iedereen weet het altijd beter

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lovemario

iedereen weet het altijd beter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 11:57

eey,

ik weet niet of het hier goed staat..
zo nee, meld het even :o

Ik erger me echt heel vaak aan de mensen die het altijd beter weten.

laatst ook.
ik rij een aardig pittige friese merrie.
ik plaats wat foto's en een filmpje, en echt íedereen weet het beter.

ze kennen het paard niet, en toch weten ze precies hoe je hem moet rijden, en het liefst rijden zij hem wel eventjes.

Ik kreeg zelfs de opmerking dat ik maar moest stoppen met rijden, want "ik verpest de paarden die ik rij ".

wat zijn jullie ervaringen en meningen??

ElCamino

Re: iedereen weet het altijd beter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 12:00

Heel simpel: maling aan hebben.

Denk na over alle opmerkingen en tips en bedenk waar je misschien wél wat aan hebt, óók de negatieve dingen kunnen je wellicht aan het denken zetten. Doe met de dingen die je aanstaan wat en leg de rest naast je neer.
Is best moeilijk maar als je je alles aantrekt kun je niks meer posten....en zet het dan niet op rijtechnisch waar je opmerkingen,commentaar en tips kunt verwachten maar in een "gewoon" foto-topic. Dat scheelt ook.

Ben het zelf ook zat dat je altijd 30x moet nadenken over een zin omdat mensen het misschien verkeerd kunnen opvatten...maar ja da's bokt nu eenmaal..

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 12:01

Dat je je er uberhaupt druk om maakt ;) Lekker je eigen ding doen, zolang het eerlijk blijft zal niemand hier iets op voor of tegen hebben...

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 12:03

Ik geloof zeker dat er heeeeel veel mensen zijn die het beter weten dan ik. :)

Het is niet 'beter weten', maar elkaar willen helpen.

Als ik iets fout doe, dan zou ik dat graag willen horen. En daarbij ook gelijk hoe het op te lossen is.
Dus vat het niet gelijk op als kritiek, maar bedenk je dat deze mensen je graag willen helpen!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 12:04

Je weet toch dat als je een topic opent dat je daar verschillende reacties op gaat krijgen :?
Als je dat allemaal persoonlijk opvat kan je er beter geen openen.

Niet iedereen hoeft het met je eens te zijn en soms kan je nog eens een handige tip krijgen.
En wat je niet horen wilt moet je gewoon lekker naast je neer leggen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 12:05

Pik de opmerkingen en tips er uit waar je wat mee knt, en leg de rest lekker naast je neer...

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 12:06

kijk, ze mogen best tips geven, maar wat mij dwars zit is dat ze allemaal wel weten hoe ze het paard moeten rijden.. ze denken dat ieder paard het zelfde is..
en tja, dat je dan maar moet stoppen met rijden omdat je ze verpest... sorry hoor maar dat kan er bij mij echt niet in :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 12:07

Het is MAAR internet... ;)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 12:08

hihi....dat noemen wij hier altijd de sfeerverziekers.....
sja....die zijn er ook helaas, niets van aantrekken joh

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 12:09

Wat sonja zegt, meer kun je niet doen...
Ik vind het altijd super leuk als iemand met iets komt dat ik niet ken, tenminste als ze het goed uitleggen. Zo leerzaam is dat!
En ik weet dat ik ook wel iemand ben die behoorlijk kan doorzeuren over dingen, tis goedbedoelt, maar soms denk ik dan komaan doe even zus of zo probeer het iig. :o

Rachelle_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 12:09

Ik denk niet dat mensen zo reageren omdat ze denken dat ze het nou eenmaal beter weten, maar omdat ze gewoon het beste met jou en je paard voor hebben. Natuurlijk heb je ook mensen die alleen maar bitchen, of die echt rotopmerkingen maken maar als echt iedereen het beter weet volgens jou kun je ook wel naar jezelf gaan kijken

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 12:12

nou, dat je maar moet stoppen met rijden omdat je de paarden verpest vind ik niet goed bedoeld hoor :+

idd tips zijn altijd welkom, maar op de manier hoe..

let op: Jij kan beter helemaal stoppen met het rijden. Dit is gewoon triest om te zien, en niemand word er beter van.

