Rijden met slechtweer --> slechtweerruiter

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bellex

Rijden met slechtweer --> slechtweerruiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-10 21:23

Ik heb even moeite om een titel te bedenken. Maar de variant op de goedweerruiter, de slechtweerruiter.
Ik ben er zelf 1, ik vind het heerlijk om in de regen/storm/sneeuw what ever te rijden :)
Het is rustig, en ik kan me dan op de een of andere manier beter concentreren
Paardlief wat minder maar goed :')
Zijn er meer hier op bokt, en wat is jullie visie naar het paard toe hierop.
Toen mijn pony hierheen kwam staakte ze in alle mogelijke manieren hierop, ik heb hier doorheen gereden :j
In de winter is het immers moeilijk te voorkomen, en ook op wedstrijd zal je door moeten rijden :)

nine1987

Re: Rijden met slechtweer --> slechtweerruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 21:24

Tja als ik t kan voorkomen dan doe ik dat, daar ben ik heel eerlijk in, maar als het eenmaal regent als ik aan het rijden bent, dan maakt het me niet uit, dan maak ik mijn rit ook af want dan zijn we toch al nat.. Knolletje staat in de wij ook in de regen, dus die doet er niet moeilijk over :P

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 21:25

Dan ben ik een alle-weer-ruiter. Of het nou regent of mooi weer is.... maakt mij allemaal niet uit. Als ik maar kan genieten van mijn paarden :)

Dorien__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 21:27

Helemaal mee eens; instappen baal ik wel eens maar als ik eenmaal hard aan het trainen ben heb ik het niet eens meer door en mn paardje weet nu ook dat het door weer & wind trainen is bij mij :+ .
Doe dan ook wel oudere rijbroek aan, dunne goedkope regenjas aan en gaan! :P
Ben dus ook een all-weather ruiter
Laatst bijgewerkt door Dorien__1 op 26-10-10 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 21:28

Ik rij altijd als het stormt, hoe harder hoe beter en als het even kan ben ik dan op het strand te vinden :D . Heeerlijk!
Uhm ja de meeste mensen verklaren me voor gek hier hoor, maar ik word altijd lekker rustig van het rijden in de storm.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 21:29

Ik heb liever mooi weer, maar als het zoals nu de hele tijd slecht weer is, dan moet mijn pony er toch echt aan geloven. Ik rijd gewoon, ook als het regent, het moet echt wel heel slecht weer zijn, wil ik thuis blijven.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 21:29

Wat HorseTopShop zegt: ik ben ook zo'n alleweerruiter.
Zeker op een grauwige nattige dag het strand op is mijn favoriet, dan is het zand nat en kun je lekker lang galopperen, omdat het minder zwaar is voor het paard dan mul zand :)
Ook kom je dan weinig mensen tegen en kun je dus meer focussen op genieten in plaats van op eventuele stoorzenders/medeweggebruikers.

Voor bakwerk heb ik toch liever lekker (lees: droog) weer, ik vind bakwerk toch al drie keer niks, maar in slecht weer is het al helemaal naar, dan wil ik alleen maar naar binnen.
Laatst bijgewerkt door Konstantine op 26-10-10 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-10 21:29

Begrijpelijk Nine1987 :j als ik in de winter kan kiezen doe ik het meestal wel omdt hij natuurlijk niet doorweekt onder een deken kan, maar ik zie dan ook mensen die op stal meteen naar binnen rennen, of gewoon dagen niet rijden. En daar kan ik me dan zo aan irriteren :o

Ja dat doe ik ook hoor HorseTopShop! Al vind ik het fijner als t niet zo warm is, maar dat is lichamelijk :j Maar dat is inderdaad misschien een beter woord!

Ja lekker is dat he ijssnuiver! Ik kan daar zo van genieten!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 21:31

De meest geweldige ritten waren in de storm :P Ascot geeft niks om wat wind, onweer of regen (ok, slagregen en hagel vind ie toch niet zo fijn), en ik moet zeggen; het heeft wel wat, een ritje met zwiepende bomen om je heen

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 21:31

Het is inderdaad heerlijk. Ik baal ook altijd heel erg als het te hard waait, het water te hoog is en er dus geen strand meer is om de rijden(water tot de duinenrand). Dan moet ik wel in de bak oid(bos vind ik minder prettig bij storm namelijk). Heeft hier paar dagen geleden ook weer gestormt en toen ik nadien in het bos kwam, lag er mooi een omgewaaide boom op het pad.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 21:33

Haha zo ken ik er ook een paar.. Maar ach ook in de regen moet er gereden worden, waar ik sta is alleen een buitenbak.. En Sjitske moet af en toe ook eens wat doen he.. (en ik ook :P) Alleen zoals vorige week toen stormde t hier echt (er staat een grote boom naast de bak) toen vond ik t toch een beetje TE om te gaan rijden.. Ben nog niet levensmoe.. Kwamen toch een aantal takken naar beneden hahaha..

