Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Zwelgje schreef:@Hyperion: bij mij kunnen ergernissen van de dag al eens wat langer blijven hangen. Wellicht heeft mijn lichte ontvlambaarheid ook te maken met allerlei vervelende dingen die er spelen prive. Ik had gewoon ongelofelijk veel zijn om die merries te trainen (alleen!) en ik zat helemaal in mijn 'bubble'.
Ik kan het dan op dat moment niet aan dat iemand mij uit mijn concentratie haalt. Gewoon negeren had ook gekund maar omdat ik in eerste instantie dacht dat de man gewoon wat wilde kijken en vragen ben ik er zelf op doorgegaan. Had ik misschien beter niet gedaan
_Hyperion_ schreef:Wat ik me afvraag als ik dit lees, is wat de reden is dat jij je hier zo ontzettend over opwindt, dat je het zelfs hier gaat posten.
Wat maakt dat je niet gewoon tegen die man kon zeggen: bedankt voor de tips en dan gewoon verder rijden en hem negeren?
Hoe komt het dat je je er nu nog zo kwaad over maakt...
Lijkt me totaal zinloos, aangezien deze meneer niet gevoelig was voor jou duidelijke woorden. Met andere woorden...waarom denk je niet gewoon: Lekker belangrijk en schud je het verder gewoon van je af...
Er bestaan nu eenmaal mensen die graag laten horen wat ze (denken te) weten en je boos er over maken of je ergeren...daar heb je alleen jezelf mee...want dergelijke mensen zullen dat altijd blijven doen.
"Die ouwe" vind ik erg respectloos klinken..
) uberhaupt ooit heeft gereden. Is allemaal leuk en aardig maar er lopen er genoeg rond die een beetje interessant willen doen en even aan het meiske willen laten merken dat ze echt niet weten wat ze aan het doen zijn en dat zij het veel beter kunnen of konden.Zwelgje schreef:@Janine: dat was ook inderdaad even de bedoeling, stoom afblazen. Achteraf gezien had ik misschien veel andere dingen kunnen doen maar op dat moment koos ik er voor om er vol tegenin te gaan omdat ik me gruwelijk irriteerde aan die man en mijn best al had gedaan om er niet op in te gaan en vriendelijk te blijven.
Kende de man absoluut niet. Hij zei ooit Z gereden te hebben en vond het daarom nodig om effe lekker te gaan bekritiseren, die had echt niks beter te doen.
Kan er nu wel weer om lachen hoor. Die vent zal ook wel gedacht hebben, wat is dat voor een felle muts, hahaha!
KoudbloedKim schreef:Ik vind dat je wel met wat meer respect over deze man kunt schrijven.."Die ouwe" vind ik erg respectloos klinken..
Wat is er mis met iemand die je tips geeft? Als deze man daadwerkelijk Z heeft gereden, kun je daar toch ook nog wat van leren?
Bepaalde tips vind ik nog niet eens zo gek klinken, zoals het meer teugel geven en minder te galopperen.Mocht je echt van die man af willen, laat dan gewoon zien dat het op zijn manier niet werkt.
Verder hoeft ze die man niks te laten zien, als ze zegt dat ze zijn tips niet nodig heeft moet hij dat toch gewoon respecteren? Ieder zijn manier.
denk ik dat je beter WEL naar hem had geluisterd.
Gulpje schreef:Je vat het dikgedrukte anders op dan ik bedoel.[naam] schreef:Ik vind dat je wel met wat meer respect over deze man kunt schrijven.."Die ouwe" vind ik erg respectloos klinken..
Wat is er mis met iemand die je tips geeft? Als deze man daadwerkelijk Z heeft gereden, kun je daar toch ook nog wat van leren?
Bepaalde tips vind ik nog niet eens zo gek klinken, zoals het meer teugel geven en minder te galopperen.Mocht je echt van die man af willen, laat dan gewoon zien dat het op zijn manier niet werkt.
Hoe kan je dit nou zeggen zonder haar gereden te zien hebben en geef je zelf les?Verder hoeft ze die man niks te laten zien, als ze zegt dat ze zijn tips niet nodig heeft moet hij dat toch gewoon respecteren? Ieder zijn manier.
Ik ken ook zo'n manneke van den ouden stempel. Toen mijn Fries nog niet van mij was (hij kende de eigenaresse) vond hij het heel nodig om zich met het invlechten/voeren en meer dingen te bemoeien. Ik heb op een gegeven moment gezegd dat ik het lekker op mijn eigen manier wilde doen en ben daar bij gebleven. Klaar.

cherie78 schreef:Sorry om te zeggen, maar als ik jouw verhaal zo "hoor" en lees wat voor tips die BESTE man gafdenk ik dat je beter WEL naar hem had geluisterd.
Als ik het zo lees, rijd je blijkbaar met de "rem" erop, waardoor je paard ook niet voorwaarts KAN.
Daarom waarschijnlijk ook de poging tot steigeren.
En wellicht ten overvloede: nageeflijkheid komt van achteruit, toch?
Dit is zomaar mijn gedachte hoor
Gulpje schreef:cherie78 schreef:Sorry om te zeggen, maar als ik jouw verhaal zo "hoor" en lees wat voor tips die BESTE man gafdenk ik dat je beter WEL naar hem had geluisterd.
Als ik het zo lees, rijd je blijkbaar met de "rem" erop, waardoor je paard ook niet voorwaarts KAN.
Nogmaals, je kan hier pas over oordelen als je zelf aan de kant had gestaan.
cherie78 schreef:Sorry om te zeggen, maar als ik jouw verhaal zo "hoor" en lees wat voor tips die BESTE man gafdenk ik dat je beter WEL naar hem had geluisterd.
Kan ik ook echt super geirriteerd van raken.
Ik heb weet het zelf echt wel beter hoor.
sandra1986 schreef:brrrr!!!
neem aan dat je zonder zweep reed???
(niet voor discussie met of zonder zweep, maar om hem een mep te verkopen)