4 jarige kleuter die niks kan?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pingvinii

4 jarige kleuter die niks kan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-11 19:44

Hoii bokkers,
ten eerste, als dit topic verkeert staat, sorryy :+

Op de manege staat een heel lief paardjee, Bartje B, hij is (volgensmij) nog erg jong en moet alles nog een beetje leren. Hij is niet de makkelijkste maar ik vind hem echt heel leuk :D Mijn vriendin moest er vandaag op en zij (zegt ze) kan er niet zo goed mee omgaan, het ging vandaag niet zo goed en ze was een beetje gefrustreerd.. Ze zei dat het allemaal aan het paard lag en dat het een 4 jarige kleuter was die niks kan... Net als nog 1 ander meisje die dat ook vind. Terwijl ik en nog iemand anders geen problemen hebben met Bart, behalve dan natuurlijk dat hij af en toe bang is voor een hoek of wat dan ook. Maar mn vriendin kan hem dus niet in galop krijgen en andere mensen wel. Ik ben er tegenin gegaan dat wij toen we 4 jaar waren ook nog niet veel konden, en kon er echt niet tegen dat ze zei dat het allemaal aan Bart lag en dat het een 4 jarige kleuter is die niks kan... Terwijl andere er geen problemen mee hebben, dan denk ik dat het aan de ruiter ligt?
Ik ben dus benieuwd wat jullie er van vinden ;)

De grote bruine rechts is Bart :D
Afbeelding

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 19:45

Als hij pas is ingereden is het inderdaad een 4 jarige kleuter die nog niet Veel kan.
MAar het zal zeker wel aan een bepaalde ruiter kunnen liggen die er misshcien ,inder goed mee om kan gaan :)

Ik heb zelf een 4 jarige die niet alles nog kan, maar daarvoor is die jong en we zijn samen aan het leren :)

pingvinii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-11 19:46

SuzanLarissa schreef:
Als hij pas is ingereden is het inderdaad een 4 jarige kleuter die nog niet Veel kan.
MAar het zal zeker wel aan een bepaalde ruiter kunnen liggen die er misshcien ,inder goed mee om kan gaan :)

jaa, ze hebben ook wel gelijk, maar ze bedoelen het dat het gewoon een stom paard is ;)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 19:47

moeilijk in de schatten omdat ik niet exact weet wat ie kan/niet kan.

vind trouwens dat paardjes die nog erg jong en niet volledig beleerd zijn, zowieso niet thuishoren op een manege. Vooral als mensen tegen 'problemen' aan lopen. Hij moet nog door leren,.. of met klanten die al paarden kunnen doorrijden ipv de reguliere klant.

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 19:48

beetje een zinloos topic,

geen enkel paard is gewoon stom

Maanon_

Veel problemen tussen ruiter en paard liggen ook aan de ruiter.
Een jong paard van 4 jaard, en net ingereden, dan is het toch logisch dat hij niet veel kan? Daar boos om worden heeft helemaal geen zin, hij moet het ook allemaal nog maar leren :(:)
Met de tijd zal het vanzelf beter gaan, maar dan moet ze er wel het geduld voor hebben.

Wel echt een ontzettend leuk dier zeg :D

Saars

Nou, mag je ermee rijden?
Anders is het aan jou om het tegendeel te bewijzen! ;)

pingvinii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-11 19:49

[quote="Knert"]vind trouwens dat paardjes die nog erg jong en niet volledig beleerd zijn, zowieso niet thuishoren op een manege. Vooral als mensen tegen 'problemen' aan lopen.[quote]
Veel mensen lopen niet echt tegen problemen aan, en hij loopt ook alleen nog in de gevorderde lessen.

noahlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 21:26

zal toch heerlijk zijn, om een paardje van 4 in te gaan rijden... blijkt die alle knopjes al te bezitten!!!! :P
Haha....logisch toch dat zo'n jonge het ook allemaal nog niet zo goed begrijpt.
Zal aangeleerd moeten worden...

