Ernstige verwaarlozing pony's Beesd gelderland

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

henktennapel

Ernstige verwaarlozing pony's Beesd gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 07:22

Ernstige vorm van dierverwaarlozing in Beesd

Na aanleiding van een melding die gedaan is bij de Stichting Zinloos Geweld tegen Dieren, is er door de stichting onderzoek ter plaatse ingesteld. Tijdens controle bleek dat er een groep van meer dan 10 pony’s extreem mager waren, er liepen ook enkele pony veulens die in slechte gezondheid verkeerden. Het veld waar de dieren in rondliepen was volledig kaalgevreten.

Nadat de eigenaar aangesproken is over de slechte gezondheidstoestand heeft de eigenaar twee balen hooi in het weiland gegooid. De pony’s zijn de hele dag aan het eten geweest. Het op deze manier voeren van de pony’s is levensgevaarlijk. Hierdoor zullen pony’s zich letterlijk ‘dood vreten’. Dit is te vergelijken met een persoon die in hongerstaking is geweest en de hele dag aan het eten slaat!

Om dit soort verwaarlozing te voorkomen of sneller op te kunnen sporen, is het van groot belang dat er animalcops komen!

De stichting heeft de melding doorgegeven aan de Nieuwe VWA ( voorheen de algemene inspectiedienst), deze zou actie ondernemen. Wij zullen dagelijks vragen welke actie er ondernomen is.

hier de link met de foto's

http://www.zinloosgewelddieren.nl/zinlo ... &Itemid=70

Paperboy

Re: Ernstige verwaarlozing pony's Beesd gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 21:49

Ik heb ze helaas met eigen ogen gezien, echt vreselijk! ik hoop echt dat de inspectiedienst in aktie komt en snel ook..........

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 14:46

De inspectie dienst zou zich moeten schamen :(
Ze weten dat die dieren er echt slecht bij staan en er is nog NIETS gedaan!!!!
Ik ga er bewust niet kijken maar nu heb ik helaas toch de foto`s gezien.....
Dit is te triest voor woorden en totaal onnodig dat die dieren er zo bij staan!!!!
ik zal de rest van mijn gedachten maar voor me houden...... -:(-

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 15:04

Ja van ze zien wordt je echt niet vrolijk, je voelt je vreselijk machteloos. Ik wilde eerst ook niet kijken, maar toch gedaan..........ik wou dat ik ze allemaal mee kon nemen. Ik ben elke dag zo blij als mijn dieren gezond zijn en niets mankeren, als je dan dit ziet...... wat mankeren mensen toch om dit te doen????
Fijn dat mensen ( ;) ) aktie hebben ondernomen en super van de Stichting dat ze zich zo inzetten!

DENAAMISJOB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 15:23

D'r zitten daar toch een stelletje pipo's te slapen, niet normaal. :(

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 16:50

Deze melding heb ik met 2 stalgenoten gemaakt.

De dieren bescherming moet zich schamen! echt HEEL DIEP SCHAMEN. zij wilde niet komen, daar konden zij niks mee zeiden ze, wij hadden er 4 weken terug al melding van gemaakt, er word gewoon HE-LE-MAAl niks mee gedaan! verschrikkelijk gewoon, we hebben 2e pinksterdag de politie gebeld en die min of meer gedwongen om te komen, dit duurde ook weer 2 uur, we hebben serieus denk ik wel 15 keer gebeld en er bij gebleven tot ze er waren.. paar dagen ervoor heeft een stalgenoot een veulen uit de sloot getrokken..

Vind de fotos nog erg mee vallen in vergelijking hoe ze er echt aan toe zijn.. heb nog verschillende foto's waarbij er nog magerdere pony's zijn.
Helaas is de eigenaar toch niet helemaal achtelijk, een aantal van deze pony's zijn weg.. mee genomen door de eigenaar zodat de inspectie er minder mee zou kunnen doen..
sinds dien hebben deze pony's onbeperkt hooi waar ze zich helemaal klem aan eten, er liggen aquus in de wei prikkeldraad lege wijn flessen etc...

ik voel me erg STOM dat ik dit niet vééél en véél eeder heb gezien., mijn paarden staan er 500 meter verderop.. toen ik swinters langs kwam hadden ze altijd wel wat hooi en zagen ze er wel redelijk uit. ze staan langs de weg maar langs de weg staan veel lage struiken wat een hele boeshboesh vormde dus heb ze nooit heel goed kunnen bekijken. tot ze de brandnetels en de bast van de bomen op hadden..

verderop stonden er nog ezels met zwaar vergroeide hoeven. deze zijn imiddels gelukkig in beslag genomen! nu de pony's nog.. als ze niet onder de luizen zaten zou ik er gerust een naast mijn paard willen parkeren.

