Voor Orbaldo zijn 3de ritje.We hebben zo'n 3 kwartier heerlijk gereden en waren bijna bij huis toen er een trekker aankwam.
Orbaldo heeft wel vaker terkkers gezien, ze rijden voorduren langs zijn wei en ook wel hier over het erf.Normaal geeft hij er niets om.
De trekker ging netjes stapvoets rijden en ging ook netjes naar de andere weghelft.
Ik stapte achter Lodewijk aan die er niet naar keek Orbaldo ook niet totdat de trekker ter hoogte van zijn hoofd kwam.
Ineens zag hij de trekker, schrok kwam omhoog en draaide zich heel snel om.
Tijdens de draai was ik mijn beugels al kwijt het ging zo snel.
Met een grote spro0ng knalde ie door een greppel, sprong in het prikkeldraad,Daar stond gelukkig stroom op waardoor hij net zo hard weer achteruit vloog, wilde zich omdraaien,zag weer de trekker (de boer had 'm inmiddels uitgezet)en vloog al draaiend weer in het prikkeldraad.deze keer kreeg ik de schokken want gelukkig zat mijn been tussen hem en het draad.Toen Baldo weer een schok kreeg vloog ie al bokkend langs de trekker.
Met dat hij er langs was zette hij het op een rennen.
Eindelijk kreeg ik die kop tussen zijn voorbenen uit en stopte hij met bokken.
Hij vloog op Lodewijk af om daar glijdend tot stilstaan te komen.
Ik weet niet wie er harder aan het trillen was Orbaldo of ik.
Ik heb nog mijn hand op kunnen steken om de boer te bedanken en toen zijn we naar huis gestapt.Baldo was onwijs onrustig dus afstappen leek me geen goed idee.
Binnen 10 min waren we thuis.
Ik heb 'm meteen onder de slang gezet om te zien wat de schade was.
12 a 13 schammen had hij over zijn kont en bovenste gedeelte van de achterbenen zitten.
Hij had 3 sneeën 1 op de linker bil 2 rechts waarvan er 1 aardig diep was maar niet zo diep dat het gehecht moet worden.
Onwijs veel mazzel gehad dus!!!!!!
Ik had vanmorgen mijn oude rijlaarzen aangetrokken.
en mijn rechterlaars die tussen Baldo en het prikkeldraad kwam is dus ook aan gort.
een aantal ondiepe krassen en zelfs 1 zo diep dat mijn laars nu lek is.
Ik heb heel licht een krasje over mijn been.Maar we zijn ons toch doodgeschrokken.
Gelukkig was het echt een schat van ene boer die zoveel rekening hield met de paarden, de trekker gelijk uitzetten en netsjes stond te wachten echt top

En gelukkig lieve lodewijk die al die tijd ook net zo braaf en rustig stond te wachten.
Nouja al die tijd het was in een fractie van een seconde voorbij natuurlijk maar als je er op zit lijkt het wel uren te duren