paarden/ponykamp gezocht met veel buitenritten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eline_9

paarden/ponykamp gezocht met veel buitenritten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 17:33

Hoi bokkers ;)

Mijn vriendin en ik zoeken een kamp waar vooral buitenritten met de paarden/pony's worden gemaakt, wij zouden deze zomervakantie graag op kamp gaan. Liefst zou het kamp niet te ver weg mogen zijn. Wij wonen tegen de grens (Turnhout) dus kamp mag in België of Nederland zijn.
het zou tof zijn als er ook zwemtochtjes met de paarden wordt gedaan !!

groetjes Eline en Lisa *\o/*

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 17:37

Hoe oud zijn jullie ?
Vanaf 14 jaar mag je mee met trektochten bij http://www.reelaer.nl .
Daarbij rijd je veel buiten en ga je ook door de waterplas op het terrein met de paarden.
Tis alleen wel wat verder bij jullie vandaan volgensmij.

En je moet snel zijn. want zit wel al bijna vol in heel veel weken.
Laatst bijgewerkt door 1234 op 13-04-11 17:39, in het totaal 2 keer bewerkt

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 17:37

Dilan1993

Re: paarden/ponykamp gezocht met veel buitenritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 19:14

Manege de IJslander in Biggekerke (Zeeland), je rijd daar op ijslanders, zijn hele brave paarden en volgens mij rijden ze op kamp alleen maar buitenritten. Zowel strand als bosritten. www.manegedeijslander.nl

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 22:45

keuze zat in mijn onderschrift

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 21:57

www.sintels.nl als je meer indormatie wilt hoor ik het wel :) Hoe oud zijn jullie?

larissa96

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 21:59

Ik ga nu voor de 2e keer naar www.ponyhof.nl Daar ga je elke dag op strandrit :D

romy_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 20:58

www.manegearnhem.nl heeft hele leuk ponykampen waar je lekker veel naar buiten gaat. Ze zitten bij de Hoge veluwe en direct aan he bos, meestal ga je elke dag wel een buitenrit maken! En elke keer weer wat anders, erg leuk!
En je gaat nog allemaal andere leuke dingen doen natuurlijk, ik ben er zelf ook geweest. Als je wat wil weten pb je maar, en voor informatie kun je ook het nummer of de site even bellen!

Tianbelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 14:54

Activak doet kampen in de hoge rielen,
graide en lacense.
Twee laatste zijn trektochten, hoge rielen is elke dag een dagtocht vanop de manege.

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 15:10

Ik weet niet hoe oud je bent? Ik ken er eentje in de Ardennen, 5 dagen, niet duur en elke dag minstens 4 uur rijden maar op de trektocht van de laatste twee dagen rij je zeker een dikke 6 uur.
Alle gangen, toen ik ging meestal meiden rond de 16 ligt wel een beetje aan welke week, maar daar kan je naar vragen.
Het is alleen maar buitenrijden, je krijgt geen les of iets dergelijks.

Edit: http://www.domainedumenil.be/rubrique.p ... ubrique=20

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 20:26

mieneke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 22:02

Manege Jan Dolfing in Drenthe (Vries) ;)

Joepie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 18:18

xnien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 18:19

MRIIIS schreef:
Het Fjordenpaard in Drenthe (rij je alleen maar buiten), maar ik betwijfel of er nog plek is. http://www.fjordenpaard.com

super gezellig daar :D

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 18:24

http://www.bergemo.nl/ponykamp.htm

Daar heb ik het altijd naar mijn zin gehad! Elke dag een buitenrit en ze hebben daar op de manege zelf een poel om te zwemmen met paarden :D

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:41

Fjordenpaard is een echte aanrader!!
maar alle weken voor de zomer zitten al vol.
in de herfstvakantie hebben zij ook nog een kamp, en anders misschien iets voor volgend jaar :)
Laatst bijgewerkt door _Lucy op 20-04-11 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:43

Manege van loon! In Loon op zand. Je maakt elke dag een buitenrit, als je genoeg ervaring hebt! En het is supe gezellig!

Pempy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 10:50

Reelaer :)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 10:59

Zou zeker voor Activak gaan!
Ik begeleid daar kampen, ga dit jaar voor het eerst Hoge Rielen en Lacense doen, dus wie weet zie ik je nog wel terug. ;)
Plus, als je voor activak gaat zit je gewoon in belgie, da's wat praktischer dan naar de andere kant van nederland rijden. Hier is de site: www.activak.be, je gaat er vast wat leuks vinden. :)

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 19:01

Het Fjordenpaard raad ik aan alle weken zitten al vol of je moet in de herfst willen

Lydalfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 19:13

http://www.manege-de-driesprong.nl/

Ik heb hier een trektocht gedaan. Echt súper! Wel eenvoudig, maar dat vond ik juist wel fijn, want daardoor waren er juist veel (gekke) dingen mogelijk. We sliepen in tenten en er was geen douche aanwezig. Maar wel elke dag een enorme buitenrit en heel veel mogelijkheden om zelf dingen in te vullen. Wil je ergens een hard galopje? Gewoon vragen! Door de mcDrive, nou dat kan ook wel!
Ze heeft overigens voornamelijk Dartmoors.

www.dezingendehuifkar.nl
Heb ik zelf geen trektocht gereden, maar al wel 2x een dagtocht en het is mijn favoriete stal! Die paardjes zijn om verliefd op te worden en Kitty is ook erg aardig en lekker 'los'. Het leuke is dat zij niet van die manege-knolletjes heeft, maar vriendelijke sportieve paardjes die hun hoef niet omdraaien voor een kilometertje meer of minder. Dus lieve vriendelijke paardjes, maar wel met pit!
(Ook erg mooie omgeving (Dwingerlerveld), wel iets verderweg voor jou denk ik, maar ach, zo groot is Nederland toch ook weer niet?)

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 22:12

Vhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 10:16

Haii!

Ik weet niet of jullie nog op zoek zijn naar een ponykamp, maar ik ben zelf altijd naar de van horne hoeve in weert geweest.
echt super gezellig, met ook veel buitenritten en ja, nog veel meer dingen die je op ponykamp doet haha.

misschien leuk om even op de website te kijken http://www.vanhornehoeve.webs.com/, de data zijn wat verouderd maar die kun je op de gewone website wel vinden :Pwww.vanhornehoeve.nl

Groetjes!

deSteegh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 14:34

Hoi, wij gaan met onze ponykampen altijd veel buitenrijden!
Wij hebben nog enkele plaatsen vrij op ons ponykamp in de weken 28, 29 en 31, maar dat hangt er wel van af hoe oud je bent en hoeveel ervaring je hebt. Je krijgt bij ons de hele week je eigen pony waar verder dus ook niemand anders mee rijdt.
Verder hebben we altijd hele leuke en afwisselde (maar wel drukke) programma's. (Zijn wel heel verschillend per week i.v.m leeftijd en ervaring) Voor meer informatie en foto's kun je ook kijken op hyves: http://ponykampzomer2011.hyves.nl/ of op de hyve van de manege: http://pscdesteegh.hyves.nl/
Ik zal hieronder ook even de advertentie kopieeren die we ook op bokt gezet hebben
Groetjes Lobke

Dit jaar organiseren wij alweer voor de 11e keer super gezellige ponykampen.

Op deze ponykampen willen wij weer allerlei leuke dingen doen. Zo krijg je een eigen pony, die je de hele week mag verzorgen. Dus poetsen, in de wei zetten, invlechten, rijden en natuurlijk vertroetelen.
Er worden ook dressuur-en springlessen gegeven. We gaan bosritten en een trektocht maken, waarbij we ook gaan zwemmen met de paarden! verder gaan we voltigeren, caroussel, mennen, pas de deux op muziek, en een cross rijden, ponyvoetbal zonder zadel, in-uitjes springen zonder handen, En we houden een groot dagspel te paard!
Verder hebben we ook allerlei leuke activiteiten zonder de paarden zoals, zwemmen, spelletjes een quizavond, kampvuur een bonte avond, met jullie eigen act’s, karaoke en niet te vergeten een spannende speurtocht in het donker!

Dit jaar hebben we weer 3 weken gepland.
In principe kunnen alle kinderen meedoen, We proberen de samenstelling van de groepen aan te passen aan het nivo en leeftijd van de kinderen. Er is voldoende gediplomeerde begeleiding.

Het zijn voor de meeste kinderen,(en begleiding) wel vermoeiende weken, dus als je normaal héél veel slaap nodig hebt, is het mischien beter om nog een jaartje te wachten met op ponykamp komen.

Het ponykamp duurt van maandag 15.00 uur tot en met zaterdag 15.00 uur. Op deze zaterdagmiddag worden de ouders om 15.00 uur verwacht, waarna de kinderen een demonstratie zullen geven van wat er in die week geleerd is.

De data voor het ponykamp zijn:
1e week (week 28): 11 jul. t/m 16 juli (Gevorderden 9 t/m 14 jaar)
2e week (week 29): 18 jul. t/m 23 juli (Beginners 7 t/m 12 jaar)
3e week (week 31): 1 aug. t/m 6 aug. (Gevorderden (min. 4jaar ervaring)12 t/m 18 jaar)

Wil je meer informatie dan kun je altijd een keer langs komen, mailen of bellen.
Als je interesse hebt en foto's wilt zien van de vorige jaren kun je ook kijken op: http://ponykampzomer2011.hyves.nl/ of op de hyve van de manege: http://pscdesteegh.hyves.nl/

Graag tot ziens op onze manege,
Paardensportcentrum "de Steegh" Berghem

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 14:46