Ik kijk zelde naar de topsport op TV. Ik vind het er niet fijn uitzien en vermijd het daarom liever. Nu kwam ik net echter springen tegen tijdens het zappen en ik besloot even te kijken.
De ruiters die ik heb gezien zijn NL, zweden, duitsland en frankrijk...
Nou echt... gádverdamme

Volgens mij was het de duitser die nogal een heet paard onder zich had, het paard wilde graag, had de snelheid er flink in en als resultaat begon de ruiter flink te zagen en te hangen.
De fransman kon er ook wat van en je zag het paard continu met de mond open, het hoofd omhoog gooien en schudden met het hoofd om van de druk af te komen.
Waarom word hier niet naar gekeken door de jury? Tuurlijk is het leuk als je foutloos rijd, maar het gaat er ook om hóe dat gebeurd.
Nu vind ik het toch al niet erg paardvriendelijk om ze over een hindernis te jagen die gemiddeld 1.5m hoog is, aangezien de gewrichten echt flinke klappen te verduren krijgen, maar om dan ook nog eens het paard gigantisch in de bek te hangen omdat je als ruiter niet bekwaam genoeg bent om het paard op zit terug te brengen... nee

Zelf weet ik niet hoe de jurering in elkaar zit, maar volgens mij krijgen de ruiters alleen strafpunten met een tijdfout, waterfout of een balk er af? Waarom is het zo moeilijk om te kijken naar hóe de ruiter rijd. Bij de dressuur krijg je toch ook flinke strafpunten als je loopt te zagen? Waarom bij het springen dan niet?
Oh en even voor de duidelijkheid, ik heb niet alleen 'de pik' op springen, maar ben geen fan van alle topsporten.