All in the reining family

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JohnnyReiner

All in the reining family

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-11 19:03

Met een smak gooide ik de autodeur dicht toen ik het erf was opgereden, had een uurtje in de warme auto gezeten, en was een uurtje eerder van het werk weg gegaan, omdat ik het zat was.
Ik sjokte naar de woning om de jeans te verruilen voor een zwemshort, een biertje te nemen, en een duik in mijn zwembad te nemen.

Hey JR, ga jij er straks ook even op ? De stem van mijn cowgirl. Ze gingen aan de gang om Sundance, eigenlijk oorspronkelijk mijn reiningquarter, te gaan rijden en te trainen.

Door allerlei gedoe om en buiten de homeranch was het de laatste tijd merendeel mijn oudste dochter die haar had gereden. Ik heb haar wel steeds verzorgd, eten gegeven etc.
Dus ik hield de jeans aan maar nam wel een biertje.
Nou ja, toen de ropers maar aan en rijden, dat was even wennen :\ Ik was even vergeten hoe zij reageert op de zit en hoe snel ze reageert.
Had de laatste tijd soms een enkele keer Savanna gereden, bij mijn trainer was ik ook al 4 weken niet meer geweest, daar rijd ik soms wat paarden.

Ik had haar te koop gezet, Sundance, omdat ik eigenlijk een andere eigenaar zocht, die met haar het reining wedstrijdcircuit in wil. Zelf heb ik daar geen ambitie meer in.
Had een paar advertenties gezet, wel veel respons, maar niet de juiste doelgroep en aangezien ik haar niet voor het geld zelf hoef te verkopen, was ik er verder niet erg aktief meer mee, met de verkoop.

Nu, we hadden het er zo over.

Nu blijkt eigenlijk dat de rest van de familie haar wel wil verkopen, mits er iemand komt die er wat mee gaat doen en uitbrengt in wedstrijden.
Komt dat niet op ons pad, houden we haar liever zelf, want van een ontzettende moeilijke puber, is het nu door door volhouden en consequent zijn een goeie reining quarter geworden.
Want we kunnen er nu allemaal op rijden en mee overweg.

Bovendien weet ik niet hoelang Savanna, die nu 17 jaar is, nog leeft. Soms heb ik wel eens het idee dat ze niet oud wordt, als ik haar gedrag observeer.
Die wordt snel oud, vind ik.

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-11 20:07

Aha, get it, dit is voor vragen, niet om ervaringen te delen, sorry..........Zag het net bij regels.

troi

Re: All in the reining family

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 20:11

daar zijn de huiskamertopics voor. Zijn aardig wat vanuit de westernhoek overigens.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 20:47

vond het wel een boeiend verhaal. net alsof je een spannend boek ging lezen :D

als je denkt dat Savanna niet oud gaat worden en ondertussen iedereen met sundance om kan gaan, zou ik dr gewoon laten staan. staat ze je in de weg? heb je last van haar? wat wil de rest van de familie en wat wil je als je haar wel verkoopt en Savanna gaat naar de eeuwige weides? paardloos? heb je er meer? wil je helemaal stoppen met de paarden?

of zo nu en dan es een wedstrijdje voor de fun.. eens om te zien waar je staat en waar je nog aan kan werken? wat voel je voor t paard en hoe ver ben je bereid om te gaan.

Waarom zoek je een andere baas voor haar, waarom moet ze op shows uitgebracht worden?

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-11 21:04

Huiskamer topics wordt alleen maar op gereageerd door mensen die elkaar al kennen heb ik gezien. Als je daar als nieuwkomer een bericht op zet wat je hebt beleefd in je westernleven wordt daar niet op gereageerd. Vind dat wel een manco in dit westernforum, dat je niet gewoon kunt meedelen wat je beleeft en hoe en wat, maar goed.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 21:33

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-11 21:40

Dank je, ik zal even kijken. Ik zal eerst even morgen de vragen van PL beantwoorden.

Lars_Alida

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 09:00

Hoi daar,zoek nog een ouder reiningpaardje voor een lesklant.
Goed tehuis zeker geboden.
Voor meer info neem even kontakt op.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 09:18

Even reageren over waar je het topic het beste kan zetten: kan ook goed in VVDD. Misschien niet je doelgroep qua lezers, maar daar hoort het het beste en je kan linkje zetten in [WN-AM] Centraal topic voor links buiten WN .

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 10:56

Lars_Alida schreef:
Hoi daar,zoek nog een ouder reiningpaardje voor een lesklant.
Goed tehuis zeker geboden.
Voor meer info neem even kontakt op.

Deze is net 5 en niet geschikt voor beginners, dus ja ik weet niet wat jouw klant zoekt. Dit is eigenlijk een paard voor iemand die er verder mee wil en wedstrijden mee wil starten.

@Duke

Bedankt voor de link, ik ga daar eens lezen.

@Paintless

Als antwoord op jouw vragen. Deze Whiz merrie heb ik vanaf veulen, dus bijna 5 jaar. De bedoeling was, dat ik na het beleren, er weer wedstrijden mee zou gaan starten.
Door allerlei omstandigheden denk ik niet dat het er nog van komt, dat ik weer wedstrijden ga rijden.

We zijn hier wat aan het afbouwen/inkrimpen, na bijna 15 jaar eigen paarden aan huis, en doen soms wat andere dingen dan 7 dagen per week tussen de paarden.

Vroeger had ieder zijn eigen paard hier, nu loopt dat een beetje door elkaar.
Op een gegeven moment moest ik 3 paarden per dag rijden, waarvan 2 bijna elke dag. Dat ging niet meer met een fulltime baan.

