1e filmpje van Equimovie, graag jullie mening!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

eefje_rudmer

1e filmpje van Equimovie, graag jullie mening!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-10 14:43

Hoi!!

Ik ben bezig met het opzetten van Equimovie, oftewel professionele films van jouw paard. Zomaar, of om te helpen bij de verkoop. Of als cadeautje, wedstrijdregistratie enz. Van alles kan.

Nu heb ik een test gedaan met een fries bij ons op stal, dit filmpje (en nog een andere, maar die is nog niet af) wil ik als voorbeeld gebruiken. Buiten dat het paard er goed op moet staan wil ik graag van jullie weten of dit filmpje jullie voldoende informatie geeft over het paard. Of zou je meer willen weten / zien? (Qua info aan het begin is nog niet helemaal ingevuld)

Nou dit is hem:

http://www.youtube.com/watch?v=5hQFZ5H2pL4

Alvast bedankt voor jullie mening!

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 14:57

Ik vind je idee heel erg goed, en het is ook duidelijk voor potentiële kopers! Goed opgezet, en fijn om te zien als je een paard wil kopen.

Alleen vind ik het filmpje wel wat lang duren. Het is ruim 6 minuten. Dat is echter geen feit maar een mening. Als jij dat niet vind is het natuurlijk ook prima. Jij hebt er over nagedacht dus je zal dat met een bepaalde reden gedaan hebben.

Ook is het goed dat je alle 3 de gangen van het paard duidelijk laat zien. Zo krijg je een goed beeld van de bewegingen van het paard. Je hebt dat echter alleen onder het zadel gedaan, niet toen hij losliep.
Voor het complete beeld is het misschien leuk als je daar ook alle 3 de gangen laat zien en dan zowel linksom als rechtsom!
Dat heb je wel goed gedaan bij onder het zadel..

Laatste tip, bij friezen is het mooier als je het zonder bandages doet, zie je de sokken goed, daar kijken potentiële kopers ook naar (bij friezen/tinkers bedoel ik natuurlijk ;))..

Verder goed filmpje, mooi gemaakt!!

(ik ben dus nu alleen uitgegaan voor als dit filmpje geschikt is als verkoopfilmpje, niet voor cadeau oid..)

Cheetahfan

Re: 1e filmpje van Equimovie, graag jullie mening!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 15:05

Ik vind het echt een goed idee! :j
Idd, voor potentiële kopers is het erg handig.
Dat het filmpje zo lang is stoort mij op zich niet zo heel erg.

Ik vind het erg mooi gedaan. :j

Teegie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 15:07

Hallo,

Ten eerste complimenten...erg mooi gedaan. Fijne opname om naar te kijken, rustig beeld en passende (achtergrond) muziek. Wel zou ik, als ik interesse zou hebben in dit paard (als voorbeeld) graag wat meer zien van het niveau. Nu zie ik hem hoofdzakelijk op de hoefslag hetzelfde rondje maken. Dus..tip bij een filmpje voor de verkoop......laat zien wat ie kan.....

Succes verder en ik ga je zeker een tijdje volgen

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 15:08

Ik vind het een prachtig filmpje en heb hem bijna helemaal af gezien. Net 1 a 2 minuten te lang maar dat is voor iedereen verschillend. Ook ik had de bandages weg gelaten om zo de sokken wat mooier uit te laten komen bij dit soort rassen. Verder heeft het filmpje een super mooie opbouw maar ik had graag de galop ook los willen zien en inderdaad alle gangen zowel links als rechtsom. Als je een paard voor de verkoop filmt zou ik eventueel ook een deel terug willen zien van het nivo. Maar dat is een extratje.

Ik vind het echt een heel erg goed gelukt filmpje en het is zeer handig voor eventuele kopers.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 15:10

Leuk initiatief zo in navolging van de vele fotografen die er nu al te vinden zijn!

