Arwenride schreef:Ik vind gewoon dat je geen paard moet gaan kopen voor wedstrijden? Als je een wedstrijdsport wil doen, ga je toch lekker een andere wedstrijdsport doen? de Ponys hebben nooit vrij, worden ongeveer 2 uur per dag bereden en krijgen slecht te eten. Poetsen gebeurd alleen voor wedstrijden.
En jij staat er 24/7 met je neus bovenop?
Ik rijd doorgaans ook alleen paarden waarmee ik wedstrijden rijd of kan gaan rijden...vind er namelijk helemaal niets aan om een beetje rond te hobbelen zonder ergens naartoe te werken. Ik vind het leuk om op wedstrijd te gaan, vind het nog leuker als ik daar bevestigd word dat de training thuis steeds beter gaat en ik dus hogere punten rijd.
Mocht mijn paard straks geen wedstrijden meer lopen omdat hij een dagje ouder word mag hij best blijven, maar dan mag er lekker iemand anders op rijden. Ik weet namelijk dat ik er geen lol in heb om alleen maar recreatief te rijden, dus dat doe ik gewoon niet. In jouw opinie zou ik dus geen paard mogen rijden....vreemd hoor.
Enne, als de pony's er slecht uitzien gaan de resultaten vanzelf omlaag, daar word ook naar gekeken namelijk...maar ik denk zomaar dat dat reuze meevalt en jij alleen jouw idee van goede verzorging en voeding het juiste vind.
Edit: je spreekt jezelf trouwens al enorm tegen met je '2 uur per dag rijden en nooit vrij' verhaal. Mijn dag heeft namelijk 24 uur, geen 2.