Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Lisa99 schreef:bonte_bente schreef:waarom wil je sporen om?
als je netjes voor de dag wil komen zou ik gewoon een blouse met plastron dragen.
de pony waar ik op rijd reageert beter op sporen waardoor het minder lastig rijden is en een plastron heb ik gewoon zo ie zo aan
Lisa99 schreef:Bontjee schreef:Wordt de pony normaal ook altijd gereden met sporen?
normaal niet nee maar ik heb een woensdag een keer (proef) mogen rijden met sporen en dat deet ze goed maar ik vraag me af of dat bij een wedstrijd ook mag
Gooya schreef:Ik zou het echt even overleggen. Geen idee nl wat de manege voor regels hanteert.
Als er normaal niet met sporen gereden wordt, dan denk ik niet dat ze het goed vinden dat je nu wel met sporen gaat rijden.
Ook voor je kleding moet je even vragen bij je manege. Als er kledingvoorschriften zouden zijn, dan kunnen zij je vertellen wat je moet dragen.
Veel plezier met het rijden van je proefje.
Lisa99 schreef:Bontjee schreef:Wordt de pony normaal ook altijd gereden met sporen?
normaal niet nee maar ik heb een woensdag een keer (proef) mogen rijden met sporen en dat deet ze goed maar ik vraag me af of dat bij een wedstrijd ook mag
Vanky schreef:Ik heb met koude dagen ook gewoon een wit shirt onder mijn jasje. Daar zie je nik svan als je een plastron om hebt.
Zelf zou ik geen sporen om doen hoor, lijkt me niet nodig.
Welke F rijd je?
Vanky schreef:Moet je ook wijken / schouderbinnenwaarts rijden?
Wat wil je er zelf mee bereiken om met sporen te rijden?
bonte_bente schreef:uit je antwoord haal ik nog geen antwoord op mn vraag maar sporen zijn bedoeld om je beenhulp te verfijnen. niet om je paard vooruit te schoppen en ook niet als vervanging van de zweep. zo is de zweep een corrigerend hulpmiddel en niet een om je paard naar voren te jagen.. dat het paard dan zo panisch reageerd zal er wel een rede voor zijn.
en m.i heb je bij een F proef geen sporen nodig.
Vanky schreef:Je hoef geen wijken of schouderbinnenwaarts te rijden dus alleen maar wendingen en tempowisselingen, hierbij heb je als je je paard goed aan je been hebt en goed losrijd zeker géén sporen nodig.
Hoe bedoel je beginnen met sporen en dan de zweep erbij? Die link kan ik even niet leggen..