Ik heb dus een 3 jarige haf, die nu net onder het zadel is. Regelmatig krijg ik te horen dat ik te voorzichtig ben met haar:
* waarom rijd je maar maximaal 4x per week 1/2 uurtje, een paard is toch om op te rijden?
Als je dan uitlegd dat ze nog jong is en je haar nog niet teveel wilt belasten kijken ze je aan met een blik of je wel helemaal 100% bent??
* Ik moet een half uur stappen om bij de manege te komen waar ik dan een groepsles heb. Eigenlijk vind ik een uur groeples al te lang, dus neem ik haar aan de hand mee naar de manege. Echt waar, je moet ze zien kijken daar als ik met haar aankom...
* Carina gaat van de winter onder deken, omdat ik haar niet te lang in de vacht wil laten komen zodat ze niet bezweet raakt met rijden (mooie zin). Is echt onzin, het is een haflinger, die kan daar tegen!!
* Op die manege is het ïn"om met sporen te rijden. O de vraag waarom ik niet met sporen reed antwoorde ik dat ik vind dat ik niet goed genoeg rijd daarvoor en m'n paard niet wil afstraffen met een spoor tussen z'n ribben bij elke pas omdat ik m'n benen niet stil kan houden... Oh ja, zeggen ze en kijken je aan of je achterlijk bent...
* En dan nou het ergste, Carina krijgt een maand vakantie... Jeetje, die krijg ik nooit meer goed daarna

*Zucht* Wat ben ik extreem voorzichtig met m'n paardje...