Verhaal uit de penny van 25/30 jr geleden gezocht....

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
quintusgl

Berichten: 4471
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: Bij t bos

Verhaal uit de penny van 25/30 jr geleden gezocht....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-11 21:16

Toen ik een jaar of 10 was, heb ik in de Penny (jawel, was ik gek op) een verhaal gelezen over een paard die hartproblemen had en het meisje dat erop reed reed elke dag en galopeerde over de velden. ELke keer met het (naar mijn herinnering) vrijheid erin.
Het verhaal einidigde dat het meiske met paard een berg op galoppeerde en riep:
Vang de wind "paardennaam", Vang de wind! En toen ging het paard bovenop de heuvel liggen en stierf.....

Nou vraag je je af: wat moet je nu nog met dat verhaal..... :+
Op een of andere manier is dat verhaal mij altijd bijgebleven en dan vooral het vrijheid-gevoel met de wapperende manen en harde galop en dan de wind erbij.......
Zelfs zoveel dat ik, toen ik 30 werd, een tatoo heb genomen nav dit verhaal. Een galoperend paardje met wapperdende manen. Dit is voor mij het ultieme symbool voor vrijheid geworden vanaf dat ik dus dat verhaal gelezen heb.
Ik ben nu 41 en zou het leuk vinden als er iemand is die deze penny met dit verhaal nog heeft. Wellicht is het later nog een keer in de Penny geplaatst ofzo.

Ik begrijp dat het lastig is om dit verhaal te vinden, maar niet geschoten is altijd mis!!!
Laatst bijgewerkt door quintusgl op 18-12-11 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Annabel

Berichten: 4877
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Verhaal uit de penny van 25/30 jr geleden gezocht....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 21:18

Klinkt heel mooi, maar het spijt me, ik heb helaas dat verhaal niet!

JoT

Berichten: 4019
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Verhaal uit de penny van 25/30 jr geleden gezocht....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 22:13

Mail de Penny anders even. Vaak hebben bladen wel een archief van hun oude uitgaves. Wie weet!

Lous

Berichten: 24257
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 22:14

Veel verhalen worden na jaren weer herhaald in de Penny. Dit verhaal zouden ze bij de Penny dan zeker ook moeten vinden.

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 22:48

Is het de Penny of Ponyclub? Ik kan me namelijk ook een verhaal uit de ponyclub herinneren met als titel Die zomer met Ali of De laatste zomer met Ali. Het verhaal werd getekend door Lena Furberg. Zij had vroeger altijd gigantisch mooie verhalen :).

*edit* Oh miscalculatie, 25/30 jaar geleden kon ik nog niet eens lezen :+ }:0
Moet een andere zijn dan...
Laatst bijgewerkt door Youko op 18-12-11 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Fennee
Berichten: 2501
Geregistreerd: 14-08-11
Woonplaats: Provincie Drenthe.

Re: Verhaal uit de penny van 25/30 jr geleden gezocht....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 22:49

Oeh, je maakt me nu wel heeel benieuwd!

franka75

Berichten: 11194
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 22:50

Ja ik ken dat verhaal ik heb het ergens thuis liggen maar kan het niet vinden. Dancer heete dat paard en ze liet hem op die manier gaan , heel mooi verhaal met een blond meisje , ik heb zelf heel veel oude penny;'s en tina's en ponyclubs die ik vaak nog bij kringloop vind.

Imre

Berichten: 14231
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 22:51

Zomer met Ali is inderdaad uit de Ponyclub. :j Die heb ik hier wel staan als dat em is, Marieke. Maar die is uit begin jaren 90, da's nog geen 30 jaar geleden.

franka75

Berichten: 11194
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 22:53

Youko schreef:
Is het de Penny of Ponyclub? Ik kan me namelijk ook een verhaal uit de ponyclub herinneren met als titel Die zomer met Ali of De laatste zomer met Ali. Het verhaal werd getekend door Lena Furberg. Zij had vroeger altijd gigantisch mooie verhalen :).

*edit* Oh miscalculatie, 25/30 jaar geleden kon ik nog niet eens lezen :+ }:0
Moet een andere zijn dan...

Ja die heb ik ook liggen dat het paard tijdens het spelen word getroffen door een onzichtbare kanonskogel en neervalt. na een hele mooie fijne laatste zomer. Dat was een arabier waarvan ze eerst dacht dat dat niks zou zijn tot ze hem zag. Als hij speelt om haar op te vrolijken omdat ze verdrietig is dat het de laatste dag is van de zomer, en ze hem terug moet brengen

arankeng
Berichten: 1147
Geregistreerd: 28-05-11
Woonplaats: In het mooie West Friesland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 22:54

als je het verhaal gevonden heb wil je het dan posten dan kan ik ook mee genieten ik word wel erg beniewd

quintusgl

Berichten: 4471
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: Bij t bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-11 22:55

jaaaaaaa Dancer!!!! Dat was de naam! En een blond meisje klopt ook......Grappig zeg, dat je dat verhaal ook nog kent Franka!!
Volgens mij was het de Penny. Franka, zou jij eens willen zoeken? Dan kan ik misschien bij de Penny dat nummer nog zien te krijgen......
Ik ga sowieso de Penny ook eens aanschrijven.....niet geschoten altijd mis.
Dank jullie wel voor het meedenken alvast!
Als ik het zo lees is het niet Ali.......