Onlangs heb ik 1 reiningpaard verkocht, en zij stond ook te koop. Dan zou ik nog 2 paarden overhouden, waarvan 1, mijn 1e westernpaard, nu 17, om zelf hier te rijden.
Samen met dat ik nog wel eens op andermans paarden rijd, leek mij dat voldoende voor de toekomst.

Nu is echter zo met deze reiningmerrie van net 5 jaar, ze rijdt goed, dat ik twijfel of ik haar nog zal verkopen. We hebben er een hoop geld, tijd en moeite in gestopt en dat wordt nu beloond.
Bovendien ga ik volgend jaar van april t/m september een dag minder werken, elk jaar.

En ook, nog belangrijker, mijn oudste westernpaard Savanna, gaat snel achteruit, ik weet niet hoe lang ik daar nog op kan rijden.

Dan zou ik niets meer hebben thuis, koop namelijk er geen andere paarden meer bij.

Uit geldgebrek hoef ik haar niet te verkopen, ze staan aan huis en ik heb ruimte zat en hoef geen stalling te betalen.

Maar er weinig mee doen is zonde, zelfde als een Ferrari in de garage hebben staan en er niet mee gaan rijden of er alleen maar mee naar de C 1000 gaan om boodschappen te doen :D

Dus, ik moet daar nog maar eens goed over nadenken.

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 15:01

spatter schreef:
JR mooi verhaal

wat huiskamers betreft ben je dan duidelijk in de verkeerde terecht gekomen
ik ken er twee waar wel degelijk gereageert wordt, ook op nieuwkomers
[HK] Regenboog-rainbowV:Het hele jaar door vol vrolijke kleuren!
deze is een vrij kleine en wat meer richting western recreatie

en in deze zitten ook een hoop gezellige western mensen
[HK] Buitenrijden voor westernruiters...

ik zou zeggen, komen eens binnen :j

Eh, ik heb even gekeken bij 'Rainbow" maar dat zijn allemaal dames die daar schrijven. Ook de onderwerpen. Bedoel het absoluut niet negatief hoor, maar ik denk niet dat die op mijn paardenbelevenissen en alles rondom de ranch hier thuis zitten te wachten.

Denk als ik daar als kerel binnen kom vallen met dagelijkse verhalen wat hier zo al gebeurt, dat toch een beetje raar overkomt.
Maar, misschien vergis ik mij.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 16:58

Joh begin je eigen huiskamertopic waar je je verhalen deeld en dan merk je vanzeld wel wie het leuk vind om te lezen

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 17:04

Ja, kan ook, maar ben er toch even ingedoken, en kreeg toch leuke reacties. Altijd leuk met dit kl&t#weer, je moet toch wat doen binnen.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 17:51

WN AM >> VVDD

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 17:55

Leuk zeg dat je met je hele familie met de paarden bezig kan zijn. :)
Ik ben echt heel benieuwd hoe het verhaal 'afloopt' of je nog een baasje gaat vinden of dat je haar nu toch zelf houdt.
We wachten af! :)

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 17:57

Eerlijk gezegd, daar zijn we nog niet uit. Dingen lopen ineens anders en dan moet je vaak je plannen weer aanpassen.
Maar ik laat het wel weten, zeker wel ;)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 18:01

Haha, ja over die dingen hoef je mij niets te vertellen. :D

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 18:54

Tsja, je moet het maar nemen zoals het is. We gingen naar hier verhuizen om meer te rijden etc, in plaats daar van rijden we minder dan op RRR 1.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 18:54

hmmz.. dan heb je iets niet goed gedaan. miss toch maar weer terug verhuizen dan :P

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 05:28

Nou, heeft een beetje met gezondheid te maken, dochters die moeten studeren en baantjes hebben etc. We hebben nu sinds kort 1 paard minder, dus het is nu wel te doen.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 12:02

ah ja, daar is vaak niets aan te doen. als men ouder wordt, wordt de gezondheid vaak ook minder. ik merk het zelf al, en ik ben nog niet eens oud.. := ik ben in ieder geval geen 18 meer en dat is te voelen.

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 12:16

Ja, ik baal er ook van, maar je kunt er niks aan doen. Vrijdagmiddag stap ik af van het paard, schiet de kramp in mijn been, dat soort dingen.
Maar eigenlijk kun je maar beter zo veel mogelijk blijven rijden. Dat werkt het beste.
Ga je minderen, wordt het vaak niet beter van.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 13:01

ik had helaas geen keus. moest wel minderen. zie onderschrift.

ik merk het echt heel erg dat ik nu minder rij. maar over 2 a 3 jaar zijn we weer volledig aan de lessen en trainingen.. kijk er nu al naar uit.

eerst mijn kleine meid maar een grote meid worden.

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 12:17

Ja, dat zijn de minder leuke kanten van deze hobby. Weet ook niet hoe en wat met Savanna. Ze is niet ziek, maar ik vind haar wel achteruit gaan.
Je hebt het niet voor het zeggen, het is met mensen net zo, de ander wordt oud en blijft aktief en gezond, de ander takelt snel af.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 12:19

het pijnlijke was, dat ik de maandag ervoor nog op haar gereden had. Er bijna naast lag omdat ze haar geintje nog uithaalde (op cirkel links gaan in plaatst van rechts.. werking vliegende kracht :P )

dat speelt je dan door de kop.

Als zij 24 was, oud, en dan dit had gekregen was het makkelijker geweest. nog wel moeilijk, maar begrijpelijker. 4 jaar en dan een hersenbloeding.. arm ding.

natuurlijk weet ik dat het zo kan gaan. ze kunnen vanalles krijgen. ook een ongeluk oid. maar het blijft oneerlijk.

Met mijn nieuwe ga ik gewoon opnieuw genieten. en genieten van elke dag dat ze bij me is. want je weet des te beter dat het elk moment over kan zijn.