Iedere dag loop ik dus (meerdere keren) langs die pony. Begin deze zomer begon de pony te hinnikken als ik water ging halen. Hiervoor gebruik ik de pomp van mijn achterburen die naast het weiland van de ijs/shet staat. Ik gaf 'm dan een emmer water waaruit hij stevig dronk. Ik heb hem een paar dagen zo water gegeven. Mijn moeder heeft op een gegeven moment tegen de eigenaresse gezegd dat die pony vaak zonder water stond. Waarop de eigenaresse tegen mij zei dat ik dat water geven goed bedoelde maar niet meer moest doen: zij zou er wel voor zorgen. Idd de pony kreeg een drinkbak. De eerste dagen dronk hij daar niet uit, en kwam hij gewoon bij mij water vragen. Wat ik hem dan ook heb gegeven. Later accepteerde hij de bak wel.
Een paar dagen geleden begon de pony weer te hinnikken en richting de pomp te lopen als ik water ging halen. (zijn drinkbak die hij toen had gekregen stond buiten de heining en in plaats hiervan stond 1 emmer) Als ik hem dan een emmer water gaf, begon hij weer stevig te drinken. Daarna hebben we hem gewoon iedere dag 's ochtends en 's avonds water gegeven.
Gisteren stond de pony in een andere wei (op hetzelfde land) en was de emmer (ingedeukt) over de heining (dus op het land van mijn achterburen) gegooid.
Ik denk dat het water geven opnieuw niet welkom was.
Wat zouden jullie in zo'n situatie doen? Je kunt toch zo'n dier toch niet de hele dag zonder water laten staan?!

Zolang ik die pony water kan geven, als hij dat wil (nu kan ik niet meer bij hem komen) zal ik dat zeker doen.