Heeft iemand nog zo'n reden?
Persoonlijk vind ik ze belachelijk. Reden 1: bedenk dat voor je je paard koopt, zoek dan naar een lief wedstrijd paard. Persoonlijk zou en ga ik meer recreatief rijden, niet zo inspannend, ik houd sowieso niet van wedstrijden.
Reden 2: of bedenk dat ook voor je je paard koopt en neem een jongere. Of denk bij je zelf of dat niet een beetje ondankbaar is, nadat je paardje je zolang heeft 'gediend' bwvs dan.
als ik mijn paardje koop gaat hij/zij nimmer weg hoor! niet als het aan mij ligt. Al is hij onberijdbaar.
Ik weet dat de meeste bokkers niet zo zijn maar toch komt het wel vaker voor
wat is jullie mening? 
mijn puk en wil haar echt nooit meer kwijt! Maar met de stelling in het algemeen ben ik het niet eens, ik snap heel goed dat een wedstrijdruiter met ambitie er niet altijd komt met een en hetzelfde paard en voor zo'n ruiter is het wellicht beter op zoek te gaan naar een ander paard...en ook Jippie heeft helemaal gelijk, soms klikt een bepaalde combinatie gewoon niet, dan verdient het paard het ook een andere ruiter waar het wel mee klikt...enne...als iedereen er zo over dacht dat hij of zij zijn of haar paard kocht voor het leven...dan had ik Escala nooit kunnen kopen!!! En ik ben toch reuze blij dat Scaal en ik elkaar hebben leren kennen!!! Hoe goed haar eerste eigenaar ook voor haar is geweest, maar hij wou gewoon "verder" en ik denk dat Escala dan bij mij wel op haar plaats is hoor...
Maar dat vind haar eerste eigenaar trouwens ook, tussen ons in is ze 1,5 maand van een ander geweest en die had haar eigenlijk al verkocht aan een handelaar...heb ik mooi ff een stokje voor gestoken!!! En haar eerste eigenaar is toch wel blij dat ze bij mij terecht is gekomen ipv in de handel!!!