De combinatie van zeer uitgebreide arthrose, slechte sesambeentjes en uitgebreide hoefkraakbeenverbening in (wat nu bekend is), alle vier zijn benen is desastreus gebleken. Het was gewoon al te ver heen om nog ergens op te reageren.
Tijdens het onderzoek half juli in Emmeloord had ik al mijn twijfels over de goede afloop. Dr. van Muiswinkel sprak toen al over zeer, zeer slecht beenwerk. Dat Toon nooit kreupel is geweest de afgelopen jaren is verbazingwekkend en zegt veel over zijn pijngrens en karakter. Vlak voor 24 april, de datum dat hij ineens kreupel bleek, liep Toon zonder meer heel erg goed. Zo los, soepel en enthousiast.... hoe is het toch mogelijk???

De afgelopen maanden ging Toon erg snel achteruit, de laatste paar dagen kwam hij op drie benen zijn stal uit, om pas na 200 meter weer "goed" te stappen. Eenmaal op gang bleef hij wel goed lopen, maar dat opstarten na even stil te hebben gestaan werd steeds pijnlijker. Ik mag nu zelfs zijn voeten niet meer aanraken, hij reageert dan alsof hij door een wesp wordt gestoken....
Ik heb dan ook geen andere keus dan hem uit zijn lijden te verlossen. A.s. maandag krijgt hij van de dierenarts een spuitje.
Ik ben er doodziek van, vooral omdat we Toon's grote vriend Isard afgelopen zomer ook al naar de eeuwig groene weiden hebben zien vertrekken... Het Duo Vosbles is dan helemaal verleden tijd... alsof het afgesproken werk is...
Ik zal even kijken of ik die serie foto's van het Duo Vosbles ("Wij zijn vos met bles en wij doen alles altijd hetzelfde!!") nog kan plaatsen op ITP of zo.
Gelukkig heb ik Kaminka nog, ben zo blij dat ik haar 2 jaar geleden heb teruggekocht! Afgelopen week had zij ineens behoorlijke koliek (nog nooit gehad), dus ik kneep hem verschrikkelijk, voor hetzelfde geld had ik haar ook nog verloren... Dan was ik waarschijnlijk wel toe geweest aan een dwangbuis of zo....