vriendin/verzorgster wat accepteren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SandravdB

vriendin/verzorgster wat accepteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 17:07

Een vriendin van me zocht een verzorgpony nadat ze niet meer kon komen rijden bij het adres waar ze reed. Dus vroeg aan mij of ik iets wist voor haar. Heb dus gezegd van je kunt mijn pony wel komen rijden. Met mijn pony rijd ze mee in mijn priveles omdat ze zelf geen geld heeft om te lessen dus lessen we samen op mijn kosten. Nu is dus het geval dat ze meestal alleen tijd heeft als ze les heeft en verder maar heel weinig komt. Druk met school door de week, naar vriendje in het weekend.

Mijn pony is maar half jaar onder het zadel, ingereden maar niet doorgereden door omstandigheden. Ze heeft hem enkele keren met zweep gereden en met sporen omdat ze vond dat dat nodig was. Nu is hij heel angstig geworden onder het zadel.

Verder irriteert het mij dat ze dus zo weinig komt. In het begin zou het elke donderdag en vrijdag zijn, af en toe in het weekend als ze niet naar haar vriendje gaat en dat ze regelmatig liet weten of ze kwam of niet. Nu weet ik dus niet of ze morgen wel of niet komt en ga haar niet meer achterna lopen, heb al een keer aangegeven dat ze er meer mee moet doen. Laatste tijd is het dus voornamelijk dat ze komt als ze les heeft en verder niet.

Wat zouden jullie doen want is dus naast verzorgster vriendin van me.

AaronYve

Re: vriendin/verzorgster wat accepteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 17:09

Vragen waarom ze zo weinig komt en zeggen dat het misschien beter is als je iemand kan vinden die vaker komt dan haar.
En sporen en zweep, is jou paard dus dan moet ze die thuis laten.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 17:11

Ik zou toch duidelijk zeggen wat je van haar verwacht als verzorgster. Als ik merk dat mijn pony angstig word nadat iemand er op heeft gereden zal ik die persoon gelijk wegsturen. Maar het is ook je vriendin; ze heeft dus 2 rollen, verzorgster en vriendin. Dat je haar niet langer als verzorgster wil (tenzij je misschien betere afspraken met haar maakt) hoeft niks te betekenen voor je vriendschap in mijn ogen. Dat zou je ook duidelijk erbij kunnen zeggen?
Succes in elk geval. :)

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 17:15

Moeilijke is hoe bewijzen dat het aan de zweep en sporen ligt dat hij zo angstig geworden is. De meeste keren heeft ze gereden waar ik bij was, pas toen ik dacht dat ze het alleen kon alleen laten doen en sindsdien is hij zo angstig. Het is maar keer of drie geweest dat ze hem alleen gereden heeft. Als ik vraag waarom ze zo weinig komt is het druk met school of dat ze geen geld heeft voor benzine dus met bus/ ov naar school is dus langer onderweg is en dan geen tijd meer heeft daardoor.

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 17:20

Je hoeft niet te kunnen bewijzen dat het aan de zweep of sporen ligt.
Jij wilt gewoon niet hebben dat het gebruikt word. PUNT
Zou gewoon eerlijk tegen haar zijn... Gewoon zeggen dat je het voor je pony beter vind als er iemand komt die er wat regelmatiger en op dezelfde manier mee omgaat als jij.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 17:23

Je kunt toch zeggen dat het voor jou en jou paard beter is dat er iemand vaker komt. Je geeft haar dan nog de kans om vaker te komen, als ze zegt dat het niet gaat dan kun je iemand anders zoeken.

En als jij niet wilt dat er met sporen en zweep wordt gereden dan is dat jou keus. Je hoeft niks te bewijzen.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 17:24

Dat is waar, heb ook al gezegd dat ze niet meer met zweep en sporen mag rijden, zou haar nog is vragen of ze wat vaker komt, iemand anders zoeken wil ik niet dan doe ik het nog liever helemaal zelf.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 17:27

Bij mij is 't zo dat een verzorger niks te vinden heeft ;) MIJN paard MIJN regels, owee als achter mijn rug om met zweep en sporen gereden wordt. Dan is het jammer maar helaas direct vertrekken!

damesschoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 20:45

Ze moet zich aan jou regels houden, vriendin of niet. Het is jou pony, dus jij beslist... Als zij het door de weeks en in het weekend niet op kan brengen om te komen jammer dan, maar dan ook geen "gratis" les voor haar. Zo simpel is het hoor. als het bij mij was gebeurd had ik haar verteld dat als ze door de weeks of in het weekend amper komt dat er dan ook geen les meer is voor haar op mijn kosten.

