Rijd jij ook wel eens 2 weken niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Toveren

Rijd jij ook wel eens 2 weken niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-10 15:45

Ik zit me zo eens af te vragen..
Rijden jullie ook wel eens bijv 2 weken niet?

Tijdens de tentamens blijf ik altijd op mijn studentenkamer,en ga ik niet iedere dag of een aantal keer in de week 1.5u terug reizen om te rijden..
Mijn paard staat dan wel eens 2 weken stil.. (ofja in het weiland)

Hoe doen jullie dit?

Kim14

Re: Rijd jij ook wel eens 2 weken niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 15:49

Mijn paard heeft nu met dit weer ookal 2 weken vakantie. De brokkenw orden dan gewoon afgebouwd en ze gaat overdag dan lekker lang naar buiten en het gaat prima :).

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 15:49

Zolang je paard gewoon beweging krijgt (weidegang) lijkt het me niet erg toch!? :)
Ik heb afgelopen 2 weken ook niet gereden door het weer. Ze krijgt er igg niks van ;)

Ellen_WB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 15:50

Heb ondertussen ookal 2weken niet meer gereden door het weer en de examens :)

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 15:51

oh ja hoor! heb vandaag ook pas voor het eerst weer gereden nadat ze 2 weken heeft stilgestaan (door omstandigheden) en vaak loopt ze daarna nog beter ook !!

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 15:54

Wij hebben geen binnenbak dus in de winter komt het wel eens voor dat we een aantal weken niet echt kunnen rijden. We proberen dan wel te wandelen of iets anders en ze staan zoizo overdag in de wei :)

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 15:55

Mijn paard nu ook 2 weken niet gereden door het weer.
Wel jammer, maarja...
De eerste week hebben ze nog wel hele dagen buiten gelopen, daarna 2/3 dagen een paar uurtjes en de rest van de week op stal omdat het pad hier een ijsbaan was...
Gister hebben ze weer gelopen en vandaag 's middags buiten.
Ik kan helaas nog niet rijden, paarden staan thuis, we hebben geen rijbak en het land/bak van de buren is veel te nat.
En ze voorspellen weer vorst...

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 15:56

nah aangezien ik redelijk dicht bij stal woon, we een binnenbak hebben en ik niet vaak een beek breek ofzo rijd ik toch minimaal 3x per week. In de zomervakantie krijgt hij wel 2 weken vakantie, dan mag hij dag en nacht op het land en ga ik alleen even knuffelen en wat poetsen :)

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 15:57

Ik rij ook weleens twee weken niet ivm vakantie maar dat houdt niet in dat mijn paard haar beweging niet krijgt, ik zorg er ook altijd voor dat er iemand is om haar te rijden... Afgelopen weken was het rijden (zonder binnenbak) niet te doen, dan stap ik haar 45 minuten aan de hand...

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 16:00

Ik probeer ook elke dag te stappen aan de hand, soms 15 minuten,soms een (paar) uur, maar dan zijn ze er toch even uit geweest :)
Helaas was het afgelopen week gewoon te glad, en dan ga ik écht niets riskeren, vooral omdat mn NRPS wel eens druk wil worden.
Dus dan houd ik het maar op knuffelen en borstelen.

Smushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 17:24

is niks bijzonders bij ons hoor, paard heeft ook wel eens 4 weken stil gestaan, ivm met vorst of ziekte van eigenaresse bijvoorbeeld (was wel de tijd dat ik nog niet verzorgde), maar paard staat ook wel 24/7 op de wei met 7 vriendjes en onbeperkt hooi, dus heeft eigenlijk niks te klagen en wordt er sowieso minimaal eens in de 1,5 week uitgehaald voor rijden/wandelen/andere vorm van beweging. maar paard kan zich prima aanpassen aan het af en toe een tijdje stilstaan en daarna weer (rustig natuurlijk) training oppakken & wedstrijdjes rijden.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 18:49

Jep hier ook 1,
door de weersomstandigheiden toch zeker al 2 weken niet meer gereden.
Jammer maar helaas

