Mijn paard Cayenne,was altijd een wat onrustig in de trailer,en in overleg met de veearts werdt er besloten dat ze een lichte dosis Sedalin zou krijgen.Ik was namelijk op kamp geweest met haar en op de heenweg was ze nogal tekeer gegaan in de trailer,en na mijn veearts voor advies te hebben gebeld,togen wij dus naar de plaatselijke paardenwinkel in Drenthe voor Sedalin.toen we terug kwamen,hebben we de juiste minimale dosering gegeven en het paard op de trailer gezet.En zijn gaan rijden richting noord Holland.
Op de afsluitdijk ging het fout,ze begon te wankelen in de trailer en viel steeds op de grond.We durfden haar er niet uit te halen.Dat leek ons geen goede oplossing.Ze stond in een eenpaardstrailer en midden op de vluchtstrook een dizzy paard uitladen was geen optie

toen zijn we met alarmlichten aan naar huis gereden,dierenarts gebeld,en die is meteen gekomen.ondertussen was ze alweer gaan staan in de trailer,maar ik durfde haar er niet uit te halen,bang dat ze zou vallen.
De arts vond echter dat ze er toch uit moest,omdat ze zich kon verwonden in de trailer.Hij liet haar achterwaarts de trailer uit gaan,maar toen ze de klep raakte verloor ze haar evenwicht in haar achterbenen en viel achter over de trailer uit.Ze brak haar nek op de laatste trailertree.de krak in haar nek was letterlijk te horen

Ze was op slag dood,maar lag nog te stuiptrekken,omdat alle spanning van haar spieren was,liet ze alle mest lopen en kwam er bloed uit haar neus mond en oren.
Dat was dus een vreselijke nachtmerrie.Ze was nog maar 8jr en vreselijk talentvol.Vroeger slecht behandeld,maar begon net haar vertrouwen te winnen.Dit had ze niet verdiend!
Onderzoek heeft later uitgewezen dat er in het sedalin een stof zit die een allergische reactie kan opwekken die zich uit in duizelingen en evenwichtsverlies.Het komt bij 1 op de 100 voor maar die van mij reageerde daar dus op.
Voor mij dus nooit meer Sedalin.
Remember Cayenne 19-6-1991 - 4-9-1999