te groot?????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

luuklover

te groot?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 23:14

Hallo,

Ik heb een vraagje.
Ik verzorg een pony <3 van 1,21 meter als stokmaat.
De ene zegt dat ik veel tre groot ben, en de andere weer niet.
Ik heb daar bij de stal ook een instructrise staan die zegt dat ik er nog prima mee kan, omdat hij 3 keer zijn eigen gewicht kan houden.
Zelf ben ik 13(bijna 14;p) jaar en 1,63 meter, en 47,5 kilo :oo
Ik ben echt super gek op hem, en moet er niet aan denken hem zo te moeten missen, zeker omdat ik hem al vanaf het begin rijd en hem alles geleerd heb. maar als is echt te groot zou zijn, doe ik dat hem niet aan!! :')
Zou ik wel of niet te groot zijn?

(hoe zet ik er een foto bij??? :P )

Xxx luuklover

mogley74

Re: te groot?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 23:16

Plaats eens een foto?

Pony's kunnen meer dragen dan mensen verwachten. Het 'aaaaah-wat-zielig' gevoel komt al snel opzetten. Als jouw instructrice aan geeft dat het nog prima kan, moet je daarop vertrouwen. Zij hebben er verstand van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 23:18

Hier is een centraal topic voor, ff de zoekfunctie gebruiken.

luuklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 23:19

En hoe plaats ik een foto??:$

Pirate

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 23:19

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 23:22

luuklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 23:25

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 23:26

luuklover schreef:
Ik heb daar bij de stal ook een instructrise staan die zegt dat ik er nog prima mee kan, omdat hij 3 keer zijn eigen gewicht kan houden.

3 keer zijn eigen gewicht dragen?! Dan heb je wel een super pony! Paarden kunnen maximaal 15-20 PROCENT. Van het lichaamsgewicht dragen. Afhankelijk van de bouw en het ras...

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 23:26

Je profiel is prive, dus dit kunnen we niet zien omdat we gren vrienden zijn op hyves.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 23:30

met 1.63 op een pony van 1.21 lijk je te groot naar mijn mening, maar ik weet niet hoe het plaatje er uit ziet. Een instructrice die zegt dat een pony 3x zijn eigen gewicht kan houden? dan zou je met z'n 5en op een pony kunnen rijden := dus denk dat je dat verkeerd begrepen hebt van je instructrice, meestal kan een pony ± 20% van zijn eigen gewicht houden op z'n rug :j

*edit* als het gaat om de schimmel pony die je op je profielplaatje van hyves hebt, dan vind ik je te groot ja.

luuklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 23:31

ooh het lukt me gwn niet..
maar wrm zou mijn instructrice dat dan zeggen?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 23:33

Of je hebt het verkeerd begrepen of zij loopt onzin te verkopen

Neela

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 23:34

Afbeelding

asje

luuklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 23:35

nou weet ik niet of ik er nog wel op ga met..eeh plezier ben ik nou wel of niet te groot ik weet het niet meer, is er niet een persoon die gwn verstand heeft van dat soort zaken?

luuklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 23:35

dankjee.
ja ik weet het natuurlijk ook niet?!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 23:36

luuklover schreef:
ooh het lukt me gwn niet..
maar wrm zou mijn instructrice dat dan zeggen?

Klinkt misschien heel vervelend maar als een instructrice dat tegen mij zou zeggen dat een paard 3x zijn eigen gewicht kan dragen kan die gelijk vertrekken.
Sorry maar als je dan instructrice bent zou je beter moeten weten, dus ik zou toch echt een andere zoeken hoor want eentje die zulke onzin verteld kan voor de rest volgens mij ook niet veel zijn.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 23:37