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 18:53

Mijn merrie staat denk ik nu al anderhalve maand stil, doordat ze kreupel was en ik daarna ziek.
Heb er tussendoor nog eens opgezet maar door de sneeuw moest ik ook gelijk naar buiten.
Toen stond ze al een week of 3 stil dus maar een wat scherper bitje erin gehangen.
Gelukkig is het bij deze lieverd niet nodig, ze is wat kijkerig, maar je kan haar makkelijk houden daar waar je het wil!
Normaal longeer ik ze dan gewoon eerst en bouw ik het op. Zo kunnen ze wel steeds energie kwijt en zit ik niet op een bom die nog moet ontploffen. :+

Gelukkig staan ze hier ook 24/7 in de wei met een groep in een groot stuk weiland met onbeperkt ruwvoer.. Ze krijgt dus in ieder geval van zichzelf nog beweging en ik hoef ook niet bang te zijn voor stalbenen.

michellee73

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 18:55

1x per jaar eigenlijk, in de zomer als ik op vakantie ga :)

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 18:55

ik heb vandaag sinds 2,5 week weer gereden, hij krijgt nu geen brokken meer en loopt overdag in de wei.
hier gaat dat prima.

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 21:31

Hier worden we min of meer gedwongen om niet te rijden i.v.m. het weer, we staan op een afgelegen privé stalling waar we eerst een weggetje over moeten maar dat ligt nu vol ijs.
Nee hoor kan prima als ze maar wel op wei komen of aan de hand uit de stal komen.

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 21:34

Heb ook al 3 weken niet gereden, paard gaat elke dag op de wei. Hoef nergens voor te trainen heb een leuke recreatie poown en ze kan het goed hebben.. Even een keer longeren en kan er weer mee naar buiten ;)

Atlantis92

Wij hadden ook een buitenbak waardoor we met vorst ed niet konden rijden.. Ze gingen (zo lang het ging en veilig was) gewoon de hele dag dan op de weide, is prima toch?

Karin

Ja hoor, als dat toevallig zo uitkomt (vakantie, sneeuw en ijs, druk met werk), dan rijd ik gerust twee weken niet.

Hoewel mijn paard dat minder vindt. Hij wordt graag gereden en hij vindt een week vrij wel genoeg. Maar hij staat hele dagen buiten met z'n vriendjes, dus ik voel me daarom niet schuldig.

Zolang jouw paard ook lekker iedere dag buiten komt in het weiland zou ik me ook geen zorgen maken. :)

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 21:35

eigenlijk nooit, ik ben vorige week binnen weesten rijden en mijn vader heeft nu de bak in orde gemaakt en daar kunnen we sinds deze week weer gewoon rijden :D vorig jaar hebben we ook maar een paar dagen niet kunnen rijden.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 21:36

nee, ik vind dat ik dat mijn paarden niet kan maken.
ik rijd ze iedere dag dressuurmatig en sowieso 1 keer in de maand een wedstrijd.
Als ik ze opeens zomaar stil zet, dan kunnen ze dat fysiek niet aan.
De ene is namelijk ook erg gevoelig daarvoor en krijgt door de verveling al snel
stalproblemen. En wanneer 'de vakantie' om is moeten ze dan opeens weer aan de
bak. Nee, daar ga ik niet voor :)

sowieso, in de winter is hier geen mogelijk heid dat ze naar buiten komen.

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 21:36

Mijn pony is al meer dan 2 maanden niet onder het zadel. :)
Maar wordt uiteraard wel gelongeerd, grondwerk, wandelen enz!

vaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 21:37

ja hier hetzelfde verhaal, ik heb steeds toetsweken en allerlei proefwerken en projecten :(

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 21:38

Mijn paard hoeft in de winter geen wedstrijden te lopen, dat begint allemaal pas weer eind maart/begin april.

Ik kan me voorstellen dat je wel wilt doortrainen als je wedstrijden in de winter ook doorgaan. Of anders idd je wedstrijdschema aanpassen.

Voor mijn paard is een stal waarbij ze in de winter niet buiten komen iig geen optie.
Laatst bijgewerkt door Karin op 11-12-10 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 21:39

als het sneeuwt O:)
maar anders wel