ginny25

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 22:25

Hoi

Ik ben er vanavond langs gereden en zag dat alle pony,s weg zijn .
De boer was de grote rollen verschimmeld bermhooi die hij aan de pony,s gegeven had aan het verbranden .
Ik denk dat ze de pony,s verplaatst hebben want er waren de laatste dagen al een paar pony,s uit gehaald .
Laatst bijgewerkt door ginny25 op 18-06-11 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 22:38

ik had het ook al gehoord en er mensen bezig gezien.
Ik vermoed dat de eigenaar ze daar weg heeft gehaald ;(
Ik hoop dat iemand weet waar ze gebleven zijn......

fijn......die inspectie dienst :( :( :(

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 22:43

Precies alle pony's zijn zomaar weg, gister avond stond alles er nog van morgen was alles ineens weg!
7 km verderop was er paardenmarkt, zou mij niets verbazen als ze daar verpatst zijn :(

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 22:51

En daar was de LID niet aanwezig ? (wat m.i. standaard zou moeten)

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 22:53

toen ze opgeladen werden bedoel je? geen idee dat is al heeeeeeel vroeg in de morgen gebeurd waarschijnlijk.. heb ook geen idee waarom die boer dat hooi aan het verbranden was...

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 22:56

nee die was niet aanwezig.( lijkt mij tenminste niet dat die tijdens de nacht pony`s in beslag nemen)
Ze hadden al verschillende meldingen gehad.
Wat ik begrepen heb moesten ze nog steeds komen kijken!!
Volgens horen zeggen zijn er wel door de politie een moeder met veulen weg gehaald omdat het veulen op sterven na dood was ;(

was het wel hooi wat verbrand werd???
Ik durf nog steeds niet te gaan kijken maar heb wel zo mijn ideeen

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 22:59

Hier van raak ik echt aan mn kookpunt!
het lijkt ook wel alsof ze hier in NL zulke mensen gewoon niks (KUNNEN) (willen) maken
kheb al meerdere malen voor meerdere zaken allerlei instantie's gebeld..uiteindelijk wordt er nooit meer gedaan als toekijken waarbij je het antwoord krijgt dat ze er weinig tot niks aan gaan en kunnen doen.

zal wel weer met geld temaken hebben.
en dat noemt zich een voorbeeld land..pffbreek me de bek niet los

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 23:00

ja, ik heb gekeken toen ik weg reed, het was het hooi wel inderdaad.

Nee de merrie met het veulen is weg gehaald na de eigenaar thuis.. zodat het veulen daar dood kan gaan.. de politie heeft niets mee genomen, ik was er bij toen de politie er was. de eigenaar vertelde dat hij de pony met veulen op stal zou zetten.. ben benieuwd of die nog leeft

we hebben 14 nummers moeten bellen voor er iets in actie kwam.,. en die heb ik erna ook nog zo'n 5 x na gebeld aangezien het weer bijna 2 uur duurde en ik wel meer te doen heb dan bij het hek op een politie wachten..
Laatst bijgewerkt door WhySoWhite op 18-06-11 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt

murness

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 23:00

Waar in Beesd was dit en van wie zijn/waren de ponies? Mag via PB.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 23:02

je hebt Pb

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 23:06

het lijkt er onderhand op of ze angst hebben voor de eigenaar?!?!?!

Als er weer pony`s komen te staan letten meer mensen er op denk ik........
Dan gewoon de media inschakelen.....eens zien hoe snel ze dan zijn

ginny25

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 23:27

Laatst bijgewerkt door ginny25 op 18-06-11 23:30, in het totaal 1 keer bewerkt

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 23:30

ginny25

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 23:32

roybrit schreef:
ginny25 schreef:

die fotos heb ik gemaakt, dat is van de ezels een stukje verderop. die zijn inmiddels in beslag genomen. hadden wel gewoon eten enz trouwens!

Hoi Roy
Deze van het shetje heeft Miep woensdag nog gemaakt
De ezels zijn jou foto,s

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 23:37

haha, ja shet klopt. Ja moet je anders die magere dr nog ff bij zetten, fotos van die gestipte

ginny25

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 00:15

ginny25

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 09:43

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 11:30

och arm die beesjes ik word er echt ziek van %) hoe kun je dat doen echt verschikkelijk

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 20:40

Schandalig -:(-
Als je dan niet voor je dieren wil of kan zorgen begin er dan niet aan..
Vind dit zo waardeloos..

Wat goed van degene die actie hebben ondernomen...

het is nog niet eens zo heel ver hier vandaan