Voel jij je ook wel eens schuldig tegenover je paardjes?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ANOUKIEE

Voel jij je ook wel eens schuldig tegenover je paardjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 13:36

Hallo Allemaal :)!

Eigenlijk hoe de titel al zegt: Voel jij je wel eens schuldig tegenover je paard omdat je niet naar hem toe kan?

Ik voel me op dit moment wel een beetje schuldig tegenover mijn paardjes, ook al weet ik dat dat helemaal niet nodig is!
Ze staan op een wei met schuilstal met zijn 2tjes en worden 2x per dag gevoerd door de boer. Uitmesten etc moet ik zelf doen. Ik ben vrijdag daar geweest en heb toen hun stalletje en weide een stuk uitgemest. Gister heb ik van 9 tot 6 gewerkt en vandaag heb ik verjaardag van mijn neefje en tante en moet ik nog wat andere sociale contacten onderhouden haha :Y) , morgen moet ik weer tot 5 naar school dus kan dan ook helaas niet gaan. Nu voel ik me toch wel een beetje schuldig tegen over ze, zou ze zo graag een schoon stalletje gaan geven, alles even aanvegen en een knuffel + borstelbeurtje geven. Maar helaas is het 9 kilometer fietsen met een flinke berg, dus zeker met deze weeromstandigheden doe je dat niet zomaar even.

Aangezien het nu weer winter word zal dit zeker vaker voor gaan komen,
wie kan met mee praten :D ?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 13:41

Je hebt vrijdag een beetje uitgemest (dus niet alles?) en dan kan je pas dinsdag terug gaan?
Dan zal je heel veel werk hebben om 3 dagen mest dinsdag weg te scheppen (en nog wat er nog lag van ervoor).

Ik kan ook niet elke dag naar mijn pony, maar zij staat volpension, dus alles wordt gedaan. Zodoende wordt er elke dag gemest.
Ik zelf heb ook graag dat alles een beetje proper is.
Kan er iemand anders niet helpen? Hoe groot is de weide en mesten ze in de schuilstal?
Paarden mesten nogal veel op een dag, en dan zijn nog met 2, als ze dan een kleine weide hebben of ze mesten in de schuilstel vind ik dat nogal vies.

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 13:42

Ik ga hoe dan ook dagelijks langs. Heb geen stallen om uit te mesten aangezien ze op een hit aktief loopt en voer word dus ook vanzelf geregeld. Maar ik wil gewoon elke dag even gaan om te kunnen controleren of ze geen wondjes heeft of dergelijke. Het zou namelijk niet de eerste keer zijn dan ik kom en mevrouw heeft weer een flinke trap gehad of is uitgegleden.

Bij ons komen sommige ook dagen niet. Zelf kan ik dit niet, blijf me dan maar ongerust maken..

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 13:44

Nee totaal niet
die van mij word elke dag buiten gezet sochtends en savonds binnen gehaald en word gevoerd en gemest elke dag.. En aandacht krijgen ze ook daar die mensen waar hij staat hebben de stallen aan huis :)

ANOUKIEE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 13:48

chanel1985 schreef:
Je hebt vrijdag een beetje uitgemest (dus niet alles?) en dan kan je pas dinsdag terug gaan?
Dan zal je heel veel werk hebben om 3 dagen mest dinsdag weg te scheppen (en nog wat er nog lag van ervoor).

Ik kan ook niet elke dag naar mijn pony, maar zij staat volpension, dus alles wordt gedaan. Zodoende wordt er elke dag gemest.
Ik zelf heb ook graag dat alles een beetje proper is.
Kan er iemand anders niet helpen? Hoe groot is de weide en mesten ze in de schuilstal?
Paarden mesten nogal veel op een dag, en dan zijn nog met 2, als ze dan een kleine weide hebben of ze mesten in de schuilstel vind ik dat nogal vies.

Ik vrijdag het grootste gedeeltje uitgemest, maar helaas heb ik nog school en werken etc dus vrijdag redde ik het niet om alles te doen + de reistijd die ik heb.

Als ik dinsdag weer ga, helpt mijn vriend mee. Hoe groot de wei is durf ik niet te zeggen, ze mesten vrijwel niet in de stal.
Natuurlijk weet ik dat paarden veel mesten op een dag. Maar helaas past niet alles in de 24 uur die ik heb.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 13:49

Nee, dat heb ik helemaal niet.
Ik ga vrijwel altijd elke dag naar m'n paard toe.
Maar ze staat sowieso de hele dag buiten, ze wordt buiten en binnen gezet en de stal wordt gemest.
En als ik toch eens een dag niet kan, weet ik dat ze goed verzorgd wordt.

max66

Re: Voel jij je ook wel eens schuldig tegenover je paardjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 14:17

ik baal al als mijn stalgenootje de stallen niet heeft gedaan terwijl het volgens het rooster haar beurt was!
Heb ik weer meer werk als ik kom de volgende dag!

