Ik was samen met Mrietjestrueel (Bokt) ofwel Marike en Boer (bijnaam bekende). Aanspanning was van eigenaar verzorgpaard v Marike. Paard: Knilles, superbeest!
Er waren 18 deelnemers. De lessen waren dan opgesplitst in 2 groepen, de dinsdag en de donderdag.
Vanmorgen om 11.00u op lokatie zijn te Nuenen (boerderij).
Daar aangekomen zagen we ze al staan...uitspannen, tuig afdoen, tuig opdoen en inspannen. Ai...zenuwen gieren door je lijf.
Er waren 2 examinators, een oogde streng (bleek ook)..en de andere koeltjes..die hadden we! (gelukkig).
Na ruim een uur waren wij aan de beurt. Marike eerst tuig opdoen en eea benoemen. Daarna Boer, benoemen en inspannen.
Marike moest beginnen met mennen. Afijn, draven, diverse straten, wendingen en linksomkeert. Ging toppie!

Boer aan de beurt. Daarna was ik. Had 2 drukke situaties op kruisingen mbt stilstaan, voor laten gaan ... en verder hetzelfde als Marike. Ik ging ook toppie!

Heb verder ook niet geoefend, alleen de lessen.
Zien onderweg nog een aanspanning met andere examinator voorbij vliegen.. die hield wel van tempo!!
Komen terug en mij werd nog gevraagd uit te spannen en eea te benoemen. Vraagt ie iets, kan je 1000 x zeggen... denken, denken, Oja, lichtoog! Afijn, examinator liet niks doorschemeren..zal best goed zijn, dachten we.
Aanspanning naar huis gebracht. Terug voor theorie! Bleh.
Met vieren aan tafel, mochten afkijken! grrrrr waren verschillende versies!
35 vragen met elk 3 antwoorden. Mag er 7 fout hebben.
Na wat eten... moesten er 7 mensen binnen blijven. Huh?
Toen mochten wij, rest, binnen. Die 7 waren gezakt (2 op prakt/theor en 5 theor.) Jeee, dat is veel op de 18.
Afijn, GESLAAGD! We hadden beiden Voldoendes en Goed.
Yes, daar hebben we het voor gedaan. Voelt goed.

Nu Markus inspannen, rustig aan beginnen samen met ervaren menner.
[/img]