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 20:51

Als jouw bijrijdster zich niet aan de afspraken houdt, dan vind ik dat je haar daar best op aan mag spreken. Jullie hebben afgesproken hoe vaak ze komt, daar moet je op kunnen rekenen. Als je het niet eens bent met haar manier van rijden dan mag je daar ook best wat over zeggen, het is jouw pony dus jij bepaald hoe er met die pony omgegaan en gereden wordt. Ik kan me voorstellen dat het misschien lastig is omdat het een vriendin van je is, maar als je het op een normale manier tegen haar zegt dan neem ik aan dat ze zelf ook wel snapt dat het zo niet echt werkt.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 06:58

Heb haar gisteren gesproken op msn, heeft het weer te druk met school en vriendje, misschien zondag tijd maar weet ze nog niet, denk dus echt dat ze maar moet gaan stoppen, nu nog op nette manier duidelijk maken, heb al vaak genoeg gezegd dat ze er meer tijd in moet steken, zegt ze eerst op msn ik verveel me, zeg ik dus dan ga je hispano poetsen maar daar heeft ze dan geen tijd voor. Alleen rijden als ze les heeft op mijn kosten bedank ik voor, kan ik beter helemaal prive rijden in mijn les.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 07:45

Paard wat zo kort onder het zadel is....daar horen geen sporen bij,zweepje laat ik even in het midden.

Jouw paard...jouw regels en wat ik uit jouw verhaal begrijp rijd ze kostenloos privé les en verder heeft ze geen tijd.Klinkt als gevalletje alleen de lusten maar niet de lasten.
Zou je dit ook pikken van iemand die niet "je vriendin" was?

Ken dat wel hoor...ook vaak genoeg dat soort types gehad,bellen ze op of ze kunnen rijden.Zeg je dat je net onderweg bent naar stal en als ze komt dat we snel gaan uitmesten zodat we kunnen rijden.Tsja...dan hebben ze pas over een uur tijd (goh,ben je net klaar met mesten).
Spreek af dat ik een uur eerder vrij neem van werk zodat we kunnen rijden,ze zou alvast beginnen met uitmesten.Kom je op stal...niemand te zien.Bel je op.... "ja ik had nog geen zin maar ik ga even eten en dan kom ik eraan"
Zoek het maar uit als je je afspraken niet nakomt...

Mijn bijrijders hoeven niet te betalen,in ruil vraag ik wel wat hulp op stal.Dat betekend dus samen uitmesten,weide onderhouden en de paarden verzorgen.Ik ben niet van plan om iemand gratis te voorzien van een paard waar ze alleen op rijden als ze er zin in hebben en verder alles af laten weten en zich niet aan de afspraken houde.Ga je lekker naar een manege :o

Laat haar duidelijk weten dat het zo niet langer gaat en dat ze zich aan de afspraken moet houden.Op deze manier wordt er gebruik gemaakt van je goedheid.Zou lekker een andere bijrijder uitzoeken als ze niet veranderd.
Dit kost je veel ergernis en je vriendschap.

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 07:54

Het lijkt mij dat ze te weinig interesse heeft als ik dit zo lees. Als ik jou was zou ik haar een laatste keer er op wijzen dat ze meer moet komen en beter haar best moet doen en anders gewoon einde verhaal. Zoals Tinky12 al zegt dit gaat je op termijn alleen maar nog meer ergernis opleveren als er nu geen duidelijke afspraken worden gemaakt. Succes!!

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 12:01

Pfoe! Die was bij mij allang weggeweest!

Je kunt haar uit beleefdheid nog een kans geven om vaker te komen. Maar denk niet dat ze die gaat grijpen.

