Het fjordenpaard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ElSea

Het fjordenpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-11 20:51

hallo bokkers
ik wil volgend jaar op ponykamp gaan naar het fjordenpaard. ik ken niemand die daar heen is gegaan dus vraag ik aan bokkers;
WAT IS JULLIE ERVARING MET PONYKAMP HET FJORDENPAARD??
groetjes en bedankt!!

Rideltje1992

Re: Het fjordenpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 20:53

heii

wat ik gehoord is dat dat het erg leuk en gezellig is

grtjes

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-11 10:16

bedankt voor je reactie!!

nicoletjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 10:24

hoi ts

Ik ben daar al 8 jaar geweest en ga nu als leiding
ik kan je vertellen dat het een erg leuke ponykamp is en dat als je er 1 keer bent geweest wel nog een keer wilt
voor vragen kan je me altijd pben

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-11 13:12

okeee!!

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 20:04

haha!alvast veel plezier als je er naar toe gaat!

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 20:16

het zelfde als nicole ik ben er heel vaak op kamp geweest en ik ben nu leiding! nou dat zegt al genoeg denk ik? het is hardstikke leuk en heel erg gezellig!

je slaapt met 25 kinderen en 2 leiding op een slaapzaal, en je rijd iedere dag minimaal 2 uur lekker door het bos! je hebt vrijetijd en er worden ook leuke spelletjes gedaan! echt heel erg leuk is het! als je vragen hebt pb me gerust!

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 20:40

Het is echt super leuk daar!

De leidsters waren erg aardig en de paarden zijn super leuk!
je mag lekker veel rijden en is altijd gezellig :D

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 20:42

Ook ik heb veel goede ervaringen met het fjordenpaard.
Leuk kamp, leuke leiding, hele leuke ponys en paarden(erg veel verschillende :D)

frodo1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 14:46

Wil je bont en blauw terug komen, ga dan naar het fjordenpaard.
Sorry, ik vond het echt 10x niets.
En heel onverantwoord.
Er werden meisjes op pony's gezet die net 3 keer iemand op hun rug hadden gehad.
Hoe vaak die pony's ook wel niet op hol sloegen buiten .. :n
nee, goed is anders.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 16:06

dan hebben die meisjes bij het indelen waarschijnlijk gezegd dat ze heel goed kunnen paardrijden en als ze vallen gelijk weer opstappen en graag een gek paard willen, dan krijg je dat. mensen die het niet vertrouwen krijgen gewoon een lief paard en niets aan de hand, beetje raar dus dat je dit zo zet want onverantwoord is het zeker niet ;)

als je lekker buiten in het bos wil rijden is dit een ideaaaal kamp!

Pirate

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 16:08

Ik ga er misschien deze zomer heen :j

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 16:29

op ponykamp of om paarden te huren?

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 18:29

ik ben er ook een paar keer geweest! Vond het altijd heel gezellig! ging elke keer alleen, zonder vriendinnen of zo, puur omdat niemand mee wou. maar je leert snel genoeg anderen kennen! ik vond het hartstikke gezellig! en het paardrijden natuurlijk super! lekker elke dag buiten!
ik vind het echt wel een aanrader! :D

xnien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 18:32

Ik ben er 1 keer geweest en ik vond het super gezellig :D

frodo1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 12:26

Britt_Sisi schreef:
dan hebben die meisjes bij het indelen waarschijnlijk gezegd dat ze heel goed kunnen paardrijden en als ze vallen gelijk weer opstappen en graag een gek paard willen, dan krijg je dat. mensen die het niet vertrouwen krijgen gewoon een lief paard en niets aan de hand, beetje raar dus dat je dit zo zet want onverantwoord is het zeker niet ;)

Nee hoor, want 1 van die meisjes was ik zelf.
Vind het echt heel onverantwoord dat er kinderen op half tot niet beleerde pony's gezet worden.
Nee, ik heb er echt geen goed woord voor over.
Hoe gezellig het ook kan zijn, dat maakt het allemaal niet verantwoord en veilig.
En ik zou dit echt niet plaatsen als het geen waarheid is ;)

EDIT: al zouden die meisjes zoiets gezegd hebben, dan neem ik aan dat je als leiding een verstandigere keuze neemt.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 12:30

@ Lili, waar was je naar voren gegaan dan?
Want alleen bij 'gek' worden de pas beleerde paarden verdeeld.
Bovendien hoeven die meiden dat neit te zeggen als ze bij de categorie 'gek' naar voren gaan dan krijg je inderdaad een paard waar je aardig voor moet kunnen rijden. Zelf koos ik daar nooit voor, wilde toch graag iets vertrouwders :)

Daarnaast als jij je niet fijn voelde op het paardje dan heb je een mond waarmee je dat aan kan geven dat je toch graag een rustiger paardje wil ;)

