Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Sonja schreef:Als je na een half jaar al geen energie meer hebt en piept over donker, dan ben je stomweg niet uit het juiste hout gesneden voor een eigen paard.
Doe jezelf en je paard een plezier, verkoop 'm aan iemand die wél van te voren aan ziet komen dat je 's winters altijd in het donker bezig bent, en ga bv lekker 1x per week op een leuke manege rijden.
Paardrijden is een hobby, en hobbies horen LEUK te zijn.
Ik probeer me er wel elke dag toe te zetten. Ik heb nu geregeld dat mijn broertje (voor wat extra zakgeld) mijn 3 boxen uitmest en dat ik dan na het eten met de trailer naar de manege ga om te rijden. Daar is het vaak wel druk en niet donker dus dat motiveerd mij wel weer 
Inmiddels heb ik een auto maar dan nog is het 20 min rijden.
Beweging is het belangrijkste voor het paard. Wil je echt persee je paard houden.. (je zult het met school.. en daarna met werrk.. altijd zo druk houden.. ook als er een vriendje komt of een eigen huis etc..) zou ik iemand regelen die jouw paard wil verzorgen/rijden etc.mika11 schreef:Hangt er ook vanaf hoe je paard is gehuisvesd?
Staat ie voornamelijk op stal, dan zou je iets moeten verzinnen (bijrijder, andere stal).
Maar ja, je zit pas in MBO 1 dus de komende jaren krijg je het niet rustiger waarschijnlijk.
Dan zou je moeten nadenken of jouw paard wel in je leven past.
Magrathea schreef:Beweging is echt wel iets essentieels. En ook al kan je er niks aan doen, op een bepaald punt moet je toch gaan kijken naar wat het beste is voor je paard...
svdijk86 schreef:Ik werk 5 dagen in de week van 8 tot 5 met 1 uurtje pauze. Ik kom thuis om half 6, ik ga eten en daarna naar stal. Ik ben ongeveer half 7 op stal en om 10 uur/ kwart over 10 ben ik thuis. Voor mijn paard neem ik altijd de tijd. Als ik thuis kom ga ik douchen en daarna ga ik slapen. En op naar de volgende dag. Zo gaat het al vanaf mijn 16e. Mijn stal zit niet dichtbijInmiddels heb ik een auto maar dan nog is het 20 min rijden.
Ik weet niet beter en ik zou ook niet anders willen.. tijd heb je nooit, tijd moet je maken. En als jij "geen zin" hebt dan zou ik geen eigen paard houden