Op maandagochtend was ik om half 6 met zowat mijn hele zadelkamer aan spulletjes (een autootje vol), Imker en de trailer, vertrokken richting Ermelo.
Het was op zich makkelijk te vinden, alleen het laatste stukje lukte me niet. Ik was nl. binnendoor gereden en kwam dus van de verkeerde kant Ermelo binnen. Nadat ik een Volvo van de weg had gedrukt en ik de chauffeur had gevraagd mij de weg te wijzen, was hij heel lief en heeft tot aan het Federatiecentrum voor mij gereden om de weg te wijzen

Eenmaal aangekomen, merkte ik dat er nog maar 10 mensen waren aangekomen, dus ik had alle tijd om rustig wat zadelkluisjes te reserveren voor Renske20 en Marije_Jiplover. Ook de stallen werden voorzien van een naambordje, zodat we niet te ver van elkaar af stonden. Even een slaapzaal bezetten en dan maar spullen uit gaan ruimen. Renske20, Marije_Jiplover, MiekevGool en Merelberfe kwamen niet zo lang na mij aan.
Nadat iedereen geinstalleerd was, moesten natuurlijk de lessen ingedeeld worden, Renske, Marije, Irene en ik zaten in een groep. Echt leuk dat we zo bij elkaar konden rijden, al was het niveauverschil wel echt te merken. Ik ben nog niet zo aan het M toe......

Op dinsdag hadden we 's middags springles, maar ik was een beetje ziekjes (misselijk, hoofdpijn) dus ik had mijn les verschoven zodat ik bij de Friesjes van Merel en Mieke mee kon springen. Dat was erg leuk, de les was erg goed gegeven en Imker en ik hebben hindernissen van 90 cm. overwonnen.
Woensdag hadden we 's morgens crossles, GAAAFFFFFFFFFF!!!!

In de middag kwam ook Talida helemaal vanuit Noord-Holland naar ons kijken, helaas had Imker een beetje heel veel last van zijn rug, zodat ik niet fatsoenlijk heb kunnen dressuren die middag...

Imker's rugpijn werd alleen erger, dus op woensdag hebben we Imker maar 2x onder het solarium gezet en hem gemasseerd met Linement. 1x voor en 1x na de BBQ, die trouwens heeeeel erg gezellig en lekker was. De rest van het avondeten was eigenlijk niet te pruimen. Nadat we hadden gegeten en ons bezoek hadden uitgezwaaid, zijn we met Quentin van Renske nog wat wezen stappen en grazen (JOEPIE, ik mocht zonder zadel op de pony van Renske!!) omdat Q het eten in Ermelo niet lekker vond. Hij heeft zowat de hele week geweigerd brokjes aan te raken, raar paard...
Donderdagmiddag heb ik Imker in de dressuurles van Frida nog even onder de man gestapt, een half uurtje om zijn rug los te krijgen, en dat ging redelijk. Ik had toen ook besloten om de wedstrijden op vrijdag niet mee te rijden, omdat ik dat niet fair tegenover Im vond.
Omdat we het risico niet wilden lopen dat we weer vies avondeten zouden krijgen, zijn we in Ermelo-City frietjes gaan eten.
Vrijdag heb ik de hele ochtend heen en weer gelopen tussen spring- en dressuurproeven, spulletjes opgeruimd en een weerbarstige Q vast moeten houden (hij vond het parcoursje toch niet zo leuk als wij dachten).
Marije heeft ons de schrik van ons leven bezorgd door met Duvel een koprol te maken. Gelukkig mankeerden ze beiden niet veel (eventjes schrik en hele pijnlijke spieren). Rond kwart over 12 ben ik Imker gaan zadelen voor een rondje spieren losmaken en heb ik hem een minuut of 20 gereden. Hij was braaf, maar zijn rug deed hem toch nog zeer.
Daar gaat mijn wedstrijd van aankomende zondag.... BAAL, hij liep verder zo lekker...

Na het rijden hebben we nog wat gegeten, spullen ingepakt en heeft Renske nog een keuzeles gevolgd. Om half 3 waren we helemaal gepakt en gezakt en ben ik achter Renske en haar ouders aan naar huis gereden. Wat een drukte op de weg en veel files, ik was om half 6 thuis...
Renske, Marije, Mieke en Merel, bedankt voor de supergezellige week!!!
Hier zijn de foto's van de week:
[ITP] Foto's Ermelo Deel 1