Zelf ben ik er van 2004 t/m 2008 op kamp geweest en werd toen te oud, sinds 2009 ga ik met een stel naar het ronostrand en huren daar een huisje en gaan dan elke dag paardjes huren :)

Persoonlijk vind ik het een geweldig kamp en baal ervan dat ik te oud ben.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 12:34

Lili schreef:
Wil je bont en blauw terug komen, ga dan naar het fjordenpaard.
Sorry, ik vond het echt 10x niets.
En heel onverantwoord.
Er werden meisjes op pony's gezet die net 3 keer iemand op hun rug hadden gehad.
Hoe vaak die pony's ook wel niet op hol sloegen buiten .. :n
nee, goed is anders.

Bovendien lees ik net een post van je uit 2006 waarin je schrijft dat je er toch wel 3x geweest bent, toch niet zo vreselijk dan? Bovendien raad je het fjordenpaard in 2007 nog eens aan aan iemand :)

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 12:46

YRT -> BRT

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 14:12

Lili schreef:
Britt_Sisi schreef:

Nee hoor, want 1 van die meisjes was ik zelf.
Vind het echt heel onverantwoord dat er kinderen op half tot niet beleerde pony's gezet worden.
Nee, ik heb er echt geen goed woord voor over.
Hoe gezellig het ook kan zijn, dat maakt het allemaal niet verantwoord en veilig.
En ik zou dit echt niet plaatsen als het geen waarheid is ;)

EDIT: al zouden die meisjes zoiets gezegd hebben, dan neem ik aan dat je als leiding een verstandigere keuze neemt.

er worden geen onbeleerde paarden verdeeld ten eerste, en ja wel net beleerde maar dan zijn er mensen die aangeven dat ze hier graag op willen!
de onbeleerde paarden worden door mensen ingereden die daar vaak komen, die komen iedere zomer een of 2 weken om de paarden te beleren.
ik ben wel heel benieuwd op wie je dan gereden hebt als ik eerlijk mag zijn, en als henk en jose denken dat je niet een 'gek' paard aankunt zullen ze je er nooit opzetten ;)

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 14:37

Het fjordenpaard is erg leuk !
hangt een leuke sfeer, geweldige paarden en heerlijke ritten door het bos !
Ik ga er nu nog vaak huren ! (:

Lili; vind je verhaal een beetje vreemd.. Want ook al ga je bij gek naar voren wordt er duidelijk aangegeven dat dit nog wel eens paarden kunnen zijn die je er af zouden kunnen gooien als je niet stevig zit omdat ze dan buiten druk kunnen worden..
Dan kies je er dus zelf voor om op zo'n paard te gaan..

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 14:41

Ik vind de mensen erg aardig en ze hebben ook leuke paarden. Twee jaar terug gingen we daar met onze pony heen en zouden we daar nog een pony huren voor mijn zus, kregen een fjord mee, hardstikke braaf tot dat hij door had dat ie op de terug weg was: sprong aan in galop en was niet meer te houden, is over de weg terug gegaloppeerd, omdraaien lukte niet er was geen houden aan. Weet niet of dat bij alle paarden daar zo is maar was wel doodeng, wij waren toen geen beginners hoor we reden beide al 6 jaar en onze eigen pony was ook de makkelijkste niet.
Voor de rest ben ik er wel over te spreken.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 15:28

hmm ik heb nog nooit gehoord dat een paard naar huis gegalopeerd is, misschien is die ergens van geschrokken ofzo?
en tja zoiets kan altijd gebeuren, zelfs met de braafste pony :)

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 15:33

Britt_Sisi schreef:
hmm ik heb nog nooit gehoord dat een paard naar huis gegalopeerd is, misschien is die ergens van geschrokken ofzo?
en tja zoiets kan altijd gebeuren, zelfs met de braafste pony :)

Klinkt als Snippie, maar die is in principe wel gewoon om te draaien hoor. Bij Jeroen doet ze dat ook altijd maar die lukt het wel altijd om haar weer stil te zetten eigenlijk..

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 15:34

het enige dat er bij ons is gebeurd was een meisje die idd op een gek paard wou, die werd beetje mal in het bos en toen heeft jose echt super goed dat meisje geholpen! :D ook op het galop pas gingen we met zn 14en en aan het eind waren we nog met 13, een van de leidsters snel terug gereden, was de pony wan het meisje het mais veld ingelopen hahahah :+ ze kreeg hem er niet meer uit omdat hij aan het eten was maar verder niets gebeurd.

Dat over wilde paarden snap ik niet! Ik denk dat je dan jezelf iets te goed vond rijden en op een gek paard wou want ze vragen nadrukkelijk op wat voor paard je wilt! :o