Het begon ermee dat Judith les geeft dmv een microfoon en dus een headset op je hoofd. Raar in het begin, omdat de achtergrondgeluiden daardoor wegvallen. Je hoort jezelf ook niet zo goed meer praten. Wel heel fijn omdat je meteen de instructie luid en duidelijk in je oor krijgt, er gaat geen info verloren. Judith geeft echt super fijn les, ziet alles en is echt met jou en je paard bezig. Heel rustig maar wel gedreven.
Ik moest dus allereerst Saar los laten van voren en helemaal ontspannen (niet lang laten worden, maar ontspannen). Los van het been rijden, dus zonder drijven rijden. Dat hadden we al wel geleerd bij Ilja, dus dat ging ook zonder moeite. Verder meer op mijn stem terug rijden, daarna weer een korte hulp en op mijn stem weer terug. Zo ook in de galop. Raar om een paard met zo'n ruime gangen (vooral galop nog) los te laten, maar het werkte wel!
Met de zon aan de hemel en een temp. van 30 graden (of meer) was het een zware les, ook al duurde het maar een half uur (wat echt voorbij gevlogen is). Hieronder nog een paar foto's die Sjuimpje nog hefet gemaakt voordat de memory stick vol was

Hier zie je duidelijk: benen eraf!

En de galop (raar met zo'n hoofd voor de loodlijn, maar ja, wat mot dat mot).
Volgende week weer les, ik heb er nu al zin in!