Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Gelukkig vonden ze het niet erg en hun eerste reactie was van "ojee hij heeft toch niets he en wat is er gebeurd?"
) de draad weer vast geknoopt, zag dat de draad op 1 punt ook erg zwak was dus daar ook maar meteen een knoop in gelegd.
StAppie schreef:Nou dit is niet zo raar maar ik baalde wel, wij hebben hele aardige buren die een boerderij hebben. Ik mag daar altijd in de bak rijden en hem ook in de wei los zetten dat mijn paard lekker kan racen.
Vanochtend vroeg op en naar mijn ouders gegaan, want onze bak is kletsnat dus mijn paardje kan zich daar niet echt in uitleven. Ik naar de buren of ik Appie (mijn paardje) even los mocht zetten in de grote bak. Zo gezegd zo gedaan.
Ik zet hem in de bak bij hen, staat Appie gewoon stil. Dus ik jaag hem een beetje op zodat hij even zijn energie kwijt kon, en dat had ie nodig, allemaal gekke sprongen, kont omhoog etc.
Dus hij lekker aan het rennen, raakt hij de stroomdraad, met gevolg stroom draad in 3 stukken. Ik denk oliebol, heb ik weer, mag ik zoveel van hun sloopt meneer Appie de draad. Dus ik snel de bak uit en naar de buren, van uuuuuh hij heeft de draad kapot getrapt mag de stroom er even af dan maak ik hem weer. Gelukkig vonden ze het niet erg en hun eerste reactie was van "ojee hij heeft toch niets he en wat is er gebeurd?"
Ik snel de stroom eraf gehaald en draad (met behulp van vader) de draad weer vast geknoopt, zag dat de draad op 1 punt ook erg zwak was dus daar ook maar meteen een knoop in gelegd.
Nou niet echt heel gek maar baal er dan zo van dat ik zoveel met mijn paard mag daar en dat de draad dan kapot gaat, ik weer naar hen toe moet van mag de stroom eraf etc etc, voel me dan zo'n zeurpiet
Kaus schreef:Mijn zus en ik wilde voor het eerste onze pony gaan longeren,
dus wij mooi longeren en longeren en longeren...
Komt er een vrouw aan lopen.
"Zou ik mijn pony ook maar even uit de bak halen?"
Stond haar pony heel bang helemaal achter in het hoekje...
Hadden we niet eens gezien![]()
En ook een keer naar wedstrijd geweest.
Komen we daar aan,
Hoofdstel: check
Peesbeschermers: check
Cap: check
Laarzen: check
Zadel: check
Paard: uhm nee...
, beide trouwens!!!! Bedankt voor je reactie!
.
(Daarna nog snel een paar keer heen en weer gegaan om het af te leren, zonder verdere problemen.
)
We vonden de mensen niet bij de pony passen.. Mglii____ schreef:Ik had les op mijn verzorgpony al 2 jaar ofzo geleden. We gingen springen maar meneer weigert nogal graag.
Ik kordaat terug gedraait zodat ik hem er overheen kon zetten. Niet goe aangesingeld... Daar schoof het zadel en daar ging ik tegen de grond...
werd elke keer weer uitgelachen, gelukkig kon ik er zelf ook om lachen!
__Amber__ schreef:Ik was nog nooit van m'n pony afgevallen, tot dat ene genante moment...
Pony stond te koop en er kwamen mensen kijken. Ik moest hem dus even voor rijden, vol vertrouwen stap ik erop om alle drie de gangen te laten zien. Wil ik aan galopperen, ziet ze iets, geeft een bok, en ik zo onvoorbereid op de bok vlieg er voorover af, plat op m'n rug.. Naast de pijn was de vernedering ook sterk aanwezig.
Of waar mijn ouders en zussen zo om kunnen lachen:
Mijn moeder had een aantal jaar geleden een nieuw paard gekocht. Ik had nog nooit op zo'n groot paard gereden!! (ik was een jaar of 8) Dus mocht ik van mijn moeder ook een rondje stap en draf, ik helemaal blij. Na een paar rondjes stappen zegt mijn moeder dat we gaan aandraven, ik roep dus: ''Wow, wat draaft hij lekker!'' en ga lichtrijden. Zegt mijn moeder:'' We draven nog niet'' **Fluit** '' Oh maar dat wist ik wel! '' Ze hebben kostelijk gelachen.
en toen heeft hij een andere afslag genomen is hij over de snelweg gegalopeerd en stond hij bij een heel schattig klein mini shetlander met veulen. hebben wij dus de hele tijd aan het zoeken geweest en dan opweg naar de eigenaares loopt de eigenaar van de shetlandjes op ons af met een heel lieve hengst die wij de hele dag hadden lopen zoeken
we hebben het de eigenaares wel verteld en ze zei dat het kon gebeuren met een hengst en was blij dat hij nog ongedeerd was maar iks schaamde me wel en durfde bijna niet te vertellen
maflinger1 schreef:Ik heb een aantal keer gehad dat ik niet op zat te letten, net op was gestapt en goed zat (bij ons staat de bakdeur dan nog open, want de opstap krukjes moeten er nog uit) en voordat ik het doorhad was het paard de bak al uitgelopen![]()
Heb ook wel eens mn oude verzorgshet vastgebonden aan een heel zwaar ouderwets fietsenrek (was veel groter dan de pony zelf), moest alleen wat van binnen halen, en toen ik weer buiten kwam liep meneer vrolijk over het erf te rennen met dat gigantische fietsenrek achter zich aan