Sydney heeft slechts 3 maanden op de oude stal gestaan. Toen ze 3 maanden geleden uit training kwam bij Katja, zag ze er geweldig uit en het rijden ging heel fijn.

Ik dacht en prettige stal voor de zomer gevonden te hebben. Kleinschalige pensionstal bij een boer, 12 uur weidegang per dag, buitenbak en goede uitrij moegelijkheden.
Helaas was Sydney vanaf de eerste dag daar op stal nogal nerveus. Met poetsen stond ze vaak 3 keer te mesten in 5 minuten, ging ze zonder aanleiding hangen, ze is over een 1.35 m hoog hek uit de paddock gesprongen, als ik een buitenrit wilde maken was ze een bommetje, bijna elke dag haalde ik haar met nieuwe wonden uit de wei. En het werd er niet beter op. Op de een of andere manier was er iets dat haar daar vreselijk nerveus maakte.

Ik zag het echt niet zitten om zo nog maanden door te gaan. Sydney was Sydney niet meer en na maanden lang tetobt te hebben, vervolgens eindelijk weer op de goede weg gekomen te zijn en dat in korte tijd weer achter uit zien gaan, ging de lol er ook wel een beetje vanaf.
Gelukkig was er in de buurt een nieuwe stal geopend die eigenlijk alle mogelijkheden bood die ik zocht. Dus had ik besloten om het daar te gaan proberen. Belker en vriend waren zo lief om Sydney op te halen bij haar oude stal.

De transport beschermers kregen we nauwelijks meer om, zo hyper was Sydney. Ze liep wel super braaf de trailer in. Bij de nieuwe stal aangekomen, vond ze het eerst natuurlijk erg spannend. In de box begon ze al snel wat te knabbelen aan het stro en kwam ze vrij snel tot rust. Daarna de andere spullen uitladen. Helaas is het formaat kast wat kleiner, dan valt het inruimen niet mee

Vanmorgen voor het werk eerst even op stal kijken en Sydney zag er al veel relaxter uit. En ook vanavond stond ze er heel tevreden bij

Het is nog wat vroeg, maar zo op het eerste gezicht lijkt ze hier beter op haar plek.