Ikzelf loop regelmatig tegen de muur aan met mijn beperkingen, dan weet ik geen oplossing of hoe ik het anders kan aanpakken. Kleine dingetjes vaak, die leiden tot grotere problemen. Bij mijn eigen paard leidt dit al tot problemen af en toe, maar dan is er ook nog het feit dat ik wel eens op andere paarden rijd... Ik ben oa veel bokkers afgereisd het afgelopen jaar en ik weet zeker dat eenieder het wel opgevallen is dat mijn rijkunsten tegenvallen, maar dat men gewoon niets heeft gezegd.
Ik lees vaak dat men mij wel goed vindt rijden, als men foto's heeft gezien. Ik sta dan toch echt elke keer weer verbaasd, want dat is toch echt niet zo

Nu heb ik al meerdere jaren lesgehad, de eerste jaren pakte ik alles snel op en nam alles aan.. Toen kreeg ik een eigen mening en nam bij verschillende mensen les, opzoek naar de juiste instructeur...
Bij ruiterschool Liesbosch had ik uiteindelijk een goede instructeur gevonden, Ad van beek, springruiter/instructeur. Dit klikte goed en in de groeps en priveles ging het steeds beter.
Toen kocht ik mijn eigen paard en ging naar een pensionstal, ik heb er wel over gedacht om lessen te blijven nemen bij Ad van Beek, maar met mijn eigen paard zou dat niet gaan en dubbele les kon ik toen niet betalen.
Ik ben toen overgestapt naar western en geleidelijk aan is mijn eigen paardje daarvoor beleerd en konden we samen privewesternlessen volgen
toen gingen we wegens studie naar Dronten en was westernles geen optie meer... Ik besloot in mn uppie verder te gaan en dat leidde tot botsingen... Ik heb toen hulp gekregen van een stalgenoot en ben were teruggevallen op de Engelse rijstijl, een motivatie hiervoor was ook nog dat er een onderlinge wedstrijd na zat te komen voor school en daar een B-proefje bijzat...
Maar het klikte weer niet, de instructie was niet slecht, maar ik was niet tevreden. Een eis voor instrutie voor mij is dat er op mij gelet wordt, mijn handelingen en houding, vaak blijft het echter bij het resultaat dat het pard laat zien en dat het niet uitmaakt hoe je t voor mekaar krijgt (even simpel gezegd)
Ik kom daarom vaak in situaties bij andere paarden dat ik niet weet hoe ik het aan moet pakken en dat is dan duidelijk te merken... Het leidt jammer genoeg ook vaak zat tot in de mond rukken om de eigenaresse/eigenaar tevreden te stellen omdat t op mij vaak overkomt dat ze hun paard aan de teugel willen.. terwijl dat voor mij absoluut niet hoeft eigenlijk...
*veegt even wat zweet van het voorhoofd, jeetje wat is het heet hier...*
Nu vraag ik niet perse om commentaar, als je het geeft is het natuurlijk niet erg