Gisteren ben ik samen met Tiffy de eigenaresse van mijn bijrijdpaarden naar mijn vorige fjord geweest...
Het was vreselijk. Ze staat nu helemaal in Diepenveen ( bij deventer ) dus we hebben hier 400 km voor afgelegd.
Maar goed ik begin wel bij het begin.
Toen we dus na een reis van 2 uur eindelijk bij de eigenaren aankwamen bleken het al hele rare mensen te zijn. Alles in hun huis incl. hunzelf waren vreselijk smerig.

Ze hadden binnen 4 honden 2 katten en 2 ratten. Het stonk daar en alles was goor.
Maar oke, even er doorheen kijken dadelijk zouden we naar tammy ( de fjord ) gaan.
Ze liet nog een boekje zien waar een foto van haar in stond ze had meegedaan aan keuringen en heeft een premie behaald.
Dus wij dachten dat ze er wel geweldig uit moest zien al viel die foto best tegen.
Maar goed op naar tammy.
Toen we bij haar kwamen kreeg ik de schrik van mijn leven. Tammy heeft altijd al last gehad van maneneczeem maar met een middeltje van de DA was dat altijd goed te verhelpen en had ze er niet zo'n last van. Ik heb ook aan die mensen doorgegeven hoe het heette etc.
Ze had dus weer vreselijk lopen schuren vooral haar staart zag er niet uit. ( ze hadden dat middeltje niet voor haar gekocht.

Ik wist gewoon niet wat ik zag. Maar oke ze stond in de wei en ik dacht we gaan haar nu zeker even poetsen en dan rijden. Maar nee er werd onmiddelijk een zadel en hoofdstel uit het jaar nul op haar gekwakt. ( lees keihard )En ik moest in de wei maar op haar gaan rijden.
Ze struikelde continu, ze bokte, wilde niet lopen. Ze was 1 blok beton van voren, en aan de zijkant. Ze reageerde niet op hulpen van mijn been. Ze was absoluut niet nageeflijk, die dikke nek was keihard even als haar mond.

Dit was mijn lieve paardje wie ik alles zelf geleerd heb...ik ben geen fantastische ruiter maar ik kon echt niets met haar.
Na een paar rondjes stappen en draven had ik het gehad. Ik vond ook dat ze zo raar liep maar omdat ik erop zat kon ik dat niet zien. Gelukkig heeft tiffy het ook gefilmd en kon ik later zien waarom... Ze was dus vreselijk aan het maaien met haar voorbenen. Het leek wel een mongooltje zoals ze liep.

Dit is dus een 5-jarige fjord die voor de rest van haar leven verziekt is.

En dit is nog het ergste, ze staat te koop voor 2000 euro!
Ten eerste word ze nooit voor die prijs verkocht en ten tweede zal ze nu wel eindigen als manegepony...

Misschien met veel aandacht en werk dat ze weer de oude zou kunnen worden maar die benen komen iig nooit meer goed...

Dus als iemand een fjord zoekt eigenlijk heel lief is nog een goed tehuis wil geven als kinderponytje of fokmerrie PB me dan even. Misschien komt ze dan nog goed terecht...

Binnekort zal ik de foto's erop zetten van gisteren.
Sorry voor het lange verhaal en bedankt voor het lezen... maar mijn lieve pony waar ik het zo goed mee voorhad is compleet verziekt, door mensen die geen paard verdienen...

groetjes van Relly...