Gekke gebeurtenissen met je paard beleven!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ik heb weleens een genante gebeurtenis meegemaakt met mijn paard\pony.

Ja
35 (87%)
Nee
5 (12%)

Totaal aantal stemmen: 40

_Apple_

Gekke gebeurtenissen met je paard beleven!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-11 17:07

Hallo,

Wie heeft er allemaal een keer een genante\gekke gebeurtenis gehad met zijn\haar paard\pony? Een voorbeeld:
Je hebt net een kerstboom gekocht en je zet hem naast het hek van de wei waar je paard in staat. Je haalt alle spulletjes op om de kerstboom te versieren, dat is klaar, dus je wilt de kerstboom op gaan halen. Eenmaal buiten zie je dat er niet veel meer van je mooie kerstboom is overgebleven, hoe kan dat nou?
Dan zie je je paard op een tak staan kauwen en je paard kijkt je aan alsof je gek bent. Komt de buurvrouw net een kopje suiker lenen. Ze vraagt wat er met de kerstboom gebeurt is, en dan moet je het vertellen. De buurvrouw lacht erom, maar jij schaamt je kapot!

De hier boven staande blunder heb ik niet zelf meegemaakt, maar zelf bedacht. Het zou best eens kunnen dat iemand zoiets als dit heeft meegemaakt. Schrijf dan in je reactie wat je hebt meegemaakt.
Groetjes, en fijne feestdagen en een goede jaarwisseling toegewenst!

StAppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 17:22

Nou dit is niet zo raar maar ik baalde wel, wij hebben hele aardige buren die een boerderij hebben. Ik mag daar altijd in de bak rijden en hem ook in de wei los zetten dat mijn paard lekker kan racen.
Vanochtend vroeg op en naar mijn ouders gegaan, want onze bak is kletsnat dus mijn paardje kan zich daar niet echt in uitleven. Ik naar de buren of ik Appie (mijn paardje) even los mocht zetten in de grote bak. Zo gezegd zo gedaan.
Ik zet hem in de bak bij hen, staat Appie gewoon stil. Dus ik jaag hem een beetje op zodat hij even zijn energie kwijt kon, en dat had ie nodig, allemaal gekke sprongen, kont omhoog etc.
Dus hij lekker aan het rennen, raakt hij de stroomdraad, met gevolg stroom draad in 3 stukken. Ik denk oliebol, heb ik weer, mag ik zoveel van hun sloopt meneer Appie de draad. Dus ik snel de bak uit en naar de buren, van uuuuuh hij heeft de draad kapot getrapt mag de stroom er even af dan maak ik hem weer :o . Gelukkig vonden ze het niet erg en hun eerste reactie was van "ojee hij heeft toch niets he en wat is er gebeurd?"
Ik snel de stroom eraf gehaald en draad (met behulp van vader ;) ) de draad weer vast geknoopt, zag dat de draad op 1 punt ook erg zwak was dus daar ook maar meteen een knoop in gelegd.
Nou niet echt heel gek maar baal er dan zo van dat ik zoveel met mijn paard mag daar en dat de draad dan kapot gaat, ik weer naar hen toe moet van mag de stroom eraf etc etc, voel me dan zo'n zeurpiet :')

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-11 17:34

StAppie schreef:
Nou dit is niet zo raar maar ik baalde wel, wij hebben hele aardige buren die een boerderij hebben. Ik mag daar altijd in de bak rijden en hem ook in de wei los zetten dat mijn paard lekker kan racen.
Vanochtend vroeg op en naar mijn ouders gegaan, want onze bak is kletsnat dus mijn paardje kan zich daar niet echt in uitleven. Ik naar de buren of ik Appie (mijn paardje) even los mocht zetten in de grote bak. Zo gezegd zo gedaan.
Ik zet hem in de bak bij hen, staat Appie gewoon stil. Dus ik jaag hem een beetje op zodat hij even zijn energie kwijt kon, en dat had ie nodig, allemaal gekke sprongen, kont omhoog etc.
Dus hij lekker aan het rennen, raakt hij de stroomdraad, met gevolg stroom draad in 3 stukken. Ik denk oliebol, heb ik weer, mag ik zoveel van hun sloopt meneer Appie de draad. Dus ik snel de bak uit en naar de buren, van uuuuuh hij heeft de draad kapot getrapt mag de stroom er even af dan maak ik hem weer :o . Gelukkig vonden ze het niet erg en hun eerste reactie was van "ojee hij heeft toch niets he en wat is er gebeurd?"
Ik snel de stroom eraf gehaald en draad (met behulp van vader ;) ) de draad weer vast geknoopt, zag dat de draad op 1 punt ook erg zwak was dus daar ook maar meteen een knoop in gelegd.
Nou niet echt heel gek maar baal er dan zo van dat ik zoveel met mijn paard mag daar en dat de draad dan kapot gaat, ik weer naar hen toe moet van mag de stroom eraf etc etc, voel me dan zo'n zeurpiet :')

Hoi,

Ja ik snap dat je baalde!
Gelukkig is alles goed gegaan met je paard!

