Goedgekeurde haflingerhengst Abel aan het werk!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nieke__

Goedgekeurde haflingerhengst Abel aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-11 22:21

Hoi Bokkers!

Sinds een aantal maanden geef ik les bij de familie Bouwman in Balkbrug, zij hebben een stal vol mooie haflingermerries en hengsten!

Afgesproken om de hengst Abel een keertje te rijden en natuurlijk de camera in de aanslag :D

Even over Abel: Abel is voor het leven goedgekeurd, op zijn 6e liep hij Z1 met winst. De afgelopen 7 jaar is hij maar een keer of 8 onder het zadel geweest en ik ben ook Z1 dressuur geweest maar een lange tijd weinig gereden, dus we moesten er beide weer even inkomen. Ik heb genoten, het is een heerlijke hengst op stal en ook onder het zadel.

Aandachtspunten waar ik op moet gaan letten de volgende keer is dat hij niet achter de loodlijn komt en ik mooi "lang" blijf zitten, ook heb ik regelmatig mijn handen wat te hoog. Het elastiek zat er trouwens standaard aan, maar deze stond niet op spanning.

Geniet van deze prachtige hengst! Willen jullie de haflingers in het echt zien, zondag 10 april is er bij de fam. Bouwman een open dag en is iedereen welkom voor een kijkje in en om de stallen :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
even ontspannen

Afbeelding

Afbeelding
:+

Afbeelding

Afbeelding
mooi beeld

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
dat kan ie nog wel!

Hopelijk hebben jullie net zo genoten als ik!

Anoniem

Re: Goedgekeurde haflingerhengst Abel aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 22:56

Spijtig dat de fotograaf vaak net te vroeg of net te laat afdrukte :D Ik zie enorm veel spanning in jou en jouw paard. Maar zoals je zelf aangeeft heb jij lange tijd niet gereden en heeft hij lange tijd niet gewerkt. Dus het is ook wat logisch. Ik vind hem wel fantastisch strekken :D

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 22:59

Wat een machtig gaaf dier is het!

Dat 'ie nog zo kan lopen na zo lang niet OHZ geweest te zijn!

Petje af hoor! :D

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 07:13

hij heeft zo te zien super bewegingen,en volgens mij is je elastiek helemaal niet nodig!

probeer je handen netjes naast elkaar te houden,en rechtop zitten.

gaaf dier

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 07:18

Wat een mooierd zeg! En lopen kan hij wel, alleen zou er iets meer ontspanning in mogen komen. Maarja, na zo'n lange tijd is dat niet vreemd.

Ik zou je beugels wel wat langer doen, en heb het gevoel dat je soms je benen optrekt. Gewoon proberen om hier als je meer rijdt op te letten :)

SaSalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 08:09

Wat een prachtige haflinger! Echt ik ben jaloers. Verder vind ik dat je heel goed rijd. Alleen je handen af en toe wat lager houden. Verder rijd je heel goed. Ga zo door!

Nieke__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-11 09:31

DeMolenhoek schreef:
Spijtig dat de fotograaf vaak net te vroeg of net te laat afdrukte :D Ik zie enorm veel spanning in jou en jouw paard. Maar zoals je zelf aangeeft heb jij lange tijd niet gereden en heeft hij lange tijd niet gewerkt. Dus het is ook wat logisch. Ik vind hem wel fantastisch strekken :D

haha, ja dat was mijn moeder! er zaten ook genoeg foto's bij waar ledematen van mij en Abel buiten beeld zaten, dus ik was al erg blij met deze plaatjes :+ qua ontspanning, er zat inderdaad wat spanning in. Het geeft misschien ook een vertekend beeld dat ik hier grotendeels foto's van het laatste kwartier heb geplaatst, ik heb hem eerst lekker lang en laag gereden en het laatste kwartiertje opgepakt.

Snoevie schreef:
hij heeft zo te zien super bewegingen,en volgens mij is je elastiek helemaal niet nodig!

probeer je handen netjes naast elkaar te houden,en rechtop zitten.

gaaf dier

Het elastiek was inderdaad niet nodig :) Dankjewel!

bo0tjeee schreef:
Wat een mooierd zeg! En lopen kan hij wel, alleen zou er iets meer ontspanning in mogen komen. Maarja, na zo'n lange tijd is dat niet vreemd.

Ik zou je beugels wel wat langer doen, en heb het gevoel dat je soms je benen optrekt. Gewoon proberen om hier als je meer rijdt op te letten :)

Dat klopt, ik zat op een veelzijdigheidszadeltje wat me wat krap was in combinatie met korte beugelriemen, de volgende keer leg ik mijn dressuurzadel erop :)

meart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 09:45

Die zal wel spierpijn hebben al hij zolang niet onder het zadel is geweest....

Maar wel een heel mooi paardje...ga je er nu vaker op?