Het gaat om uitmesten van vijf stallen. Ik weet niet wat jullie ervan vinden, maar ik vind het altijd zwaar werk. Als ik vijf stallen heb gedaan (en de hele boel rondom heb aangeveegd), ben ik meestal te moe om nog te gaan rijden!

Caro18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 14:20

Ik weet dat mijn paard wel goed verzorgd wordt als ik een keer niet zou kunnen (volpension). Maar toch ben ik er elke dag. Ik MAAK er wel tijd voor. Verjaardagen en andere sociale contacten komen ook aan bod NADAT ik bij mijn paard ben geweest. Ik wist dat een paard tijd zou kosten en heb het er ook graag voor over.

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 14:26

Ja hoor ik voel me regelmatig schuldig terwijl dat helemaal niet nodig is. Ik heb de paarden aan huis dus ben er elke dag, elke dag uitmesten, voeren etc. maar voor rijden heb ik niet elke dag tijd. Ik heb alleen een buitenbaan en slechts 1 baklamp dus ik ben heel erg afhankelijk van het weer. Dan voel ik me wel een rot als ik niet kan rijden door laat thuis zijn of veel regen/wind.

Kan ik natuurlijk niks aan doen, maar toch :P Vandaag is ook zo'n dag

iklieftponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 14:27

ik maak tijd, dan maar niet naar de verjaardag. dat komt hier vaak zat voor.
ik heb een paard en dat paard is van mij dus is het ook mijn taak daar voor te zorgen.
en dat zal moeten, elke dag opnieuw.
ik ben gewoon 24/7 verantwoordelijk voor hem.
En bij mij gebeurt het heus wel eens dat ik er maar een kwartiertje per dag ben, dat ik alleen gauw even voer en klein beetje aandacht geef. maar kom er elke dag, anders had ik maar geen (eigen) paard moeten kopen.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 15:48

VSW -> PP

kristianneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 15:52

Ja :o

Tijdens tentamenweek, het enigste wat ik dan doe is ze eten geven en uit/in de wei zetten. Maargoed ze komen niks te kort maar vind het toch wel wat sneu

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 15:56

Ja hoor genoeg schuld gevoelens hier.

Mn verzorgpaarden staan aan huis bij de eigenaar worden elke dag keurig verzorgd door de eigenaar (rijden gebeurd niet meer ivm pensioenrechtige leeftijd van de paarden, 29 en 25) maar soms kan ik een hele week niet omdat ik zoveel les en huiswerk heb...
Dus dan gaan ze niet hun stukje wandelen met mij en worden ze niet verwent met worteltjes en appels...
Ja balen maar het is niet anders, gelukkig weet ik dat ze goed verzorgt worden.

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 15:59

ja, terwijl dit totaal niet hoeft :\

Heb mijn paard samen met mijn zusje en mamslief. Doe haar op maandag n woensdag en voel me ergens toch vaak schuldig als ik in het weekend amper kan (zit dan vaak bij vriendlief, dat zijn de enige dagen in de week dat ik hem kan zien). Ik hoef me echt niet schuldig te voelen, want er is altijd wel 1 van ons die naar haar toe ga, maar toch voelt ik me schuldig :o

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 16:04

Ja, want je wilde graag eigen ponys dan moet je er goed voor zorgen en niet af n toe wanneer t jou uitkomt. Zeker omdat er niemand anders ervoor in de plaats voor jou de ponys verzorgd. Dan zet je maar sociale contacten op een laag pitje, je hoeft toch niet een hele dag bij vrienden en of verjaardag van een familielid zijn?

Ik ga er elke dag heen, werk of geen werk, weer of geen weer, ik ga er elke dag heen, lekker uitmesten en dik opstrooien en water controleren/verversen, paard aandacht geven en schoon houden en de hoeven doen. Ze worden wel buiten en binnengezet en van ruwvoer voorzien, toch ga ik er elke dag heen hoe dan ook.

