik de pony moet berijden, ze zit er al jaren op
en heeft ook veel gehaald.