Groetjes, fijne feestdagen en een goede jaarwisseling toegewenst!

Kaus

Re: Gekke gebeurtenissen met je paard beleven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 17:43

Mijn zus en ik wilde voor het eerste onze pony gaan longeren,
dus wij mooi longeren en longeren en longeren...
Komt er een vrouw aan lopen.
"Zou ik mijn pony ook maar even uit de bak halen?"
Stond haar pony heel bang helemaal achter in het hoekje...
Hadden we niet eens gezien :+

En ook een keer naar wedstrijd geweest.
Komen we daar aan,
Hoofdstel: check
Peesbeschermers: check
Cap: check
Laarzen: check
Zadel: check
Paard: uhm nee...
|o

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-11 18:15

Kaus schreef:
Mijn zus en ik wilde voor het eerste onze pony gaan longeren,
dus wij mooi longeren en longeren en longeren...
Komt er een vrouw aan lopen.
"Zou ik mijn pony ook maar even uit de bak halen?"
Stond haar pony heel bang helemaal achter in het hoekje...
Hadden we niet eens gezien :+

En ook een keer naar wedstrijd geweest.
Komen we daar aan,
Hoofdstel: check
Peesbeschermers: check
Cap: check
Laarzen: check
Zadel: check
Paard: uhm nee...
|o

Haha! Dat vind ik nou een echte blunder _O- , beide trouwens!!!! Bedankt voor je reactie!
Groetjes, fijne feestdagen en een goede jaarwisseling toegewenst!

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 19:31

OPG -> YRT

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 20:25

Nee, eigenlijk niet dat ik weet:+
de laatste is echt hilarisch

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 20:30

ja. we reden met de paarden buiten. ik op een 4 jarige, en iemand anders op een wat "oudere". komt er een hele club motoren aan.
het wat oudere paard heeft daar al erg veel ervaring mee en de 4 jarige was voor het eerst mee.
dus ik dacht oh nee he krijgen we dit weer..
het oudere paard werd helemaal gek, en de 4 jarige beet hem in zn kont met andere woorden doe even normaal.. was echt een komisch gezicht

Surprise_Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 20:50

Was op buitenrit, nou ja, eigenlijk ging ik gewoon een leraar/busvriend van mij chocola voor Sinterklaas geven, maar ja }> .
Ik verloor een reflectiebandje, dus omkeren, afstappen, bandje pakken, allemaal prima... totdat pony zich losrukt en er in volle galop vandoor gaat.
Meisje met wie ik reed er achteraan, uiteindelijk heeft de eigenaar van het café mn pony gevangen en mee terug genomen.
Nu krijg ik ook geregeld van hem te horen: zo, geen pony mee vandaag? :')

maflinger1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 23:37

Ik heb een aantal keer gehad dat ik niet op zat te letten, net op was gestapt en goed zat (bij ons staat de bakdeur dan nog open, want de opstap krukjes moeten er nog uit) en voordat ik het doorhad was het paard de bak al uitgelopen :+
Heb ook wel eens mn oude verzorgshet vastgebonden aan een heel zwaar ouderwets fietsenrek (was veel groter dan de pony zelf), moest alleen wat van binnen halen, en toen ik weer buiten kwam liep meneer vrolijk over het erf te rennen met dat gigantische fietsenrek achter zich aan :+

adaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 00:04

wahaha geniale verhalen hier. nu al. zelf nog niet echt iets heel geks mee gemaakt. wel dat meneer een boom er echt super angstaanjagend uit vond zien. (blijkbaar). steeds als we bij de boom waren stoof hij de bak door. totdat hij iets anders zag lopen verderop waardoor hij de boom vergat (waar hij dus net langs moest lopen).

maar ik ga dit even volgen. vind het hier wel leuk:D

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 00:05

haha geniaal sommigen,
uhmm ik heb vast wel iets genants ff denken...
hmm als ik iets weet kom ik terugg :+

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 01:22

Ik heb zoveel gekke dingen met m’n paard meegemaakt…!
Dit is er eentje:
We waren op wedstrijd op een groot buitenterrein. Toen ik van de ring terugstapte hoorden we een ambulance. Door de vlakke weilanden konden we die ambulance de hele tijd volgen. Dus zowel m’n paard als ik letten (nieuwsgierig als we zijn) alleen nog maar op die ambulance die we in de verte zagen rijden. Daardoor reden we gewoon tegen een schrikdraadje aan!

