Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

TanteSabien schreef:Ik ben van mening dat "de klik" een goede match van karakters is.
Er is vorig jaar een nieuw paard op stal gekomen en dat klikte meteen.
Onze karakters liggen elkaar heel erg goed.
TanteSabien schreef:Ik ben van mening dat "de klik" een goede match van karakters is.
Casarell schreef:TanteSabien schreef:Ik ben van mening dat "de klik" een goede match van karakters is.
Hier ben ik het mee eens..![]()
Maar... een goeie ruiter kan elk paard rijden door te leren samenwerken..
Soms duurt het alleen wat langer en kost het meer moeite..
Zegt het missen van die 'klik' dus iets over het paard of iets over de ruiter??
Vienna2007 schreef:Een klik heb je niet direct, dat moet je opbouwen. Je kan een klik hebben in de zin van dat je het paard erg lief en leuk en aardig vind, maar een echt band (dus klik) heeft tijd nodig.
Ik moest een paard zadelmak maken en toen hij aankwam dacht ik echt "pffftttt, wat een beest" niet in de positieve zin dus... En naarmate hij langer bij me was, hoe gekker ik op hem werd, en sindsdien ben ik hem blijven rijden, en zal dat ook altijd blijven doen, mocht hij wegmoeten, koop ik hem over!
Hij is geweldig, terwijl ik er eerst heel anders over dacht.
Maar ik wilde een paard waar ik mee kon leven, niet waar ik mee kon paraderen (al moet ik zeggen dat hij uitgroeit tot echt een mooie zwaan
) 
Casarell schreef:Maar een paard kan niet nadenken over hoe hij met jou om moet gaan.
Alleen de ruiter heeft dat denkvermogen.
Het is alleen of de ruiter daar wat mee doet, of dat de ruiter voor de makkelijkste weg kiest.. de verkoop in..![]()
Als het echt niet gaat, gaat het niet hoor.. begrijp me niet verkeerd..
Maar vindt dat het 'missen van een klik' wel héél makkelijk gebruikt wordt
Citaat:Ik denk dat een klik toch wel degelijk iets te maken heeft met het matchen. Net als dat je niet met ieder mens vrienden kan zijn, kan je ook niet met elk paard of elke hond vrienden zijn.
TanteSabien schreef:Casarel; dat ben ik niet met je eens.
Het is maar net hoe jij je opstelt tegenover je paard.
Ga jij met een behoorlijke portie dominantie op je paard af dan krijg je daar een reactie op en gaat je paard anders met je om als wanneer je nuchter en neutraal met je paard omgaat.