Na echt een tijdje in een dip te hebben gezeten met haar, waarin ik vaak genoeg heb geroepen dat ik net zo goed kon stoppen met mijn dressuurpogingen met mijn tuigpaardmerrie, is het echt behoorlijk goed gekomen!

De laatste weken heeft ze voor mijn gevoel echt de sterren van de hemel gelopen, die kleine gladiool van me!
In de lessen op de Ruitervereniging kreeg ik steeds maar weer complimentjes en 'vooral zo doorrijden!' te horen, wat eerder nooit het geval was. Jurga liep er superlekker doorheen en bleef maar voor me werken. In het begin wat zeurderig op mijn spoortjes, maar later echt super aan de hulpen. Vorige week kreeg ik ten eerste te horen dat ze zo afgevallen was en dat ze er echt heel goed uitzag. Ik draafde dus aan en het gevoel wat ik toen kreeg was echt zo goed! Ik had ineens een superbuigzaam paard onder me, wat heel losjes draafde en die ik alle kanten op kon zetten waar ik heen wilde.

Ik wil bij deze mijn hele grote dank uitspreken aan janna, zonder haar lessen was ik niet op dit punt gekomen! Zij geeft me elke keer weer punten om aan te werken en ik voel mijn paard met de keer verbeteren.
janna, bedankt!

Ik moet er echt heel hard aan werken, maar voor dit resultaat heb ik dat absoluut over! Gelukkig is mijn lichamelijke conditie ook sterk verbeterd, dus kan ik het ook weer. En Jurres, die wordt alleen maar mooier!

Ik heb haar de afgelopen weken ook aan wat mensen kunnen laten voelen en die reden ook zo met haar weg, voor mij een erg groot compliment. Als er mensen zijn die mijn tuiger eens willen proberen, kom gerust een langs, jullie zijn van harte welkom.

De afgelopen dagen loopt ze even iets minder, maandag kwam ze niet helemaal door, kan gebeuren. Dinsdag in het bos (oeh wat was dat heerlijk, in de schemer....

Want...... zaterdag start ik weer en we gaan ervoor!

SuperJurga gaat dus geweldig de laatste tijd mag ik wel zeggen. Ben echt heel erg trots op haar. na vier jaar komen we eindelijk verder. Helemaal niet erg dat het zo lang duurde, we hebben het gewoon nodig gehad. Combinaties moeten groeien samen toch?

Maar minstens even trots ben ik op Voice en Wencke! Voice groeit nu even niet zo hard (gelukkig) en is wat aan het breder worden. (Al leek het even een worst op pootjes

Wencke is nu afgespeend en loopt met Voice en Nimondro in de wei, dat gaat super, al moet hij het af en toe wel even bezuren. Schrok me eergister een ongeluk, hij kwam als een hamster van de wei, met twee enorme wangen. *bleek later door het korte gras te komen, speekselklieren die opgezet waren, nooit gezien, wat een raar gezicht!* Verder ben ik af en toe met hem aan de wandel, WAT IS HIJ BRAAAAAF! Ongelovelijk! Ik ben echt hartstikke gek van dat kleine ding! Ik mag echt zeggen dat ik een stel paarden op stal heb waar ik echt veel mee kan.
Ik kreeg dit weekend toen ik in de wei aan het vodden was met de paarden nog complimenten over ze van iemand die met de auto stopte op de weg. Ik kon merken dat hij wel degelijk verstand had van paarden, dus ik heb even flink gebloosd.

Kortom, Ilona is helemaal heppie met haar paarden op haar eigen 'landgoed'