Er is geen goed of slecht in. De een vind lang mooi, de ander kort.
Gezien je paard nu korte manen heeft, en je er waarschijnlijk geen extensions in gaat zetten (gok ik zomaar), snap ik het nut van dit topic niet helemaal...
ik tem ook...
zodiacje
Geplaatst: 22-01-11 20:37
Als je het echt hebt over "beter" zou ik zeggen lang. Lange manen houden de vliegen straks tegen, dat was ook de bedoeling van manen
IMJ
Geplaatst: 22-01-11 20:41
zodiacje schreef:
Als je het echt hebt over "beter" zou ik zeggen lang. Lange manen houden de vliegen straks tegen, dat was ook de bedoeling van manen
Ben ik met je eens. Maar heb ooit is gelezen dat de paarden eeuwen geleden rechtopstaande manen hadden (kijk ook maar is bij veel wilde rassen zoals Prezwalski) maar dat de mens hangende manen mooier vond en dit er in is gaan fokken. Misschien is dat zo. Mijne heeft ook lange manen, hoef ook niets in te vlechten dus dat scheelt.
quartel
Geplaatst: 22-01-11 20:43
Anna5 schreef:
Hai,
Wat is beter lange of korte manen?
Gr.,
Beter is lang manen, idd voor de vliegen want daar hebben ze manen voor Daarbij komt dat ik dat ook mooier vind, maar dat is weer heel persoonlijk
Horse5
Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-11 20:56
Groeit het haar van de paarden snel? Wat bedoelen ze met "ik tem ook"
Dat ze het een onzintopic vinden en dat een mod hierover geïnformeerd wordt
Anoniemkl
Geplaatst: 22-01-11 20:59
mijn pony had eerst kort en nu redelijk lang maar ik denk dat als ik van de zomer endurance ga rijden ze wel in ga vlechten of korter ga knippen maar korter dan 20cm word het bij mij nooit!!!
ninne1
Geplaatst: 22-01-11 21:01
Als je wedstrijden rijd is korter makkerlijk voor het invlechten, anders lekker lang laten.
als je van manen kammen houdt moet je lange manen doen.. Ik ben het met ninne1 eens!
_Babettee_
Geplaatst: 22-01-11 22:28
Nou dat hangt van paard tot paard af. Paarden zoals Tinkers, Haflingers, Andalusiërs, .. Vind ik mooier met lange manen. BWP, KWPN en dat soort paarden is dan weer mooier met korte manen. Maar dat is dus mijn persoonlijke voorkeur
MightyJoe
Geplaatst: 22-01-11 22:31
Mijn paard (andalusierxpaint) had lange manen, maar heb ze vandaag afgeknipt hij heeft nu korte manen. De onderkant was er dun. dus ik hoop dat het nu weer dik aangroeit
Tsja, als het geen dikke bos manen is, dan zou ik toch voor kort gaan, heel vaak ziet het er onverzorgt uit als je ze lang laat groeien dan, maar als ze nu een mooie dikke bos hebben zou ik ze mooi lang laten