Nog een andere:
Toen Otto nog jong was maakte ik een buitenrit met hem waarbij hij over een bruggetje moest. Otto vond het bruggetje een beetje te spannend en wilde er niet overheen. Maar ik geef ook niet zomaar op dus we stonden best een tijd voor dat bruggetje. Ondertussen kwamen er verschillende mensen langs die ons wilden helpen. (maar die niets van paarden wisten) Een eerste mevrouw zei: “Hoe heet je paard?” Ik vertelde dat hij Otto heet. Dus zij naar de overkant, en vanaf daar “Otto, Otto!” roepen, alsof het een hond was. Nee hoor, dat was niet genoeg om hem te overtuigen. Dus ging ze maar weer verder.
Een tijdje later kwam er een ander stel aan, met een mevrouw in een rolstoel. Ik had Otto inmiddels al met gras en allerlei manieren geprobeerd om op de brug te krijgen. “Misschien doet ie het voor een pistoletje?” vroeg ze. Dus zij ging hem lokken met een pistoletje, helaas ook niet genoeg om hem over te halen.
Even later kwam er een boer uit de buurt langs, die al eerder langs was gereden. “Zal ik even helpen?” vroeg hij. Ik zei:”Ja, als u nou de zweep neemt, dan loop ik met het paard voor u uit.” Zo gezegd zo gedaan, en met een kleine aanmoediging stonden we aan de overkant. _O- (Daarna nog snel een paar keer heen en weer gegaan om het af te leren, zonder verdere problemen. :D )

Nou, volgens mij kan ik dit hele topic wel volschrijven. Als me nog een hele leuke te binnen schiet zal ik hem er nog bij zetten.

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-11 13:03

Ik vind dit een hele leuke topic vanwege de grappige verhalen! Bedankt voor je reacties tot zo ver!!!!

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-11 17:40

Ik ben nu zelf ook slachtoffer geworden........!
Ik wilde mijn paardje op stal zetten, maar ik zag hem niet in de wei staan. Dus ik heb heel de wei afgezocht naar mijn paardje, niets te zien. Nou, ik was inmiddels ook het hele dorp rond geweest. Nog niks! Kwam ik terug, zegt mijn moeder tegen me: 'Waar zoek je naar?' Ik zei toen: 'M,n paard, ik moet hem nog op stal zetten. Maar ik kan hem nergens vinden. In het dorp of in de wei is hij niet!'
Mijn moeder begint te lachen, ik vroeg me stierlijk af waarom. Zegt mijn moeder: 'Ik heb hem al op stal gezet.' Ik: 'Had dat dan gezegd!' Moeder: 'Ik dacht dat je het wel zou zien.'
Volgende dag op school, iedereen vraagt waarom ik het hele dorp door was geweest. Ze wilden alles weten, maar ik schaamde me kapot!
Dit hoop ik nooit meer mee te hoeven maken want het is behoorlijk genant!
Groetjes!

__Amber__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 20:19

Ik was nog nooit van m'n pony afgevallen, tot dat ene genante moment...
Pony stond te koop en er kwamen mensen kijken. Ik moest hem dus even voor rijden, vol vertrouwen stap ik erop om alle drie de gangen te laten zien. Wil ik aan galopperen, ziet ze iets, geeft een bok, en ik zo onvoorbereid op de bok vlieg er voorover af, plat op m'n rug.. Naast de pijn was de vernedering ook sterk aanwezig.

Of waar mijn ouders en zussen zo om kunnen lachen:
Mijn moeder had een aantal jaar geleden een nieuw paard gekocht. Ik had nog nooit op zo'n groot paard gereden!! (ik was een jaar of 8) Dus mocht ik van mijn moeder ook een rondje stap en draf, ik helemaal blij. Na een paar rondjes stappen zegt mijn moeder dat we gaan aandraven, ik roep dus: ''Wow, wat draaft hij lekker!'' en ga lichtrijden. Zegt mijn moeder:'' We draven nog niet'' **Fluit** '' Oh maar dat wist ik wel! '' Ze hebben kostelijk gelachen.