Nieke__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-11 09:51

Hij is de afgelopen 2 weken 4 keer gereden, in totaal was dit de 8e keer in 7 jaar, dat is misschien duidelijker :)
Hij heeft een paar jaar niks gedaan onder de ruiter, maar hij is al die jaren wel bijgehouden met longeren.

Ja ik ben wel van plan hem wat vaker te gaan rijden!

lovelybelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 10:34

Wel een mooie combinatie jullie 2!
Probeer je inderdaag wat langer te maken, m.n. je been.
En hulpteugels ben ik niet van, zo te zien had je die ook niet nodig ;)

Nieke__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-11 11:18

Bedankt!

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 11:21

Tsjonge wat een beenwerk! :9
Heel gaaf dier! Wat goed dat je hem na zo'n tijd weer zo mooi aan het lopen krijgt!
Leuk duo zo. :j

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 12:50

Abel. :+: ik ken een paar hele fijne nakomelingen van hem.fijn karakter,mooi aan de maat,luxe en hele goede gangen.
Abel is 1 van de betere hengst in nederland. :j ( vind ik :D ) ik weet zeker dat als je de kans krijgt om hem door te mogen rijden hij nog beter zal gaan lopen. :j
en je mag er trots op zijn hoor dat je hem mag rijden. ;)
elastiek er af,handjes net een beetje ,lager,en je onderbeen wat meer naar binnen draaien,en plaatje is om van te :~
hopelijk horen we nog wat van jullie.
leuke combie. :j

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 13:41

Pff, geweldige hengst zeg! <3 Hoe is hij nou zelf qua karakter?
Ik heb iets meer dan een jaar een dochter van hem in bezit gehad, heeft qua uiterlijk veel van hem.. Geweldig!

Rijtechnisch: hakken uitdrukken en idd.. Je handen iets lager.
Laatst bijgewerkt door Rianne_ op 24-03-11 13:43, in het totaal 2 keer bewerkt

Nieke__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-11 14:05

Bedankt allemaal!

Qua karakter is hij voorbeeldig, kom er nu al een tijd op stal en hij is ontzettend rustig en lief. Onder het zadel heel werkwillig en voorwaarts. Ik had niet het idee dat ik op een hengst zat, behalve door de enorme nek :D

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 14:40

Ik vind hem prachtig! En ook heel fijn ah lopen om zo lang niet gereden te zijn!

Denk zelf aan je hakken uitdrukken, dan ga je ook beter zitten. Maar ik doe je het niet na hoor, zeg het enkel omdat het toch HAW is en ik denk dat als je weer wat langer rijdt dat het dan helemaal goed komt!

Top bezig! Jammer dat het voor mij 2,5uur rijden is, anders was ik maar al te graag de 10e komen kijken (hengstenshoppen voor mijn merrie :+ ).

Nieke__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-11 15:26

Dank! Ja het lijkt me leuk het weer op te pakken met hem :D

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 15:34

Wat een imposante hengst zeg! :wow: en een hele mooie beweging, leuk modern type maar met genoeg "haf": erg mooi fokproduct is hij. Heeft hij al nakomelingen lopen? Ik ben wel benieuwd hoe hij doorfokt. Ik vind het totaalplaatje erg fijn :))

Nieke__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-11 16:34

Ik weet niet waar zijn nakomelingen precies lopen, maar hij fokt fijne nakomelingen met vooral erg correcte ruime gangen :)

Nieke__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-11 17:07

Ja er lopen inderdaad heel wat nakomelingen van hem rond!

Ik ga 'm sowieso een paar keer rijden, daarna zullen we het er vast wel over hebben hoe het verder gaat. Ik zit ook met school en hij natuurlijk met het dekken!

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 19:23

Wat gaaf hem eens ohz zo te zien!

Je ziet ind wel wat spanning, maarj e hebt hem op sommige plaatjes wel lekker lopen <3
Hoor ind. dat de meeste nakomelingen van hem "cool" in het hoofd zijn en lekker willen werken!

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 20:17

WOW. Wát een lopen, zijn achterhand er goed onder en knallen maar! Volgende keer zonder stiekje en dan is het beeld af :D

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 20:19

wauw wat een super gangen heeft hij!
Verder is t allemaal nog wat onwenning en gespannen.
Maar ben benieuwd hoe de foto's na n paar x rijden zijn!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 21:16

Prachtige haflinger en je rijd hem netjes, je lijkt soms een beetje scheef te zitten maar dat komt vast doordat je niet op je eigen zadel zat zoals je al aangaf :D

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 08:27

Wat leuk om Abel op bokt te zien. :D De vader van mijn haflinger. Ik kan mijn paard er meteen in herkennen. Hij heeft ook hele mooie bewegingen.
Nu moet ik natuurlijk ook nog tips geven. Probeer de volgende keer je handen wat lagere te dragen. Ook ziet het er op de plaatsjes uit of je je schouders wat vast zet en die hulpteugel is helemaal nergens voor nodig de volgende keer. :P