Zij werkt op een stal waar ze veel omgaat met de stalamazone voor de springpaarden.
Stalamazone had een concours gehad, vertellen hoe het ging, blabla. Beetje meer over het paard verteld, paard was een VERMOGEN waard (werd nadrukkelijk gezegd), maar het kwam neer op een 5 jarige die in het L loopt.
Als dat paard een barrage mag lopen, worden alle lijnen voluit gereden en nergens afgesneden en ook geen hoger tempo, want als er iets gebeurd met de paard zou het verschrikkelijk zijn, omdat hij een vermogen waard is.
Ik persoonlijk zie dit heel anders, een paard wat een vermogen waard is, is dat niet voor de grap. Die zal dan genoeg potentie hebben om internationaal te gaan lopen. Als dat paard dan nooit een keer heeft geleerd hoe hij een barrage moet lopen wordt dat wel verdomde lastig op zo'n niveau om hem dat nog te leren. Gevolg: paard moet een krappe baragewending lopen, paard kan dat niet, paard knalt vol in een hindernis van pak-'m-beet 1.40m, dan ben je inderdaad en stuk verder van huis. Daarom moet je ze dat al op het lagere niveau en thuis leren.
Thuis wordt met dat paard alleen lijntjes en losse hindernissen gesprongen, ook nooit trainen op krappe wendingen.
Okidoki was ook een vermogen waard. Stond vaak vooraan op de grotere concoursen en was juist daardoor een vermogen waard. Hij liep echt niet regelmatig een eerste plaats omdat hij alleen maar foutloos liep, maar omdat hij daarnaast snelle barrages kon lopen.
Ik hoor het steeds vaker, paard kan nog geen barage lopen want hij is te jong, paard kan nog geen barrage lopen want hij kost een vermogen, paard kan geen barrage lopen want hij heeft dat nooit geleerd. Ik verbaas mij daar over. Wat doet zo'n stalruiter dan? Je wordt niet voor de grap als stalruiter aangenomen, daar moet je toch een beetje knap voor kunnen rijden, en dus zelf ook het barragerijden een beetje in de vingers hebben.
Uiteindelijk ben ik gewoon weggelopen bij haar, ik kan toch niet meer zo goed met haar overweg en had geen zin meer in dat gezeik. Elke keer kwam ze weer met het argument: het paard is een vermogen waard. Als ze het nou gewoon duidelijk uit kon leggen was het voor mij een stuk acceptabeler en spookte het niet steeds in mijn hoofd rond
. Ben benieuwd naar jullie mening... Kan een paard wat een vermogen waard is barrages lopen of niet? En waarom wel/niet?
Dit is overigens geen zeurtopic maar ben echt benieuwd naar de verschillende meningen en onderbouwingen