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 16:12

Af en toe voel ik me een beetje schuldig. Door omstandigheden kan ik op het moment maar 2 of 3 keer per week bij mn paardje langs. Gelukkig staat ze in een paddock paradise waar ze eten, drinken, vriendjes en voldoende beweging heeft. Vanuit stal wordt gemest, dus dat hoef ik niet te doen en ze houden haar ook in de gaten m.b.t. wondjes en dergelijke. Ik voel me dus voornamelijk schuldig omdat ik vind dat ze meer aandacht verdient. Over een maand of 2 hoop ik ook weer dagelijks te kunnen.
Gelukkig wordt er op stal erg goed voor haar gezorgd, dus echt nodig is het schuldgevoel niet, geloof ik.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 16:14

Dannke80: dat is wat anders, ze kunnen zich wel vermaken en hebben alles wat ze nodig hebben, goeie stal heb je en dat is het niet het geval bij die van de TS.

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 16:15

Ja ik voel mij weleens schuldig.
Ponylief staat 24/7 buiten, onbeperkt hooi en gewoon in de wei. Maar helaas alleen.
Wij hebben de mogelijkheid een extra pony erbij te doen, maar de wei waar hij staat is niet van ons en wij
hebben geen toestemming om er een extra paardje bij te doen :n We zijn bang als we erover beginnen de
eigenaar beslist dat Mitch ook weg moet. Dus tja, niet veel keuze. Maar wat zou ik hem een maatje gunnen..

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 16:15

Ik moet wel iedere dag gaan, anders staat hij niet in een schone stal en krijgt hij niet het eten wat hij nodig heeft.

WM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 16:21

Als het vaker voorkomt dat je 3 dagen niet gaat, dan zou ik in plaats van op bokt zetten hoe schuldig je je voelt eens op zoek gaan naar een verzorgster of hulpje? Gewoon om te zorgen dat de stal in elk geval gedaan word, en ze eventueel zelfs lekker aandacht krijgen. Dan hoef jij je niet schuldig te voelen tegenover je paarden, en je paarden lopen niet in een vieze stal en krijgen de aandacht de ze verdienen.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 16:21

Sociale contacten en verjaardagen komen bij mij ná mijn paard, ik zou het echt niet kunnen om 3 dagen niet te gaan :o ).
Af en toe sla ik wel eens een dagje over maar dan voel ik mij niet echt schuldig, hij staat in volpension..

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 17:43

Ik voel mij nooit schuldig want ik loop de hele dag op stal, 7 dagen per week. Zal wel moeten met een eigen stal, denk niet dat de paarden het leuk vinden als ze geen eten krijgen. :+

Maar ik vind niet dat jij je schuldig hoeft te voelen hoor. Zolang ze niet in de stront staan ( en dat zal wel meevallen met 3 dagen niet komen ) en gewoon eten krijgen is het echt niet nodig om je schulig te voelen. Denk dat er heel wat paarden zijn die slechter verzorgd worden...

xDarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:22

Ik voel me inderdaad wel schuldig als ik niet naar mijn paard kan.
Ik ben vorige week echt lekker ziek geweest, flinke griep.
Dus ik ben één dag niet naar mn paard geweest, god wat heb ik die nacht slecht geslapen zeg.
En ze is in prima handen, want mn instructrice doet haar, en dat is meer dan een goud wijf, en toch vind ik het verschrikkelijk. Typische moederliefde denk ik maar. :P

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 14:55

Toen mijn paard nog leefde stond hij aan huis, dus kwam ik er natuurlijk dagelijks. Ook had in nog een bijrijdpaard waar ik ook bijna iedere dag kwam.

Nu heb ik een bijrijdpaard waar ik helaas ook niet iedere dag naartoe kan, ze staat samen met een ander paard bij een man achter op het erf. Twee inloopstallen met paddock en toegang tot de bak of wei. 's Avonds is het daarom erg lastig nog iets te doen, dus als ik op tijd klaar ben met werken ga ik meteen door.

Ik voel me niet schuldig, de eigenaresse van de paarden komt iedere dag 3x langs om te voeren en haar andere paard te verzorgen, en ik zorg dat ik zeker 5 keer per week kom als is het maar om te poetsen en even te kijken hoe het met ze gaat.

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 15:04

Ik voel mij ook wel eens schuldig.
Ik kom minimaal 1x daags bij mijn paard en ga dan minimaal poetsen, anders ook nog longeren, rijden e.d., vaak ga ik er 2x per dag heen. Dit weekend ging ik voor het eerst weer 1 weekend naar huis, paard staat in volpension, maar binnen/buiten zetten word niet gedaan. Ik alles geregeld wat betreft het binnen en buiten zetten, blijkt dat ze het hele weekend toch op stal heeft gestaan.
Ik doe zo mijn best en dan staat ze toch nog het weekend op stal. Dan voel ik mij wel schuldig. De weekenden dat ik nu naar huis zou gaan, gaan nu ook anders geregeld worden.