Het voorstellen van het paard is natuurlijk aan de eigenaar, daar heb jij geen invloed op. Ik vind alleen het lettertype en kleur dat je aan het begin gebruikt niet zo mooi en leesbaar.

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 15:15

Ik vindt het echt een leuk initiatief. Alleen vindt ik het persoonlijk ook veel te lang duren. Als ik op zoek zou zijn wil ik niet eerst 20 paarden bij langs waarvan elk filmpje dik 6 minuten duurt. Ben je zo een hele dag verder.
Gewoon kort maar krachtig alle gangen ( ook zonder ruiter ;) )
Verder vindt ik het van goede kwaliteit en is het beeld fijn om naar te kijken.
Suc6 verder

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 15:17

Ik vind het erg netjes gedaan allemaal. De muziek, beelden, overgangen tussen de beelden. Het klopt allemaal. Lettertype / leesbaarheid tekst ben ik ook niet zo weg van, maar voor de rest vind ik het echt goed. Niet alleen voor kopers, maar ook voor mensen die gewoon een mooi filmpje van hun eigen paard willen hebben. :)

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 15:21

Teegie schreef:
Hallo,

Ten eerste complimenten...erg mooi gedaan. Fijne opname om naar te kijken, rustig beeld en passende (achtergrond) muziek. Wel zou ik, als ik interesse zou hebben in dit paard (als voorbeeld) graag wat meer zien van het niveau. Nu zie ik hem hoofdzakelijk op de hoefslag hetzelfde rondje maken. Dus..tip bij een filmpje voor de verkoop......laat zien wat ie kan.....

Ga ik in mee, mooi filmpje :j

Wat ik graag zie zijn de overgangen en de bochten/hoeken. En inderdaad los alle gangen goed en, zoals in de quote, tijdens het rijden laten zien wat hij/zij kan.
Verder standfoto's het liefste zonder bescherming, en nog mooier is het van beide kanten. (en ingevlochten is nog beter, zie je de halslijn beter)

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 15:22

Wauw, ik vind het een heel mooi filmpje, op goede manieren gefilmd en duidelijk het paard in beeld gebracht :) Mag ik vragen met welke filmcamera je filmt? :)

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 15:24

deflin schreef:
Ik vindt het echt een leuk initiatief. Alleen vindt ik het persoonlijk ook veel te lang duren. Als ik op zoek zou zijn wil ik niet eerst 20 paarden bij langs waarvan elk filmpje dik 6 minuten duurt. Ben je zo een hele dag verder.
Gewoon kort maar krachtig alle gangen ( ook zonder ruiter ;) )
Verder vindt ik het van goede kwaliteit en is het beeld fijn om naar te kijken.
Suc6 verder

aan de ene kant is het lang, maar je kunt als je snel wilt kijken, dingen overslaan (dus 'doorspoelen'), verder, als je echt interesse hebt, is het super fijn om een iets langer filmpje te hebben.

Oh trouwens, mocht het kunnen, vind ik het vaak ook fijn om te zien hoe het paard is bij het poetsen/opzadelen/opstijgen, etc. De film wordt dan nog langer, dus misschien is dat geen goed idee, maar ik vind dat altijd wel belangrijke dingen.

mebianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 15:30

_Pansy_ schreef:
Teegie schreef:
Hallo,

Ga ik in mee, mooi filmpje :j

Wat ik graag zie zijn de overgangen en de bochten/hoeken. En inderdaad los alle gangen goed en, zoals in de quote, tijdens het rijden laten zien wat hij/zij kan.
Verder standfoto's het liefste zonder bescherming, en nog mooier is het van beide kanten. (en ingevlochten is nog beter, zie je de halslijn beter)

Ik zou dan graag ingevlochten bij het rijden zien en de manen los bij de standfoto's. Veel mensen zijn gek van langen manen bij een fries (including me) en als je ze alleen ingevlochten laat zien dan weet je de lengte niet :)

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 15:31

Leuk idee, alleen zou ik nog wel een paar dingen aanpassen.
Ik zou tussendoor foto's plaatsen met de bewegingen, dus het mooist vastgelegde beeld even stilzetten omdat je dan nog even goed kunt terugkijken.
Ik zou het begin met de tekst gewoon op een zwart vlak doen, kan de koper even rustig kijken en lezen, nu is het een beetje onduidelijk.
Verder vind ik de filmkwaliteit erg goed en het idee zeker.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 15:32

Leuk initiatief!