Rachelle_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 12:14

Nee klopt, dat is ook echt niet terecht :n

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 12:14

:(:)

ja als ik dit dan weer lees kan ik alleen maar zeggen dat dit soort reacties niet eens de moeite zijn om over na te denken.

hier zou ik ook niet vrolijk van worden nee.

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 12:15

ik heb er (door deze reacties van je meot stoppen etc.) over nagedacht om écht te stoppen met rijden, als het zo vreselijk is.

Espie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 12:16

net wat iedereen zijn niks van aan trekken.
je hebt altijd mensen die het beter weten achter de pc.
ze kraaken alles af zelfs je instructie.en zelf kunnen ze vaak niet eens rijden. of laten hun paard door een ander
rijden.om dat hij te sterk is ;( .dus gewoon lekker plezier houden met je paard. :D

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 12:19

TS de opmerking dat je moet stoppen met rijden is inderdaad absoluut niet gepast en nogal ehhh onaardig. Verder denk ik dat de meeste mensen het wel goed bedoelen maar het geschreven woord komt altijd anders over dan gesproken (vaak harder). Ook is het meestal in de praktijk face to face duidelijker en gemakkelijker om iets uit te leggen dan vanachter de PC

Ook heb je tegenwoordig nogal veel eh, tja hoe ga ik dan noemen, verschillende opvattingen en stromingen betreffende het houden/trainen/rijden van paarden en houd iedereen er zijn eigen mening op na.

Als jij naar jezelf maar kunt verantwoorden dat je eerlijk bent naar jezelf en je paard ben je toch al een heel eind op weg?
Op dit forum zijn inderdaad ook wel een aantal onrustzaaiers maar ook een hoop mensen die je wél aan goede informatie en tips kunnen helpen, pik die eruit en laat de rest lekker voor wat het is zou ik zeggen! :D
Succes met je paardje verder :)
Laatst bijgewerkt door Vivat op 07-07-11 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 12:20

lovemario schreef:
ik heb er (door deze reacties van je meot stoppen etc.) over nagedacht om écht te stoppen met rijden, als het zo vreselijk is.

Dan kan de hele Nederlandse top ook wel stoppen, want die oogsten ook standaard commentaar.
God weet alles, maar Bokkers weten alles beter.

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 12:21

Espie schreef:
net wat iedereen zijn niks van aan trekken.
je hebt altijd mensen die het beter weten achter de pc.
ze kraaken alles af zelfs je instructie.en zelf kunnen ze vaak niet eens rijden. of laten hun paard door een ander
rijden.om dat hij te sterk is ;( .dus gewoon lekker plezier houden met je paard. :D

Soms zou ik zulke mensen weleens op hun eigen paard willen zien rijden := ben altijd benieuwd hoe het dan wél moet _O- want vaak kunnen ze het digitaal achter de pc allemaal wel héél goed maar blijft een echt paard toch wat anders in de praktijk hè :=

quartel

Sonja schreef:
lovemario schreef:

Dan kan de hele Nederlandse top ook wel stoppen, want die oogsten ook standaard commentaar.

_/-\o_ _/-\o_

Vivat

Sonja schreef:
lovemario schreef:

_O- zullen we dan allemaal maar gaan dammen? :=

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 12:22

ja idd. en Z ruiters kunnen natuurlijk ook neit rijden, die hebben hun niveau gehaalt omdat ze zo slecht zijn :j ( volgens veel mensen ) :+

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 12:23

Vivat schreef:
_O- zullen we dan allemaal maar gaan dammen? :=

hahaha ja goed idee :j daar kunnen we vast niet veel aan fout doen :')

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 12:24

Beste stuurlui staan aan wal. Oooh nee, de beste ruiters zitten achter 't toetsenbord :=

Je weet wel beter toch? :)
probeer inderdaad de tips er uit te halen waar je voor open staat en negeer de rest :)
"Ze weten niet beter" ;)

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 12:24

EngeltjeS, inderdaad :j