Praten tegen je paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Yelizaveta

Praten tegen je paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-11 18:42

Haaii :)

Praat jij tegen je paard als je aan het rijden bent ik bedoel, draf stap galop vooruit enz. zeggen want toen ik vorige week op ponykamp was mochten wij dat niet van onze lesgeefster dan zei ze: gele zit ni in een cowboyfilm eah! En uiteindelijk begon ze te schelden mjah :9
Bij nabor doe ik dat altijd als ik stap zeg gaat hij in stap zeg ik galop dan gaat hij in galop allez meestal toch :D
Praat gij tegen u paard tijden het rijden ? /3

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 18:50

Ik praat wel tegen mijn paard dat vind hij ook wel fijn . :)
je ziet dan egt die oortjes, helemaal naar je toe gaan en zo. <3
Met rijden doe ik het ook wel :)
Laatst bijgewerkt door dior_bokt op 25-08-11 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt

mika11

Re: Praten tegen je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 18:52

Wel vaak dingen als: braaf, goedzo, toe maar (als ze langs de weg iets eng vindt bijv.)
Maar ik zeg geen stap draf of galop. Daar geef ik been/zit hulpen voor.

Arlette1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 18:54

ik praat ook altijd onder het rijden :j

Vooral als ik alleen naar het bos ga heb ik hele verhalen :')
Heb het idee dat ze het meestal wel fijn vinden :)

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 18:54

zeker weten dat ik praat tegen me paard
zeker als we aan het mennen zijn, dan zijn er stukjes waar ik hem doorheen moet praten.
En voor de rest klets ik wat af tegen hem. Ik prijs hem de hemel in als die het goed doet, geef hem mondeling op zijn donder ( ook wel eens een tik)
En mocht die ooit gaan praten, dan zal ik hem moeten laten inslapen, hij weet al mijn geheimen.............

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 18:56

Tegen één paard op de manege praat ik veel tijdens het rijden. Dat is een echte zenuwpees, als je rustig praat dan houdt ie zijn aandacht bij jou en ontspant hij ook wat meer.
Tegen andere paarden praat ik ook wel, meestal meer van: braaf, goedzo!
Of met een boze toon waarschuwen, belonen doe ik onder het rijden eigenlijk liever door kriebels.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 18:56

haha ik klets echt veel tegen ze :') vooral als ik heel zachtjes tegen ze praat staan ze met grote ogen en gespitste oortjes naar me te luisteren <3 en ik sla ook nagenoeg nooit, een brul of boze toon in mijn stem is meestal genoeg, en ze groeien 10 cm bij complimentjes :D ze praten ook erg terug, er wordt hier wat afgehinnikt en gemurmeld...

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 19:00

Ik klets hele verhalen tegen mn paardje, vooral als we alleen op buitenrit zijn. tijdens het trainen zeg ik hoooo, braaaf en eh-eh, meer niet eigenlijk :+ tot we gaan uitstappen, dan klets ik weer door over hoe goed hij het gedaan heeft :')
Tijdens dressuurwedstrijden zeg ik niets, met springen moedig ik hem wel aan voor de hindernis :)

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 19:47

Ik praat ook hele verhalen, maar niet tijdens het rijden. Ik beloon wel met mijn stem en bij het moeilijk overgaan naar een gang gebruik ik ook wel stemhulpen.
Vanaf ik ben afgestapt beginnen de verhalen terug :+

mirjam1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 19:52

Ja ik praat ook wel vaak onder het rijden, ik merk dat de aandacht dan goed bij je ligt. Tenminste bij ons gaat dat wel zo

kimberley82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 19:56

Yup, praat tegen al m'n paarden... is wel zo gezellig!
Als ik op buitenrit ben wil ik ook nog weleens zingen :o maar of ze daar zo blij mee zijn... :')
En schreeuwen doe ik nooit! Was vandeweek bij mijn zusje op haar pensionstal en jeeeetje wat kunnen sommige bléren tegen hun paard zeg! Om de kleinste dingen. Wees dan stil.

ymke1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 20:00

Ik praat ook veel tegen mijn pony! Op buitenrit doe ik ook zingen haha :+. Ik vertel altijd hele verhalen, die eigenlijk over niks gaan.
Kwa commando's is het meestal 'hooooo' en 'ruuuustig' :Y). En als ze hard mag is het altijd 'TOE MAAR!', dat commando kent ze maar al te goed :D

Wiesiesisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 20:15

ja, ik praat wel :j , maaar op een andere manier,
bijv. als ze bang is om haar gerust te stellen.
of al iets goed heeft gedaan.
maar wat jij doe ik niet. rijd namelijk dressuurmatig,
dan mag je dat in een wedstrijd niet doen :') !

horse4fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 20:19

Ja, ik praat ook tegen mijn paard en hij luistert ook naar me. Zowel met omgang als training. Maar alleen op wedstrijd doe ik niet... Tja eigenlijk praat ik tegen al mijn dieren (ook tegen mijn honden en vogels), altijd al gedaan :D

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 20:21

Heeeele verhalen heb ik tegen m :D Meestal vooral over hoe mooi en geweldig hij wel niet is (hij hoort dat graag, arrogantje :') ) maar als ik ergens mee zit hoort ie ook alles... Op wandeling ben ik hem rustig aan het vertellen over geitjes en blablabla... Zie ook altijd aan zn hoofd wat ie van plan is dus vaak is 'ik houd je in de smiezen'' voldoende om rare ideëen te voorkomen :=

Lisa99

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 20:22

bij ons in de les moeten we juist tegen het paard praten vooral als ze iets engs vinden ofzo wij doen het altijd maar ook zoals stap, draf, galop enzo bij ons moeten we het

Lisa99

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 20:22

Lisa99 schreef:
bij ons in de les moeten we juist tegen het paard praten vooral als ze iets engs vinden ofzo wij doen het altijd maar ook zoals stap, draf, galop enzo bij ons moeten we het

Kelllyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 20:23

met mennen,
en hij vindt iets eng
dan zeg ik ook wel zovan toe maar,
enzo zegmaar.
en braaf,
goedzo.
zulke dingen..
hij wou laats niet langs een drempel,vond hij eng.
heb hem er wel langs gekregen na een tijdje,
maar toen ik klaar was ,natuurlijk terug gereden en toen het karretje losgemaakt en op de plek terug gezet en derest ook entoen het halster natuurlijk om heb toen halstertouw gepakt en paar keer met hem langs die drempel gelopen,
nu is die er niet meer bang voor :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 20:25

Tijdens het rijden is mijn stem enkel ter beloning. "prima" en "goezzo" en "jaah flink!" gepaard met een aaitje in het begin, na een tijd hebben ze door dat de stem beloning is. Of net aanmoediging, "door" leren ze bv ook heel snel.

Buiten het rijden om (vanaf de grond dus) hang ik hele verhalen op tegen ze _O-

naomi_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 23:35

Ik rijd mijn verzorgpony op stem dus daar praat ik best veel tegen haha. En doordat ik dat zo gewend ben, deed ik dat vorige week ook op ponykamp en daar reageerde die pony best goed op ! :). Op de manege doe ik dat soms ook. ligt eraan op welk paardje ik moet rijden.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 10:17

Ik praat altijd tegen mijn paard, maar geen hele verhalen :')

Ik praat er altijd tegen alsof het een klein kind is, terwijl hij 6 jaar ouder was dan mij :') En als hij beetje bang was kalmerend praten, stout streng praten. In de galop: kom jong! :D

rowene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 10:26

ik praat altijd tegen mijn paardje

blue_dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 11:35

ik heb altijd hele gesprekken :Y) paarden luisteren veel beter als mensen :)
ik gebruik altijd mijn zit en been hulpen, maar als ze iets engs ziet praat ik wel tegen haar of als ze weer wat slomer is klak ik even met mijn tong. of als ze terwijl ik dat niet wil terugvalt zeg ik wel eens kom op meid je kan het!!!ga door ja goed zo zie je wel! :D

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 11:36

Hele verhalen :j Merk ook dat ikzelf en mijn paard daar relaxter van worden, dus waarom zou ik het niet doen?

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 11:42

Praat ook best wel veel tijdens het rijden. Vooral als iets heel erg goed gaat of juist niet. Daarnaast snapte paard eerst niet hoe hij vanuit stap in galop kon aanspringen. Als hulpje gewoon galop er bij gezegd :') Doe ik nu eigenlijk nog steeds vaak... zelfs in m´n proef.

Met springen stopte meneer ook vaak... met een paar brullen springt hij nu alles :D zelfde in de cross. Hij luistert veel beter naar een brul dan dat ik een schop of tik geef. Met crossen is het dan ook voor de hindernissen let op! JAJAJAJA! KOM OP JE KAN HET! en als hij gesprongen heeft krijgt hij luidkeels goedzoooo :o :')