Gister naar de paarden gegaan, gezadeld en gaan rijden. Vanuit stal richting Elburg gegaan. Is een fietspad langs een lange openbare weg waar men zeker geen 80 rijdt. Raak was de hele tijd al wat druk. Zijn bloed stroomde. Kon het ook wel begrijpen na het stilstaan in die hitte. Rekje was ook nerveus maar die schrok vooral van alle bewegende blaadjes

Lekker richting strand gegaan en gepoedeld met de paardjes. Vonden ze lekker

Daar ging ie dan mijn paardje. Wat kan er wel niet gebeuren. Ik gaf Evert opdracht onze staleigenaresse te bellen dat hij eraan kwam. Die gaf mij de foon en ging achter Raakje aan om in de gaten te houden waar hij bleef. Ik gebeld met de meest foute beginzin : je moet niet schrikken maar,.....

Al die tijd koel geweest en naar verstand gehandeld. Er stonden geloof ik zo'n vijftien mensen dus ik uitgestapt en naar hem toegerend en om zijn hals gevlogen. 'Raak, jongen waarom doe je dit, weet je wel wat er had kunnen gebeuren? WIl je me niet meer zo aan het schrikken maken' en toen barstte ik in huilen uit. Terwijl hij daar zo stond alszijnde 'mamma het is toch in orde? Er is toch niets gebeurd'

Evert was er bij en hield me vast. De mensen heb ik bedankt, wel tien keer geloof ik alsmede de man die de moeite nam me op te pikken.
Toen zijn we naast de paarden naar huis gelopen, 5 km. pffff wat een lange weg. De laatste 500 mtr ben ik er weer op gekropen. Raak was al weer druk aan het spelen, zich afvragende of ik misschien tikkertje wilde spelen

Toen heb ik Evert even aangekeken en gevraagd of het goed ging met hem. Die kreeg de tranen in zijn ogen. Hij kletst zich een ongeluk als ie nerveus is maar op dat moment had ik juist even rust en stilte nodig om tot bezinnen te komen. Dus ik pakte zijn hand en zei hem dat ie het perfect gedaan had. En mijn excuses gemaakt dat ik zo kort was. Gaf niet zei die schat, hij kon het wel begrijpen. Later zei hij nog dat hij zielsgelukkig was dat hij al het belangrijke (Raak en mij) nog in zijn leven had.
Tja, want het had allemaal wel een beetje anders kunnen uitlopen.
Hij liep nadien niet kreupel ofzo. WE hebben hem gekoeld en vandaag maar zien of hij nog geen dikke benen of zo heeft.
Zo, het is er uit