Het stoort mij absoluut niet dat het filmpje langer is, als ik een paard wil kopen wil ik juist zoveel mogelijk zien. Ik vind het een keurig filmpje.

Wat ik je zou aanraden is (als je hier echt iets mee wilt gaan doen) dat je elk filmpje dezelfde opbouw geeft, op den duur wordt dat herkenbaar voor mensen. Ik zou dan ook de verschillende onderdeeltjes een vaste naam geven, wat uitgebreider dan wat je nu doet (Romke onder het zadel). Ik zou dan beginnen ongeveer zoals je nu doet, met de oogopslag van het paard en een standfoto, maar zou ook zeker iets laten zien van hoe het paard interacteert met een persoon (of hij aanhalig is of niet, of trots). Even een stukje van hoe hij/zij vaststaat met borstelen, de stal. Dat zou je kort kunnen houden, maar ik denk dat je dat van het type paard moet laten afhangen. Een Z-dressuur paard wil je laten zien in de bijzondere oefeningen, een paard dat als knuffelpaard of grasmaaier verkocht wordt is dat helemaal niet aan de orde natuurlijk. Denk ook aan hoe een paard buiten is- recreatiepaard.

Daarna zou ik de basisgangen los laten zien en dat dan een titel geven (bijvoorbeeld letterlijk "de basisgangen - los". ). En dan ook echt alle 3 laten zien. Dan "de basisgangen - onder het zadel " en dan ook alle 3 gangen laten zien, inclusief hoe hij/zij stilstaat trouwens, daaraan kun je veel zien . En daarna de bijzondere verrichtingen, indien van toepassing. Plus titel. Daarna evt een recreatief gedeelte (bosrit, trailerladen).

Als je zo'n duidelijke opbouw hanteert, krijg je vanzelf bekendheid daarmee. En krijgt een potentiele koper echt een compleet beeld.

Je kunt je dan evt ook laten inhuren door een koper, die er geen zin in heeft om een heel eind te gaan rijden alleen om een paard te bezichtigen (daar zou ik me bij duurdere paarden best iets bij kunnen voorstellen).

Succes! Nogmaals, leuk idee!

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 15:39

mebianca schreef:
Ik zou dan graag ingevlochten bij het rijden zien en de manen los bij de standfoto's. Veel mensen zijn gek van langen manen bij een fries (including me) en als je ze alleen ingevlochten laat zien dan weet je de lengte niet :)

Tja, daar heb je een punt. Mij maakt de lengte nooit uit, haha. Maar snap dat (veel) mensen dat wel belangrijk vinden. Ik vind het bij de standfoto alleen ook erg belangrijk om de halslijn goed te zien. Daarom misschien een stukje/foto tussendoor met losse manen? :+

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 17:28

Ik vind het een mooi filmpje!
Al zou ik (als ik een potentiële koper zou zijn) het paard zowel ingevlochten als met losse manen willen zien en ook met en zonder bandages. Ook zou ik, zoals hierboven ook al is genoemd, het niveau van het paard willen zien, de moeilijkste oefeningen die hij onder de knie heeft bijvoorbeeld in plaats van alleen maar rondjes op de hoefslag.
Dat het 6 minuten lang is maakt niet uit, als je echt interesse hebt in een paard krijg je het liefst erg veel informatie.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 17:51

Ik vind het ook een erg mooi filmpje erg mooi gedaan :)

Hoe heb je dit gedaan? en hoe duur zouden je prijzen worden?

eefje_rudmer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-10 19:03

Hoe ik dit gedaan heb? Met een camera... ;) en een editprogramma.

