Alle oude eigenaren zijn dierenbeulen...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Alle oude eigenaren zijn dierenbeulen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-11 14:23

Lijkt het soms wel. :')
Ik zie ze regelmatig voorbijkomen op bokt, en hoor ze in de praktijk ook wel, de verhalen.
Soms lijkt het wel alof iedereen zijn paard redde van het noodlot toen ze hem kochten.
Wat is dat toch? Een manier om ons beter te voelen over onszelf?
Immers iedereen houd zijn dieren anders, en paardenmensen denken ongelovelijk graag dat zij het beter weten, dus hoe zij het dier houden is automatisch beter dan bij een ander. :z

Of is het iets waar je je achter kunt verschuilen?
Zodra het allemaal niet gaat zoals het moet met je nieuwe paard, is het makkelijk om een uitvlucht te bedenken. "Jamaar het afspuiten gaat niet omdat hij een trauma heeft, door de vorige eigenaar is hij bang van water."
"Nee ik ga maar even niet rijden, de vorige eigenaar heeft hem verkeerd ingereden en nu is hij bang."
"Ik sla hem niet als hij bijt hoor, hij is mishandelt geweest weet je!"

Mijn paardje stond gisteren ook te shaken toen ik haar af wou spuiten. Tja het zal wel niet vaak gedaan zijn dan, het is iets waar ze aan moeten wennen. Maar ik ga echt niet meteen ervanuit dat ze een trauma heeft zeg. Wat is dat toch? Wie kan het me uitleggen? :=

Grapjasjes12

Re: Alle oude eigenaren zijn dierenbeulen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 14:24

We're all Penny's deep down :))

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 14:26

Haha, ja dat viel mij ook al op.
Ik heb juist respect voor de vorige eigenaar van mijn paard. Ik heb namelijk een zeer fijn paard door hem!

Ik weet niet wat dat is. Misschien excuses zoeken voor als het allemaal niet gaat?

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-11 14:26

Hahaha daar had ik nog niet aan gedacht, dat zal het zijn!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 14:26

Ik heb 1 paard die idd het de laatste 6 jaar bij haar baas niet meer leuk had nee. En de ander heb ik van sinds die 5 maanden oud is, heeft als veulen bij de fokker in de draden gehangen met als gevolg een flinke vleeswond, maar daar heeft ie niets aan overgehouden :D

Het gebeurt echt. Helaas is het denk ik ook een veel gebruikt excuus van mensen wanneer ze problemen met hun paard niet aan kunnen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 14:28

Ik heb mijn paarden van jongs af aan, dus als er iets is dan heb ik het aan mezelf te danken.
Geen trauma's of gekke dingen hier :D

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 14:28

Het gebeurt ook wel echt, helaas. Maar zoals je zegt: mensen gebruiken het ook wel als excuus.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 14:30

Ik snap wat je bedoelt hoor :P

Toen ik mn ponies kocht stonden ze er niet al te goed bij waren ook heel bang enzo
toen ik ze kocht waren ze ook net van hun moeder af. Heb ze bij een boertje gekocht die heeft ze volgesmij bij de fokker weggehaald...

Maarja kan ook gewoon zijn geweest dat er al die tijd niks is gedaan met die diertjes en dat ze zo van hun moeder zijn afgeplukt zijn zonder eerst in handen te zijn geweest dusja dan is het wel wat traumatisch ...

Wat ze toen hebben meegemaakt is gissen kan best dat ze flink op hun donder hebben gehad vd mensen die ze toen verhandelt hadden . Maarja om nu te zeggen ze waren verwaarloost toen ik ze kocht of mishandelt ...... nee ben er niet van overtuigt..

Maarja we kunnen wel heel vaak verhalen lezen op bokt over ponies die zijn 'gered'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 14:30

Het valt mij ook op ja..
Hier ook geen trauma's bij de paarden :n
[***] had de 1ste 10 maanden van zijn leven een geweldigde lieve fokster en [***] ook en hij heeft de afgelopen 4 jaar ook een geweldige baas gehad! (hij komt 1 oktober weer terug naar mij).
Al die trauma's vallen volgens mij vaak ook reuze mee hoor.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 14:32

Klopt, en er zitten hier een paar bij op bokt waarvan ik precies weet waar ze vandaan komen, de paarden, en dat ze het daar echt prima voor elkaar hadden, maar toch lees ik dan terug dat de paarden "zwaar mishandeld zijn", "gebroken zijn" of "tot het randje van de dood verwaarloost". ik vind het echt diep triest 8)7 En dat niet alleen, doordat men hun eigen reddersfantasie gaan leven zetten ze de fokker/vorige eigenaar onnodig in een verschrikkelijk slecht daglicht. En dat gebaseerd op een leugen om jezelf beter te doen laten lijken. :n

ik vind het domweg ondoordacht en super penny, maar voorkomen doe je het niet helaas. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 14:34

MLoeser dat lijkt mij echt heel erg als je een paard verkoopt en opeens zulke verhalen de wereld in komen terwijl je er gewoon goed voor hebt gezorgd.

