Ik dacht dat ze dood waren...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

evv

Ik dacht dat ze dood waren...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-11 21:47

Op de manege was het wedstrijd en de dochter van de manegeeigenaaresse ging methaarpony meedoen voor de80 cm te springen

Bij de moeilijkste balk viel de pony met haar erop het zag er een erge val uit iedereen schrok keihard en k dacht dat ze een paar dingen gebroken hadden ofdat ze dood waren
Het duurde 5 seconden ofzo toen de pony weer opstond

Gelukkig had hij niks!! Hij moest wel nog een balk springen omdat hij anders misschien niet meer zou durven springen en t meisje had ook niks maar ze was aan het wenen van de shoch

Kunt ge t u voorstellendat ze daarna er nog is zou moeten opkruipen om nog een balk te springen?! :\

delerium

Re: Ik dacht dat ze dood waren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 21:51

RT-D -> VVDD

iklieftponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 21:51

pff. moeilijk,

maar ik zou het wel doen denk ik, anders durf je nooit meer.

Sammielola13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 07:44

vallen en opstaan helaas, ik ben met springen ook een keer met paard en al onderuit gegaan, en dat is zeker niet fijn..
beide hadden we niks en heb gewoon voorzichtig verder gereden gelukkig :)
k kan me wel voorstellen dat sommige mensen echt heel erg schrikken.. ( nu had ik dat wel vaker met die pony :o )

_Wodka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 07:47

Ja, heel belangrijk om op te stappen en door te rijden mits je niks mankeert natuurlijk.

femmie1968

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 07:48

super dat ze wel weer heeft gesprongen al zou het maar wezen voor het vertrouwen

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 07:50

pijnlijk. Maar ik had haar er zonodig ook weer opgesleept hoor, Zolang er niks gebroken of enstig gewond is, is dat toch wel het beste. Anders blijf je er in hangen.

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 07:55

Auw! Da's niet fijn ; (
Maar inderdaad, wel weer opstappen... Doe ik ook altijd. Anders heb je idd kans dat ie straks geen een sprong meer neemt incl. de ruiter.... :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 07:56

merenque schreef:
Ja, heel belangrijk om op te stappen en door te rijden mits je niks mankeert natuurlijk.

Juist!!

angela1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 12:35

Knap, maar wel het beste!!!

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 13:03

dat is idd heel erg schrikken!

wel knap dat ze er toch weer is op gestapt!

1susanne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 13:13

sow , dat is wel erg schrikken! zeker ook om het zelf te zien !

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:27

is inderdaad goed schrikken maar wel het best om gelijk weer op te stappen. Hoe vaak hoor je niet "morgen doe ik het weer" en vervolgens gebeurt het nooit meer.

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 08:01

Wat een schrik!

Maar opstaan en er gewoon weer opstappen vind ik wel onverantwoord.
Als het kind zo'n erge val heeft gehad, kan ze heel goed inwendige bloedingen krijgen.
Eerst merk je daar niet zo snel iets van, maar kan later zomaar fataal worden. :(:)

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 16:47

merenque schreef:

Het is eigenlijk beter 20 min te wachten, tot je geen adrenaline meer in je bloed hebt.

Verder vind ik het wel lef van het meisje.

lisannevosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 21:07

ja anders blijf je bang maar je hoefd niet per se een hoge sprong te doen een kruisje is hoog genoeg
ben nl. zelf ook een gevallen (kon geen adem meer krijgen enz.) maar de hindernis werd steeds iets hoger en toen heb ik dus niet gesprongen maar toen wou het later helemaal niet meer omdat ik bang was en de pony geen vertrouwen meer in mij had

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 21:15

Alles leer je met vallen en opstaan! Toen ik een paar keer achter elkaar er af gevallen was wilde ik er ook meteen weer op. Was bang dat ik er anders nooit meer op zou stappen. Had een flinke peesblessure (ik dan) maar voelde dat door adrenaline niet. Zo lang je niks gebroken heb zou ik zeggen hop er meteen weer op! Al spring je maar een laag kruisje inderdaad.. als je voor dat moment maar even je gevoel van vertrouwen terug heb.

Haentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 22:36

vallen en opstaan is het beste en het moeilijkste anders kom je niet over de angst heen.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 22:41

Poeh, dat lijkt me flink eng. Vind het wel jammer dat ik dat destijds niet heb kunnen doen, ijsco en ik gingen over de kop en ik had mijn enkel en knie gekneusd en uit de kom geschoten (en gelijk weer terug), maar sindsdien ben ik onzeker als we op een sprongetje/balkje afgaan, waardoor hij natuurlijk extra struikeld en ik het niet meer doe :')

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 22:43

LoveBodin schreef:
merenque schreef:

Het is eigenlijk beter 20 min te wachten, tot je geen adrenaline meer in je bloed hebt.

Verder vind ik het wel lef van het meisje.

ik ging net hetzelfde typen. :P

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 11:44

Dat is schrikken zeg.. al was het beter geweest als iemand anders even een sprongetje had gemaakt met de pony, en het kind gewoon rust had gehouden..

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 11:49

Angela schreef:
Dat is schrikken zeg.. al was het beter geweest als iemand anders even een sprongetje had gemaakt met de pony, en het kind gewoon rust had gehouden..

idd schrikken, maar ik weet niet of het kind (mits het echt niks mankeert) laten rusten het beste is... Ik ben er zelf ook een keer serieus afgetuind en kon door licht hersenletsel niet onmiddellijk terug opstappen. Ik heb behoorlijk lange tijd verkrampt en angstig op m'n paard gezeten bij elk "onverwachte" beweging of ongevraagde pas sneller (wat er behoorlijk wat zijn als je verkrampt gaat zitten)

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 14:05

voor de volgende keer aub het nederlands wat bijspijkeren of iig een beetje nalezen...dit is gewoon K*T om te lezen -_-

maar idd altijd gelijkdoorgaan, ik heb me arm gebroken met skaten en moest gelijk naar de operatiekamer enzo dus heb niet gelijk door kunnen gaan en nu doodsbang voor de ene plek waar ik me arm brak..erg vervelend!

Pianogek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 16:03

er toch weer op en doorgaan

Givernydw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 16:22

ze had gewoon op die balk kunnen vallen ze heeft geluk gehad