Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Tammy_ schreef:een instructrice waarvan je een tik tussen de oren moet geven als een paard niet aangaloppeert, zou ik echt niet willen. ik zou zelfs twijfelen of ze wel gediplomeerd is!
ilse86 schreef:laat ze zelf die paarden op de rails rijden voordat ze jullie erop zet. tuurlijk moet je ook met dit soort situaties om kunnen gaan, maar dit vind ik wel erg lomp...
Prisca schreef:Tja wel leuk om te zien hoe erg dingen zijn veranderd de afgelopen jaren.
Tuurlijk slaan is nooit goed maar een paard wat zo staakt om niets mag van mij veel straf hebben. Soms werkt een tik tussen de oren soms niet wordt het erger enz..het is het geval en de toestand waardoor het ontstaat. De tik geeft een schrik reactie en gaan ze weer lopen.
Ik weet wel dat veel manege ponys een trucje hebben om niet te lopen en de schrikreactie wat een tik tussen de oren geeft kan goed werken. Ze denken dat aan pijn en gaan lopen. Helaas is dit iets wat een onervaren ruiter niet echt moet doen.
Vroeger had je ook vaak de truc van een ei op het hoofd kapot slaan als die ging staken. Heb het toch aardig wat keren erg effectief zien werken.
Ik ben niet zo voorstander van het lieve van tegenwoordig hou meer aanpakken en afstraffen. Consequent zijn hebben mensen tegenwoordig veel moeite mee omdat het allemaal lief en aardig moet zijn. Terwijl ik denk 1x nee is altijd nee en anders flink straf.
)
Dus zeg wat jou manier is en laat niet op je kop zittten
Ik denk dat zo iemand die zoiets zegt (om een paard met een zweep op zn hoofd te slaan) niet kan rijden en niet kan (en niet zou mogen) lesgeven. En als het aangeleerd gedrag is dan is het ook op een normale manier af te leren. En omdat hij een manegepony is hoef hij niet verkeerd gereden te worden. Daarvoor staat de instructeur in de bak om de ruiters het goed aan te leren en het paard geen pijn te doen en niet te hinderen. Dat lijkt deze instructeur niet te begrijpen plus zou het voor dit paard goed zijn om misschien door een goede ruiter een paar keer in de week bijgereden te worden. Sorry maar ik vind een paard met een zweep voor zn hoofd slaan Not Done! Sassy4barrel schreef:Dan kan ze het toch even voordoenIk denk dat zo iemand die zoiets zegt (om een paard met een zweep op zn hoofd te slaan) niet kan rijden en niet kan (en niet zou mogen) lesgeven. En als het aangeleerd gedrag is dan is het ook op een normale manier af te leren. En omdat hij een manegepony is hoef hij niet verkeerd gereden te worden. Daarvoor staat de instructeur in de bak om de ruiters het goed aan te leren en het paard geen pijn te doen en niet te hinderen. Dat lijkt deze instructeur niet te begrijpen plus zou het voor dit paard goed zijn om misschien door een goede ruiter een paar keer in de week bijgereden te worden. Sorry maar ik vind een paard met een zweep voor zn hoofd slaan Not Done!
Anoli schreef:Tja aan de hand van je verhaal wist ik al waar je les hebt, en na een kijkje in je profiel werd dat bevestigd.
Ik zou er niet aan meewerken, heb die pony heel wat keertjes gereden en ik hoefde nooit de zweep op die manier te gebruiken (had ook les van een andere instructrice hoor) Nou is het al heel wat jaren geleden dat ik daar heb gereden, maar dat gebeurde mij misschien 1 x maar nooit weer. Dan stapte ik wel af als ze me dat zou vragen...