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 21:33

Ik vind rijden in storm ook het leukst, en sneeuwstorm is allerleukst. :D
Maar ook goed weer is prima, als ik maar op een paard zitten, mennen met slecht weer vind ik wat minder.

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 21:35

Ik ben ook een slechtweerruiter, maar dat komt omdat ik alleen de beschikking heb over een buitenbak. Tja, 't paard moet toch getrained worden ;)

Sijs15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 21:36

Ik krijg ook altijd de bos-kriebels als het hard waait! (Mn paardje is er nu nog niet klaar voor, maar dat komt wel!) Wat werken in de bak betreft: als ik eenmaal bezig ben, kan niks me meer stoppen ;) En de paarden? Die wennen er wel aan! :P

Maar denk dat de mensen die een binnenbak tot hun beschikking hebben er toch anders over denken ;) (Sterker nog: als ik een binnenbak bij stal had, had ik het ook wel geweten!!)

lieverties

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 21:37

Me ertoe zetten is een 2de ;) maar eenmaal bezig in het wat mindere weer deert het me niet meer.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 21:38

Ik sluit me aan bij Bellona.. Ik hou zelf niet echt van storm en regen, maar het hoort er nu eenmaal bij en mn paard blijft er niet om stilstaan. Bij erge storm trouwens wel, want dan zitten er net ff te veel spoken in de bak volgens haar.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-10 21:39

Weet je hoe blij ik ben dat ik niet de enige ben :') Ik word altijd zó raar aangekeken op stal als ik hyperend binnenkom :P

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 21:40

Ik vind het heerlijk! Ik rij ook altijd buiten en dat ik dan met een verregende kop en uitgelopen mascara thuis kom vind ik niet erg, omdat ik daarna toch ga douchen :P
Alleen rijden er bij stal in de buurt veel vrachtwagens en er zijn veel bruggetjes, dus dat vind ik met regen niet ideaal.
Pony vindt het ook niet erg om in de regen te lopen, die geniet er ook zelfs van geloof ik :P Hij is ook een stuk minder vervelend. Alleen met de hagel van vorige week (woensdag??) ben ik toch maar binnen gebleven, dat gaat me net iets te ver.
Doet me aan iets denken. Vorig jaar waaide het een keer ontzettend hard en toen ik op de terugweg van mijn rondje was, had ik echt onwijs harde tegenwind. Toen kwam pony niet vooruit. Dat was ook wel zielig..

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 21:41

Ik heb ook alleen maar beschikking over een buitenbak. En ik wil graag mn eigen én mn paard zijn conditie op peil houden, dus dat betekend dat we ook in minder weer zullen moeten rijden. Hoewel ik zelf niet erg vind om in minder weer te rijden, heb ik wél een hekel aan om in minder weer les te geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 21:43

Hier ook een allweatherexemplaar :) Lange chaps aan, regenjas over een dikke trui en we kunnen d'r tegen. Mijn ponies zijn ook van het ruige type dus die deert het ook niks.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 21:43

hier ook gewoon rijden weer of niet maakt uit lekker gaan met die banaan
enkel als het nu stortregent voordat ik al heb opgezadeld dan heb ik niet echt zin meer :o

maar als ik al aan het rijden ben en het gaat regenen of zo dan rijd ik ook gewoon door, en erna paard verzorgen en ik lekker in de douche!

En hier helaas ook maar een buitenbak
na jaren een binnebak te hebben genoten vind ik dit op de 1 of andere manier wel fijner buiten!

swaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 21:47

Ook ik rijdt altijd, wind storm, regen, etc. Opstappen en rijden... I Love it !! ( Al ben ik wel sinds kort op zoek naar "de ideale regenjas "!!

Bellissima_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 21:50

Nou, ervan houden is iets anders.. Last heb ik er niet van hoor, maar ik hou er niet van :D Ben een alleweerruiter, stap altijd en altijd op mijn paard. Behalve met onweer en bliksem etc, want dat durf ik niet *slechte ervaringen.*

Sijs15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 21:55

Hehe, ik word inderdaad ook altijd uit gelachen op stal :)!!

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:05

-
Laatst bijgewerkt door xYaartje op 31-07-22 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt