Nu betreft het hele verhaal vooral onze dochter van nu 5 (december 6). We hebben namelijk een Fries die door zoonlief ook al bereden wordt (hij is 8) en hij zal echt niet zo snel overstappen op een andere pown. Daarbij groeit hij qua lengte en kracht steeds meer en wordt dus een steeds betere combi met onze Fries.Dochter is echter een geheel ander verhaal. Supermotoriek, heel goede natuurlijke zit, niet bang, draaft en galoppeerd al aan de longe, doorzettertje, 110 cm groot en 17 kilo licht. We denken dat zij eerdaags echt wel echt wil leren paardrijden maar daar is onze Jippe gewoon veel te groot en sterk voor (ook al is ie nog zo lief en braaf).
IK ben een echte paardenvrouw, rij al sinds ik 8 ben en heb dus veel ervaring al zeg ik het zelf.
Manlief heeft ook wel eens op een paard gezeten, maar heeft dus geen ervaring verder.
Nu ben IK van mening dat dochter beter kan leren rijden in een priveles-situatie. Op stal hebben wij bijv iemand met 2 shets waar ze les van zou kunnen krijgen. Er kan dan gekeken worden wanneer het kan, hoe ver dochter is en ze kent de pony's al en vind ze superlief
Man is van mening dat maneges er zijn om te leren rijden, kan ze uren/ kilometers maken, leert ze op verschillende pony's rijden en doet ze vriendinnen op (dat laatste vind ik kul aangezien ze op school al tig vriendjes heeft!)
Wat is de mening van Bokt?
Leren paardrijden: op manege of prive?
En motiveer waarom....

Ik ben blij dat het zo gegaan is.