Die van mij moet altijd, en overal paardenmest ruiken, waar ie het ook maar tegenkomt. Of het nu op straat is of op concours, maakt em niets uit. Ik dacht eigelijk dat honden dat altijd deden

Tweede maffe gewoonte: als ik em op de wasplaats zet, en hem vastklik, moet hij altijd het flosje aan zijn rechtertouw vastpakken in z'n mond, en er met alle geweld aan het touw gaan trekken

Derde maffe gewoonte. En dit heb ik nog nooit een ander paard zien doen. Hij steekt zijn tong uit, draait hem ondersteboven, klemt hem tussen zijn tanden en dan moet je z'n tong gaan aaien.
En dat vind ie me toch lekker. Maf beest is het ook

En de een-na-laatste maffe gewoonte. Als ik hem te drinken geef uit een kleine emmer (zo'n ondiepe) en hij is klaar met drinken, pakt ie de rand vast en gooit ie de hele emmer over mij heen. (heeft hij overigens maar 1 keer gedaan, nu heb ik hem op tijd door gelukkig

Of gaat ie zo met het water spelen (vind ie geweldig), dat hij af en toe heeel perongeluk zo *splats* mij nat maakt.
En dan nu echt de laatste:
Vanalles in mijn schoenen gooien. Als we door de bak lopen, hoplaa een hele lading zand in mijn schoenen. Lopen we door het water, zet ie toch perongeluk zijn voet iets harder neer dan de rest.