De prijzen ben ik nog niet helemaal over uit, dat moet ik nog uitrekenen...

Katie1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 22:31

Ik ga compleet met HannahFrouk mee.

Ik vind het inderdaad ook absoluut niet storend dat het filmpje lang duurt. Waarschijnlijk wanneer ik zelf op zoek zou zijn naar een paard en ik deze filmpjes zou kunnen kijken, dat ik eerst even snel door de filmpjes heen ga. Hier en daar een beetje doorspoelen, maar wanneer ik dan iets tegen zou komen waar ik wel wat in zie, zou ik erg blij zijn om een filmpje van 6 minuten tot mijn beschikking te hebben!

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 22:39

Goed idee! Ik vond het filmpje wel een beetje lang duren. Ik zou meer voor een 4 minuten filmpje gaan. Ik ga ook mee met bovengaand, iets meer niveau laten zien.

Verder heel mooi gedaan, totaal niet storend om naar te kijken, omdat het er heel rustig uit ziet.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 22:41

Leuk idee om dit professioneel aan te bieden!

Voor een verkoopfilmpje zou ik het graag zonder bandages zien (bij elk paard, niet alleen bij paarden met sokken), alle gangen los en onder het zadel inclusief halthouden, en het paard recht van voren en recht van achteren lopend. :)

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 22:47

Een foto erin van de stamboom (eventueel) vind ik ook wel een idee eigenlijk.

eefje_rudmer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 07:28

Ja dat is zeker een leuk idee! Bedankt voor alle tips!!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 08:07

Als Romke te koop zou zijn, dan zou ik op basis van het filmpje meteen geïnteresseerd zijn! Prima idee dus, goed gefilmd.
Ik zou er misschien wel voor gekozen hebben om het paard eerst 'in vrijheid' te tonen, dus bewegend in de vrije ruimte| wei o.i.d. zonder bandages en tuigage. Daarna gevolgd door het paard in vol ornaat.
Om nog iets meer idee te krijgen van de beweeglijkheid van het paard, zou het wat uitgebreider tonen van bv voltes links- en rechtsom een goede aanvulling zijn. En vanzelfsprekend laat je meer zien als het paard ook dressuurmatig meer kan.Je zou ook 's kunnen experimenteren om vanaf een verhoging te filmen.Een 'still' van het stamboekpapier is zeker belangrijk.

Volgens mij heb je een gat in de markt ontdekt - met een goed verkoopverhaal erbij en redelijke prijzen, zou je wel 's goede zaken met de handelsstallen kunnen gaan doen!Maar ook voor de gemiddelde paardeneigenaar is een dergelijk filmpje een mooi souvenir.
Veel succes!

Tmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 10:35

T is echt onwijs mooi gemaakt, en ga met Jannepauli mee... ik zou ook meteen geinteresseerd zijn ! *D

Ik heb de 2e x zo kritisch mogelijk gekeken en ik vond dat af en toe de overgangen tussen beelden iets sneller zouden mogen, ik raakte soms in de war omdat er meerder beelden door elkaar liepen. Het stukje dat het paard los aan komt stappen erg leuk maar zonde dat hij staat te pompen. Het inzoomen op het beenwerk is erg slim gedaan maar zoals eerder is gezegd, zou ik er eerder voor kiezen geen bandages te gebruiken zodat ze het nog beter kan zien. Ook de oefeningen mi ik een beetje, en wat overgangen... draf, paard tellen stap en weer aandraver :j
Persoonlijk zou ik ook willen zien hoe een paard bv vanaf zijn stal in de wei word gezet, en het liefste zelfs hoe hij met andere paarden omgaat omdat ik persoonlijk dat heel belangrijk vind :o