De Bokkers die bij mijn vader thuis zijn geweest kennen hem wel, oude Beer.
Gisterochtend kwam er bloed uit zijn bek, m´n vader was naar de hondenclub en Albert en ik waren in Tilburg.
De vriendin van m´n vader belde me op dat ze m´n vader niet kon bereiken en wat ze moest doen.
Ik zei haar dat ze de DA moest bellen maar deze wilde niet komen, hij had vast op z´n tong gebeten

Toen ik s´avonds op stal kwam was hij aardig fit maar had wel wat bloederig slijm uit z´n bek.
Omdat hij geen brok wilde eten hebben we hem 2 verse forellen gegeven en die at hij wel.
Vanochtend toen m´n vader beneden kwam lag de hele hal onder het bloed.
Hij belde ons direct en we zijn er meteen naar toe gegaan, ook de DA was onderweg.
Normaal als we komen staat hij altijd bij het hek te blaffen maar nu bleef hij in z´n mand liggen.
Ik ging bij hem zitten en hij legde z´n kop op m´n schoot.
Hij bloede nog steeds uit z´n bek en ademde zwaar.
Toen de DA kwam ging hij nog wel z´n mand uit en stond hij bij het hek te blaffen.
De DA heeft hem bekeken en waarschijnlijk had hij bloedinkjes in z´n longen

Omdat hij al erg oud was en er eigenlijk niets meer aan gedaan kon worden hebben we besloten hem een spuitje te laten gegeven.
Van het eerste spuitje ging hij slapen (hij probeerde nog wel de DA te grijpen) en weer legde hij z´n kop op m´n schoot.
Daarna kreeg hij het 2e spuitje en ging hij helemaal

M´n vader en Albert hebben achter in het kleine weitje (van de DVT BBQ) een graf gegraven en ik ben naar de hei gegaan om hei voor hem te plukken, hij is nl. 11 jaar lang mee geweest met de schapen op de hei.
M´n moeder en m´n zus kwamen ook en met ons vijfen hebben we hem begraven.
Ik zit hier nog steeds te huilen, we hebben hem zelf gefokt en dus 13,5 jaar gehad.
M´n vader heeft er PH1 en PHII (politiehondcertificaat) mee gehaald en hij is altijd meegewwest naar de schapen.
Het was echt een goede hond, ook op het erf, en ik kan bijna niet geloven dat hij er niet meer is