Bedankt allemaal, echt super

De DA is dus vandaag weer geweest en was super tevreden. Dit had hij echt niet verwacht verleden week woensdag, hij zei tegen mij dat hij dacht dat het einde verhaal zou zijn (die indruk had ik dus ook wel gekregen ondanks dat ik de man die woensdag niet zelf gesproken had).
Fitz durft op stal weer normaal op zijn voet te staan. Het stappen gaat wisselend, sommige stukken zijn gewoon goed en dan ineens durft hij alleen zijn teen te belasten.
Uit de wond komt vanaf gisteren bloed en pus, dit is een goed teken dat het lichaam zichzelf aan het reinigen is.
Voorlopig moet ik dus nog doorgaan met 2 x per dag weken en intapen.
Ook lijkt Fitz zich erbij neergelegd te hebben, hij is echt heel rustig geworden (buiten wat trappen op stal).
Hij mag nog geen beweging hebben, alleen naar de spuitplaats stappen en wat grazen aan de hand als hij niet gek doet.
Verder wordt het een heeeeeeeel langdurige geschiedenis, ik moet echt wel in maanden denken.
De diepe buigpees kan op die plek helaas niet gescand worden dus er is niet te zeggen hoever deze beschadigd is.
Daarom moeten we er bij de revalidatie vanuit gaan dat hij pittig geraakt is en moet alle voorzichtigheid in acht worden genomen.
Nu ja, beter een maand langer stappen dan een paard dat je weg kan brengen!
Wel zei de DA dat de pees, die door een klap van buitenaf beschadigd is, eerder hersteld is dan door een pees die door het werk beschadigd is.
We wachten dus rustig af. Dat het goedkomt lijkt nu wel zeker, het heeft alleen zijn tijd nodig!