franka75

Berichten: 11194
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 22:55

die is uit de nieuwe kaft van de ponyclub de blauwe kaft maar je kan hem niet meer kopen in nederland volgens mij
En Bella het trekpaard die ook heel oud is en een meisje wat dan net verhuisd is leert haar kennen en verzorgt haar de laatste zomer wat ook zielig maar mooi eindigt meisje en paard helpen elkaar. paard zorgt ervoor dat het meisje niet eenzaam is en andersom.

Imre

Berichten: 14231
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 22:56

Werkt bokker Lusitana niet al heel lang voor de Penny? Misschien kent zij het verhaal.

quintusgl

Berichten: 4471
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: Bij t bos

Re: Verhaal uit de penny van 25/30 jr geleden gezocht....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-11 22:57

Ik ga haar eens pben Imre, dank je wel!

quintusgl

Berichten: 4471
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: Bij t bos

Re: Verhaal uit de penny van 25/30 jr geleden gezocht....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-11 23:07

DAt is ook een mooi verhaal franka...
We schoppen wel zo tegen de Penny's aan maar eignelijk hadden veel verhalen wel iets heel moois...waar je je als jong meisje helemaal in kon verplaatsen.
Ik heb toevallig vrijdag als geintje een Penny gekregen van nu.......ook zo leuk om weer te lezen maar ook zoooooo anders als in real life.....haha

Lous

Berichten: 24257
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 23:09

Imre schreef:
Werkt bokker Lusitana niet al heel lang voor de Penny? Misschien kent zij het verhaal.


Zij werkte vroeger idd voor de Penny, maar uit haar profiel op te maken al een tijdje niet meer.

franka75

Berichten: 11194
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 23:35

hm jammer maar je kan ze ook gewoon bellen. ik vond het vroeger meer reeel ik lees hem ook nog af en toe, er word nog wel eens een oud verhaal ingezet maar volkomen veranderd soms of afgebroken.

Lusitana

Berichten: 22463
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Verhaal uit de penny van 25/30 jr geleden gezocht....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 15:19

Ik heb het verhaal gelezen lang geleden. Het stond niet in de Penny, in die tijd werkte ik er, en schreef bijna alle verhalen, maar deze stond in een los paperback zwart wit boekje, zover ik weet.

quintusgl

Berichten: 4471
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: Bij t bos

Re: Verhaal uit de penny van 25/30 jr geleden gezocht....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 18:40

Dank je wel Lusitana! Ik dacht dat het een dikke Penny was maar kan natuurlijk ook een andere zijn geweest. Is al lang geleden ;-). Maar bijna wel zeker dat het in kleur was..... Maar als ieand het verhaal in zart/wit heeft is het natuurlijk ook super!

kiki1976

Berichten: 16945
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Verhaal uit de penny van 25/30 jr geleden gezocht....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 20:37

Hahah die goede oude Penny verhalen.
Oke ik beken, ik lees ze stiekem nog wel eens {:)

Ziolette

Berichten: 17743
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 13:50

Hij was in kleur en stond in een penny-verzamelalbum :j. Ik ken deze strip en ik heb hem ook ergens liggen.

Apple

Berichten: 76249
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Verhaal uit de penny van 25/30 jr geleden gezocht....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 13:54

Zo ken ik van heel vroeger (30 jr terug) ook nog wat verhalen.

Bobtail bij de reddingsbrigade bijvoorbeeld en een heel zielig verhaal over paardjes in de kolenmijnen :-)

Zou ze ook graag weer eens terug willen zien :-)

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Verhaal uit de penny van 25/30 jr geleden gezocht....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 13:57

Ooh, leuk die oude verhalen! Ik weet nog goed het verhaal van een wit ponietje dat in een brandende stal vast kwam te zitten. Pony heette iets met een P.

Sowieso jammer dat de ponyclub er niet meer is, vond ik altijd leuker dan de penny.

Ziolette

Berichten: 17743
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 13:59

Idd, vooral de verhalen van Lena.

Ik ben nog steeds benieuwd hoe de verhalen van Jody en Firefootfarm verder gingen, die serie liep toen de ponyclub er mee stopte.

savieralover

Berichten: 1702
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 14:06

@Apple

ja die van de kolenmijn die weet ik ook nog wel. die heb ik ooit nog in een oude penny zien staan. heb zelf nu niks meer maar waren zeker leuke verhalen om te lezen.

@topic starter
je maakt me nu wel vreselijk nieuwsgierig. het lijkt me een prachtig verhaal