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-11 15:18

Haha! Leuke verhalen allemaal! Hebben de kopers de pony of het paard wel gekocht dan?

__Amber__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 17:11

Nee :P We vonden de mensen niet bij de pony passen..

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-11 17:16

__Amber__ schreef:
Nee :P We vonden de mensen niet bij de pony passen..

Jammer, is de pony inmiddels al wel verkocht?

Mglii____

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 17:18

Ik had les op mijn verzorgpony al 2 jaar ofzo geleden. We gingen springen maar meneer weigert nogal graag.
Ik kordaat terug gedraait zodat ik hem er overheen kon zetten. Niet goe aangesingeld... Daar schoof het zadel en daar ging ik tegen de grond... :')

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-11 17:19

Mglii____ schreef:
Ik had les op mijn verzorgpony al 2 jaar ofzo geleden. We gingen springen maar meneer weigert nogal graag.
Ik kordaat terug gedraait zodat ik hem er overheen kon zetten. Niet goe aangesingeld... Daar schoof het zadel en daar ging ik tegen de grond... :')

Niet erg handig................. :D |o

jokenicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 17:51

ik ook, mijn merrie kon soms zó hengstig zijn, dat de fleemde, kauwde, en plasde, TIJDENS het rijden, niet echt fijn & genant als je op de ponyclub rijd, tijdens een dressuurles :') werd elke keer weer uitgelachen, gelukkig kon ik er zelf ook om lachen! :))

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 19:26

__Amber__ schreef:
Ik was nog nooit van m'n pony afgevallen, tot dat ene genante moment...
Pony stond te koop en er kwamen mensen kijken. Ik moest hem dus even voor rijden, vol vertrouwen stap ik erop om alle drie de gangen te laten zien. Wil ik aan galopperen, ziet ze iets, geeft een bok, en ik zo onvoorbereid op de bok vlieg er voorover af, plat op m'n rug.. Naast de pijn was de vernedering ook sterk aanwezig.

Of waar mijn ouders en zussen zo om kunnen lachen:
Mijn moeder had een aantal jaar geleden een nieuw paard gekocht. Ik had nog nooit op zo'n groot paard gereden!! (ik was een jaar of 8) Dus mocht ik van mijn moeder ook een rondje stap en draf, ik helemaal blij. Na een paar rondjes stappen zegt mijn moeder dat we gaan aandraven, ik roep dus: ''Wow, wat draaft hij lekker!'' en ga lichtrijden. Zegt mijn moeder:'' We draven nog niet'' **Fluit** '' Oh maar dat wist ik wel! '' Ze hebben kostelijk gelachen.

hahaa _O-

houvanpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 21:17

ik reed eens op een hengst (jaah een hengst) en de eigenaar zei van je moet daar een daar langsrijden dus dat deden we (ik en mijn vriendin(met 1 paard) komen we een merrie tegen dus die hengst ''durk'' die spacet hem bijna en mijn vriendin houd hem voor de zekerheid vast dus reed die merrie voorbij en zijn we een stukje gaan galoperen en draven en het was al bijna een 20 minuten later en toen gaf hij een bok en is hij er achteraangegaan maar die merrie vond die dus niet meer. :D en toen heeft hij een andere afslag genomen is hij over de snelweg gegalopeerd en stond hij bij een heel schattig klein mini shetlander met veulen. hebben wij dus de hele tijd aan het zoeken geweest en dan opweg naar de eigenaares loopt de eigenaar van de shetlandjes op ons af met een heel lieve hengst die wij de hele dag hadden lopen zoeken :o :o we hebben het de eigenaares wel verteld en ze zei dat het kon gebeuren met een hengst en was blij dat hij nog ongedeerd was maar iks schaamde me wel en durfde bijna niet te vertellen |( |( ;(

houvanpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 21:20

maflinger1 schreef:
Ik heb een aantal keer gehad dat ik niet op zat te letten, net op was gestapt en goed zat (bij ons staat de bakdeur dan nog open, want de opstap krukjes moeten er nog uit) en voordat ik het doorhad was het paard de bak al uitgelopen :+
Heb ook wel eens mn oude verzorgshet vastgebonden aan een heel zwaar ouderwets fietsenrek (was veel groter dan de pony zelf), moest alleen wat van binnen halen, en toen ik weer buiten kwam liep meneer vrolijk over het erf te rennen met dat gigantische fietsenrek achter zich aan :+

geniaal verhaal echt hilarisch (of hoe je het schrijven wil)