En tja, ik ben eerlijk tegen m'n vrienden en verwacht hetzelfde terug. Ik zou dus gewoon eerlijk zeggen dat ik mijn paard niet verhuur, maar dat je mede-verzorgt. En dat ik niet mijn paard leen om 1x per week haar les te betalen. Dan zoek je maar lekker een manegepaard;) Ik zoek iemand die ook wilt investeren in mijn paard en op mijn paard wilt rijden omdat ze juist mijn paard leuk vindt. Niet omdat het toevallig een paard is. Geen klik = geen bijrijden.

di_angelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 12:58

je kan het niet bewijzen dat er verkeerd gereden is maar een paard onthoud alles! als jij denkt dat er niet goed word omgegaan met JOUW paard en ook nog eens de kosten op je moet nemen, EN dat ze verder niet komt. meid zoek iemand anders en zeg haar dat ze beter weg kan blijven, dit geeft een hoop spanning bij zowel jou als je paard. als zij zo weinig komt en hij niet helemaal doorgereden is weet hij op een gegeven moment niet meer waar hij aan toe is. als zij niet de moeite wil nemen om vaker te komen maar wel gratis lessen, dat is in mijn ogen misbruik maken van de situatie. als je echt een paardje zoekt doe je er veel meer voor dan 1 keer in de week een lesje rijden.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 13:05

Heb haar net op msn even gesproken, druk met school met herkansingen en morgen moet ze werken dus kan ze niet. Maar als het langer licht is komt ze vaker. Dus geef haar nog een kans, heb haar even goed met de neus op de feiten gedrukt. Ze klaagt dat het slecht gaat op school dus dat dat meer tijd nodig heeft. Heb gezegd dat ze dan maar keuze moet maken wat ze wil. School vriendje en paard rijden is blijkbaar niet te combineren voor haar.

linnke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 14:11

Waarom heeft ze eigenlijk moeten stoppen bij de vorige pony?

Als ik eerlijk ben zou ik haar geen kans meer geven, vriendin of niet. Misschien hard maar toch.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 14:18

maar dan zit je volgende winter toch weer met hetzelfde dan worden de dagen ook weer korter.
iik zou het zelf niet meer willen,

het is wel lastig natuurlijk ook omdat het je vriendin is. maar het welzijn van je paardje staat natuurlijk voorop.

sappy74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 14:43

die zou ik dan niet meer leten komen als ze niet wil luiteren er zijn genoeg liefe meiden die het wel op jouw manier willen doen

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 14:47

Ik snap dat je aardig wilt blijven omdat het je vriendin is, maar ik zou haar vriendelijk bedanken en vertellen dat ze niet meer hoeft te komen..

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 14:47

SandravdB schreef:
Heb haar net op msn even gesproken, druk met school met herkansingen en morgen moet ze werken dus kan ze niet. Maar als het langer licht is komt ze vaker. Dus geef haar nog een kans, heb haar even goed met de neus op de feiten gedrukt. Ze klaagt dat het slecht gaat op school dus dat dat meer tijd nodig heeft. Heb gezegd dat ze dan maar keuze moet maken wat ze wil. School vriendje en paard rijden is blijkbaar niet te combineren voor haar.

Als het zo slecht gaat op school, hoe kan ze dan wel zo veel bij haar vriendje zijn? Ze stelt duidelijk prioriteiten en je pony staat daarbij laag.

sappy74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 14:53

gewoon sterk in je schoenen blijfen staan

di_angelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 15:54

je paardje raakt ervan in de war als er af en toe een keer een vreemde ruiter op zijn rug zit die dan ook nog heel anders gaat rijden dan zijn baasje die veel vaker rijd en zonder sporen/zweep. dat ze af en toe eens komt poetsen ofzo lijkt mij dan niet erg maar rijden moet ze dan mar weer gaan opakken als ze meer tijd heeft. en dat jij haar lessen betaald vind ik al heel wat, een paard houden kost geld en als je dan nog bij moet gaan dragen aan dat soort dingen. ze moet blij zijn dat ze mag rijden tegen alleen leskosten.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 17:11

De bedoeling was dus zij hispano zou gaan rijden zodat ik al mijn aandacht kan richten op mijn wedstrijdpaard, dat ik hooguit een a twee keer per week zelf zou rijden op hem, maar sinds die keren dat ze alleen gereden heeft is hij dus heel angstig, ben nu sinds paar dagen weer van voor af aan begonnen. Longeren en alleen in stap erop met lang teugeltje zodat hij merkt dat hij niet bang hoeft te zijn. Met mijn armen zwaaien om te laten zien dat er dan niets gebeurd. Vandaag dus weer stapje verder en wat draf erbij gepakt aan lang teugeltje zodat hij de ruimte heeft als hij bang wordt en merkt dat ik hem dan niet in zijn mond zit. Ze krijgt nog een kans en rijd voortaan maar alleen als ik erbij ben. Dan zie ik het wel of ze gaat veranderen of niet.

mandy_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 20:03

Dat is geen vriendin meer of verzorgster ,want zij maakt gewoon misbruik van de situatie.. :n