Mij is dus ooit zoiets overkomen met Tjody. We zijn ooit samen eens onderuit gegaan, buiten op een stuk asfalt. Paard had niks, maar mijn enkel deed verdomde zeer. Daardoor kon ik niet goed opstappen. Het leek wel alsof Tjo het voelde, zo braaf bleef ze stilstaan. Ze wachtte tot ik er goed en wel op zat, en ging toen uit zichzelf stappen alsof ze wist dat ik niet meer kon drijven vanwege mn enkel. Nog nooit hebben we onze buitenrit zo rustig en voorzichtig afgerond! En op stal leek het alsof ze bezorgder om mij was dan ik om haar, zo braaf bleef ze stilstaan tijdens het afzadelen. Zij had niks, alleen mijn enkel deed een paar daagjes verrekte zeer.
Dat vond ik wel een mooie. En ik vind het ook heel knap dat ze haar vertrouwen in het springen weer helemaal terug heeft gevonden. Sinds ze ooit een keertje een fout parcour heeft gesprongen ( Ruiter was aan het balen van de fout van haarzelf, terwijl Tjo toch heel braaf had gesprongen), was ze haar vertrouwen zowat helemaal kwijt. Gewoon door veel trainen, lessen en (meestal teveel

Ik hoop dat het nu na dit lange verhaal wel duidelijk is hoe trots ik af en toe op mijn geweldige, slimme verzorgknollie ben

Groetjes, Denise.