Ik vind het persoonlijk ontzettend kantje boord. Eigenlijk kan het net niet meer. Als ik jou was zou ik me gaan verdiepen in aangespannen rijden. Dat kan wel met een kleine pony

luuklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 23:39

zelf denk ik eigenlijk ook dat ik er wel een beetje ben uitgegroeid,want ik ga zelfs met rijden al een beetje mijn benen optrekken :O :'( maar het baasje zelf zegt dat bij me nog prima kan houden..dus daar vetrouw ik dan ook maar op, en hij zweet ook nooit en lang rijd ik ook nooit en hij is ook niet snel aan het hijgen als ik rijd enz maar ja ik heb van dt soort dingen niet veel verstand;)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 23:39

ik vind je te lang, je benen steken onder de buik uit terwijl je al vrij korte beugels hebt, en je bovenlijf is te lang, dat brengt de pony uit balans. te zwaar ben je niet, maar ik zou voor het rijden echt naar een grotere pony zoeken.
ik lees dat dit je verzorgpony is? dan zou je hem kunnen longeren, wandelen, vrijheidsdressuur leren, wat heel erg leuk is met een kleinere pony is hem onder begeleiding voor een karretje beleren als de eigenaar dat zou willen, je kan behalve rijden een hele hoop leuke dingen doen met je pony, dus je hoeft hem niet te missen :)

luuklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 23:41

maar ik ben zooo gek op hem, en dat is mijn ding niet en het is ook niet echt mijn pony dus als ik bvb wil mennen dan moet de eigenaar er altijd bij zijn enz, en dat word erg lastig ooh ik voel me echt rot, ik wil natuurlijk wel het beste voor hem!

mogley74

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 23:41

Als jouw gevoel zegt dat je er te groot voor begint te worden, is het wel verstandig om iets anders te gaan zoeken of je inderdaad te verdiepen in een andere tact van de sport.

Als je nog lang wilt rijden raad ik wel direct een paard aan, zo kun je nog een aantal jaar vooruit en loop je dus niet over een tweetal jaar (of iets dergelijks) tegen een soortgelijk probleem aan.

Zoek eventueel samen met de eigenaar naar een nieuwe verzorgster, je kunt er de eerste tijd ook bijzijn, zodat je zeker weet dat het goed zit.
Laatst bijgewerkt door mogley74 op 18-07-11 23:41, in het totaal 1 keer bewerkt

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 23:41

Ik denk dat zij een beetje in de war is met aangespannen rijden.
Een paard voor de kar kan op de weg ( gelijke bodem) 3x zijn eigen gewicht trekken.
Voor het plaatje vind ik het geen mooi beeld, maar ik 188 64 kg op een ijslander ziet er ook niet uit. En hobbel daar ook wel is mee rond. Verder vind ik 47 kg voor een zo een pony niet te zwaar. Maar voor het mooie is een maatje groter beter!

luuklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 23:44

ja tammy dat is natuurlijk waar, hij ment al wel met zijn broertje maar dat is echt een ramp, stijgeren enz. maar het is echt heel moeilijk om hier grotere beetsten te vinden weetje en ik wil ook echt door met rijden. vrijheidsdressuur heb ik geprobeerd enz, maar het is niet ons ding. longeren doe ik steeds vaker, maar dat word ook een beetje saai beetje rondjes rennen weet je wel, en nou ja ik zie het wel..:(

luuklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 23:47

ja ik denk dat ik het idd dan verkeerd heb begrepen, dat hij zijn eigen gewicht 3x kan trekken.
sorry voor het ongeval..

mogley74

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 23:47

longeren is zo veel meer dan rondjes rennen. je kunt een paard volledig trainen dmv longeren. wellicht jezelf hier eens goed in verdiepen; bijvoorbeeld door de stukken van Lammert Haanstra te lezen.

Vrijheidsdressuur is DE band tussen paard en eigenaar, kijk eens naar stukken van bijvoorbeeld Bartabas. Menig mens mag hier jaloers op zijn. Ook jij kunt dit bereiken met je pony, lees je ook eens goed in. Weerspiegel zijn gedrag, ga met een bal de bak in, ga wandelen in de bak zonder lijn, er is zoveel leuks om met je pony te doen zonder erop te gaan....