Er was een prachtige locatie nml op het plein voor Nienoord in Leek.
Wel lastig rijden de 'bak'liep over 1/3 bestrating en 2/3 gras.
Ook de organisatie was niet echt top.
Daar er mensen gewoon maar weer naar huis gingen omdat het zo vreselijk uitliep dat ze hun show niet meer wilde rijden of omdat de omroeper als maar fouten maakte in het ingestuurde verhaaltje.
Doordat er een show uitviel kon ik wel redelijk op tijd rijden.
Orbaldo moest eerst aan de hand en daarna onder het zadel.
Gezien zijn frissigheid bedacht ik dat ik beter eerst kon losrijden, afzadelen de ring in, opzadelen en weer de ring in.
Euhm het liep iets anders.
Voor ik goed en wel zat vloog ik al bokkend het 2/3 hectare grote parkeerterrein over >;) .
Nouja dat wil zeggen de eerste hondermeter hing ik er nog aan vast en na een niet al te zachte landing ging Orbaldo alleen verder.
nadat hij uitgebokt was kon een man hem pakken.
Toch maar even wachten tot Jos er was mocvht die 'm even vasthouden.
Ondertussen een longeerlijn geleend van de mensen van de lusitano (thanx!)
Even Longeren en er weer op.
2 rondjes aan de longeerlijn en toen los.
Ondanks dat hij vreselijk gespannen was liep hij echt super.
helemaal aan het dansen en eigenlijk was hij best braaf.
Op naar de ring.Dat moest via een smal weggetje en een ophaal brug.
natuurlijk stond er een aanspanning midden in de weg en moest ik heel krap erlangs.
naetjes gevraagd of ik er langs mocht en ze negeerde mijn vraag gewoon! Dus Yootha vragen.
Ik moest niet zeuren het paard moest het maar leren.
Jaja ik moest al in de ring zijn.
Goed Orbaldo dus op zijn achterbenen erlangs en in het voorbijgaan nog naar de fries geslagen (ja ik zei het toch.)Toen de ophaalbrug over en dat durfde hij echt niet.
Natuurlijk weer commentaar van zogenaamde paardenmensen. (als hij dat niet durft moet je 'm thuis laten) *zucht* de meeste mensen hebben geen smalle ophaal bruggetjes in hun achtertuin hoe wil je dat oefenen?
Mensen van andere stamboeken ging zich er mee bemoeien en jee ik werd helemaal verrot gescholden door een stel

Alles maar genegeerd.
gelukkig was iemand van de lusitano's (echt wat lief) zo vriendelijk om 'm aan de hand mee te nemen.
Iemand van de ijslanders (ookal zo lief) plantte haar ijsco ervoor en binnen 2 sec. was hij de brug over.

Binnegekomen had ik een ander paard onder mijn kont ofja wel dezelfde natuurlijk maar thuis wil hij nog wel eens wat traag zijn. hier was hij super verruimen en terugkomen alles net zo makkelijk.Alsof hij wist dat iedereen keek hij was gewoon aan het dansen.
van de muziek en het klappen van het publiek trok hij zich niets aan.
Even afgroeten naar de vips (oa prinses margriet) en weer de brug over (natuurlijk meteen achter zijn ijsco vriendin aan)
Mijn tong uitgestoken naar de shet mensen en daar moest ik ineens iedereen een handje geven omdat de mensen het zo mooi vonden

Ik ben nog steeds hardstikke trots op mijn lastpost in een 7 maanden tijd zo hard vooruit gegaan!