Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

lailapri schreef:Ik lees wel eens dat pony's of paarden te goed zijn voor manegelessen.
Mi zegt dit iets over de kwaliteit van de lessen, als een paard met talent niet tot zijn recht komt en afgestompt wordt, wordt er niet goed lesgegeven.
lailapri schreef:Uiteraard komt het bij mij veel minder voor maar als ik iets nieuws leer in mijn houding bijvoorbeeld dan ben ik ook niet altijd super stabiel maar het paard is niet meteen afgestomp. Mijn fjord gaat wel op de rem van ow je gaat erafvallen, mooi! en mijn schoolpaard wilt dan harder tot ik het helemaal kwijt ben en alles losgooi, maar als ik het dan heb dan doen ze het weer als een ti et.
Maar dat kan alleen als je ding per ding doet in een logische volgoorde en dat kan betekenen dat je lessen niet galopeerd of nauwelijks draaft. En dan kan ik met het paard nog het gevoel hebben hard te hebben gewerkt.
Super joh dat er ruitertjes goed opgeleid worden en die mogelijkheden krijgen!
Angela schreef:Een goed leerpaard is een paard die een beginnende ruiter "pikt" en maar heen laat gaan, een semi-gevorderde ruiter laat weten dat ie er echt nog lang niet is, en een gevorderde ruiter het idee geeft dat ze samen nog meer kunnen bereiken.
Ik ben heel blij om op een rijschool te rijden waar deze paarden staan !