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 21:28

Saars schreef:
Nou, mag je ermee rijden?
Anders is het aan jou om het tegendeel te bewijzen! ;)

Inderdaad, go for it! :D Als ie bij jou wel braaf is, is ie dus niet 'stom'.

delerium

Re: 4 jarige kleuter die niks kan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 21:30

RT-D -> YRT

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 21:33

gewoon lekker zelf rijden, die vriendinnen zeggen dat alleen maar omdat het ze zelf niet goed lukt om die 4 jarige goed te berijden, dan gaan ze het dier de schuld maar geven, beetje laf is dat, tuurlijk kan hij nog niet alles daar is ie jong voor en dan moet jij hem als ruiter helpen het wel goed te doen :)

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 01:35

Jonge paarden zijn juist erg leuk om te rijden en het is ook erg leerzaam om ook weer eens gewoon aan de 'basis' te werken, ook voor de ruiter. (Denk aan: Een goed constant tempo aanhouden, paard op eigen benen laten lopen, dus niet aan de teugels hangen, maar op je zit, binnenhoefslagen rijden om te controleren of ie niet teveel nog aan de bakrand plakt en of ie recht is, rustige en duidelijke hulpen geven, etc etc etc.)
Je moet alleen het geduld hebben dat als het paard een keer iets niet snapt je niet meteen boos op m wordt maar m t gewoon rustig opnieuw uitlegt (eventueel na even nagedacht te hebben over wat er fout ging bij de vorige hulpen die je gaf).
En inderdaad, er zijn mensen bij wie het altijd aan het paard ligt, want 'hij doet het niet, alleen maar om mij te pesten'.. als je zo denkt leer je ook minder snel naar jezelf te kijken en zal je dus soms vastlopen bij bepaalde dingen die eigenlijk aan je manier van rijden liggen..

LVallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 09:21

Als die vaker fatsoenlijk wordt gereden dan leert die het vanzelf.
Laat er mensen op rijden die er verstand van hebben en geduld hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 12:56

pingvinii schreef:
SuzanLarissa schreef:

jaa, ze hebben ook wel gelijk, maar ze bedoelen het dat het gewoon een stom paard is ;)

Een mening is altijd anders :)
Maar het is idd wel makkelijk om te zeggen dat het allemaal aan hem ligt.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 13:05

Hartstikke leuke paard om te zien.

Het ligt meestal aan de ruiter want als een ander het wel kan...........

Dan geeft men het dier de schuld, heeeeel flauw, want het is wel een jong dier he. Fijn dat ie niet te vroeg aan t werk is gezet dat ie als 4 jarige rustig aan mag beginnen. Juist als er 4 jarigen zijn die al alles kennen en kunnen die zou ik niet zomaar willen hebben ivm kans op te vroeg te veel moeten doen en met als kans vroegtijdige slijtage.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 13:08

bij ons staat een 4 jarige fries en die heeft even manege gelopen en is nu prive. maar deze perrsoon lest wel nog iedere week. fries kan ook nog niet goed galloperen. het is of versnelde draf of denderen in volle galop door de bak.

rebekka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 16:58

Knert schreef:
vind trouwens dat paardjes die nog erg jong en niet volledig beleerd zijn, zowieso niet thuishoren op een manege. Vooral als mensen tegen 'problemen' aan lopen. Hij moet nog door leren,.. of met klanten die al paarden kunnen doorrijden ipv de reguliere klant.

inderdaad, die paarden moeten nog zelf nog leren.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 17:00

bart is wel erg leuk zo te zien van de foto breng maar langs hoor :P

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 17:02

tja dan is ze dus niet echt met het paard bezig en alleen met zich zelf en snel gepikeerd omdat het paard niet doet wat ze zegt. volgende keer een fiets aanbieden die moet misschien wel wat ze zegt :D

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 17:30

Blijkbaar rijd je vriendin niet zo duidelijk en snap hij haar gewoon niet.

Beetje jammer altijd als er allerlij ruiters op een nog niet goed doorgereden paard worden gegooid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 18:16

Knert schreef:

Ben ik het opzich mee eens, maar ik vind dat als de 2 of 3 vaste mensen erop laten rijden dat het wel kan. dit deed mijn vorige manege ook altijd en dat liep erg goed.

Ik denk inderdaad dat het ligt aan de ruiter die erop zit, maar ook aan het paard. Zo'n jong paard moet natuurlijk nog veel leren.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 18:17

LVallen schreef:
Als die vaker fatsoenlijk wordt gereden dan leert die het vanzelf.
Laat er mensen op rijden die er verstand van hebben en geduld hebben.

t is een manegepaard, dan kan je van de ruiters niet al te veel verwachten

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 18:19

Het is altijd makkelijker om naar iemand/paard te wijzen dan je hand in eigen boezem te steken.

Verbeter de wereld begin bij .... jezelf

Snakey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 17:15

Heb een nieuw account aangemaakt, ik ga zo de andere verwijderen, ondertussen rijd het meisje bijna niet meer op hem, en aangezien mijn instructrice vind dat ik bijna de enige ben in de les die hem goed rijd, rij ik er de laatste tijd elke week op :) Het gaat steeds beter :)

edit: Zie net dat je je account niet kan verwijderen :3