Pearlss

Ik denk dat het komt omdat de oudere mensen (vaak boven 60 jaar) nog een oude boerse gedachtte hebben

ze gingen vroeger heel anders om paarden (beesten) en ze zijn harder en feller en zetten een pony niet maar schoppen hem om.
dat is mentaliteit, mijn oma zegt ook waarom poets je dat beest waarom geef je dat beest die die supplementen.
waarom moet je alles nieuw hebben het is een beest die ziet dat niet.

waarom geef je dat beest een kus alsof ze weet wat dat is

Oh je bent zwanger kijk dan heb je eindelijk iets waar je je liefde aan kan geven en iemand die het dan ook gaat waarderen kun je die knollen weg doen

Ja het is nu eenmaal zo dat oudere vaak zo reageren en als penny meisje denk je aaah zielig het paardje moet gered worden

Pearlss

Oooh sorry !!!!!!!!!!!!!! ik dacht alle OUDE eigenaren dat je daarmee OUDE mensen bedoelde !!! niet de VORIGE eigenaren !!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 14:35

Soms is het een manier van aandacht vragen. Toch zijn er paarden die het inderdaad niet zo best hadden. Maar tussen het niet zo goed hebben en mishandeling zit nog een heel gebied hoor.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 14:36

suze_ schreef:
MLoeser dat lijkt mij echt heel erg als je een paard verkoopt en opeens zulke verhalen de wereld in komen terwijl je er gewoon goed voor hebt gezorgd.

Het zijn dan wel niet mijn dieren, maar ik heb altijd erg hard meegeholpen aan het welzijn van de dieren waar het omgaat, dan voel je je echt erg machteloos als je in een profiel op bokt plotseling zo'n dramatisch fantasieverhaal tegenkomt.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-11 14:36

MLoeser schreef:
Klopt, en er zitten hier een paar bij op bokt waarvan ik precies weet waar ze vandaan komen, de paarden, en dat ze het daar echt prima voor elkaar hadden, maar toch lees ik dan terug dat de paarden "zwaar mishandeld zijn", "gebroken zijn" of "tot het randje van de dood verwaarloost". ik vind het echt diep triest 8)7 En dat niet alleen, doordat men hun eigen reddersfantasie gaan leven zetten ze de fokker/vorige eigenaar onnodig in een verschrikkelijk slecht daglicht. En dat gebaseerd op een leugen om jezelf beter te doen laten lijken. :n

ik vind het domweg ondoordacht en super penny, maar voorkomen doe je het niet helaas. -O-

Dit vind ik dus idd verschrikkelijk, kan ik niet bij.

Ik stuur de oude eigenaren gewoon regelmatig een fototje via facebook, super leuk! :D

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 14:37

Niet altijd, hoor.
Mijn paard was 8 toen ik haar kocht, een vriendelijke merrie.
Enige was dat ze bij de vorige eigenares wel eens kon steigeren.
Heeft ze bij mij nog nooit gedaan, het is gewoon een heel ongecompliceerd, fijn paard.
En nog altijd af en toe contact met de vorige eigenaar.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 20-09-11 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 14:38

Hier is ook veel contact tussen de oudere eigenaren.
Fotootjes sturen inderdaad. En als [***] straks terug is, is zijn andere baasje altijd welkom.
Sterker hij zal ook gewoon altijd haar manneke blijven.. zij heeft ontzettend goed voor hem gezorgd en houd net zoveel van hem als ik dat doe.

shilady

Ik heb nou een van mn paardjes zogoed als verkocht
en die word ook vrijdag opgehaald.
Heb dat meisje wel vertelt dat ze paar maandjes naar een stal zijn gegaan waar ze gewoon echt alles hebben geleert wat een jonkie moet kunnen en ze daar tam zijn gemaakt..
Heb trouwes ook eerlijk gezegt dat ik vorige keer wat wormpjes heb gevonden na het ontwormen :')
dus dat weet ze ook .. Gelukkig is dit ook een volwassen meisje dus dat zal ook wel schelen :)

Maar ik zou toch schrikken als bv het paardje verkoop en een tijdje later een topic tegenkom waarin ik voor dierenbeul word uitgemaakt
heb hardstikke veel geld gestopt in die beestjes ;(

Maar bv topics waarvan paardjes wat slecht in hun vacht zitten en wat magetjes zijn word al gauw gezegt ja ze zijn verwaarloost..

Wennii

Mijn paard heeft wel een trauma, maar dat is wel door een ongeluk met de vorige eigenaar wat niet te voorkomen was en niet omdat het zo'n slechte eigenaar was :Y). Ze hebben het ook verteld tegen mij toen ik kwam kijken (waar hij bang voor was zeg maar), maar ik wilde hem toch hebben :+. Hij heeft daar nu ook nog maar heel weinig last van, maar het blijft altijd opletten met sommige dingen.

Maar hij heeft een super opvoeding gehad en is een echte heer.
Hij is superlief en altijd netjes en respectvol, heel sociaal op de wei, geen voernijd of anders stalgebrek of wat dan ook.

Dus nee, hier geen trauma's vanwege een slechte eigenaar, maar door een ongeluk wat gewoon kan gebeuren.

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 14:39

Veel mensen gebruiken het als excuus merk ik inderdaad. Ook als een paard iets schrikkerig reageert, tja sommige paarden zijn nou eenmaal zo het blijven vluchtdieren, dat betekend niet dat ze dagelijks in elkaar geslagen werden ofzo.
Zelf heb ik 10 paarden gehad waarvan ik er nu nog 7 heb, en ik kan bij een groot aantal zeggen dat de vorige eigenaar er goed voor is geweest (bij sommige te goed waardoor ze wat moeite/hadden hebben met respect voor mensen). Er zijn maar twee paarden van mij waarbij ik echt kan zeggen dat de eigenaar er echt slecht voor is geweest en die hadden toevallig ook nog dezelfde eigenaar.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 14:39

Gypsy schreef:
MLoeser schreef:

Dit vind ik dus idd verschrikkelijk, kan ik niet bij.

Ik stuur de oude eigenaren gewoon regelmatig een fototje via facebook, super leuk! :D

Waar ik nu regelmatig meewerk krijgen we inderdaad van een aantal van de nafok nog eens wat te horen, hoe het op de premiekeuring is gegaan, een fotoverslag enzo, dat is wel erg leuk! Hoewel het dan wel nafok is dat voor mijn tijd al is verkocht :)

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 14:40

Nee hoor niet alle oud eigenaren zijn beulen.Misschien dat ik door mijn reacties op bokt iedereen laat denken dat de oud eigenaar slecht voor ruana is geweest,maar dat zeer zeker niet.Hoewel ik niet al te blij ben met hoe alles gelopen is,heeft hij altijd haar goed behandeld.op zijn eigen manier,dat wel,maar tja dat doet iedereen.wat dat betreft meer dan lof,hij heeft ook liefde getoond aan zijn dieren.
Dat ik nu niet bij hem op de koffie zou willen ,heeft te maken met een andere reden,waar ik een bittere nasmaak aan over heb gehouden(nog steeds).
ruana is zeker niet gered,maar ik ben er wel van overtuigd dat ik haar een goed tehuis biedt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 14:41

O maar helaas zie ik veel in mijn omgeving dat er verkeerd met paarden wordt omgegaan..kan mij wel indenken dat er tere zieltjes rondlopen met trauma's, een paard heb je zo over de emmer hoor en negatieve ervaringen onthouden ze altijd.

En afspuiten kan ook met afranseling gebeuren als ze niet stil blijven staan of ander niet gewenst gedrag vertonen door ongeduldige stoere zieltjes..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 14:45

Broccoli schreef:
Haha, ja dat viel mij ook al op.
Ik heb juist respect voor de vorige eigenaar van mijn paard. Ik heb namelijk een zeer fijn paard door hem!

Hier hetzelfde :)) Zonder de vorige eigenaresse had ik mijn huidige paard zelfs nooit gekocht. Zoals Whis bij ons op stal binnenkwam was het echt niet zo'n leuk dier, althans voor mij dan, net iets te heet en net iets te druk wat mijn vertrouwen niet ten goede zou komen. Tot ik op een gegeven moment op haar mocht rijden in de les, sindsdien was ik op slag verliefd en nu dat ben ik nog steeds <3

Ik denk ook dat we allemaal diep van binnen penny's zijn. Iedereen wil dat zijn of haar paard een 'speciaal' verhaal heeft. Maar 9 van de 10 keer is dat helemaal niet zo en is het ook gewoon helemaal niet nodig. Ik heb dan nooit een paard verkocht en die plannen zijn er ook niet, maar persoonlijk zou ik het ook best erg vinden om later op internet terug te moeten lezen dat degene die mijn paard heeft gekocht zich als redder van het dier voordoet :=