Danté en ik....

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Usha2

Danté en ik....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-10 11:11

Drafje

Afbeelding

Nog 1

Afbeelding

Ff galopje

Afbeelding

Nog even buiten

Afbeelding

Afbeelding

Samen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sorry voor de hoeveelheid kon niet kiezen.
Commentaar is ook welkom wel vriendelijk aub :-X
Weet dat ik teveel met me tenen na buiten zit , maar ik heb ontzettende x benen en als ik ze na binnen draai klemmen me knieén.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 11:13

Heej,
ik tem even, dit hoort namelijk bij itp dan bij haw te staan :)

edit: getemd!
verder vind ik persoonlijk dat je een leuke fjord hebt, misschien je handen wat meer dragen?
enneuhm, schoeisel/cap ;)
daar gaje nog wel commentaar op krijgen :=

Usha2

Re: Danté en ik....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-10 12:05

Dan moeten ze hem ff verplaatsen :$

En draag geen cap omdat ik vertrouwen heb in mee beesje en er echt een gruwlijke hekel aan heb.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 14:05

FJ => RIJ-ITP

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 12:57

tis trouwens wel een leuke fjord,hoe oud is ze/hij?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 13:03

Usha2 schreef:
En draag geen cap omdat ik vertrouwen heb in mee beesje en er echt een gruwlijke hekel aan heb.

Ik heb ook vertrouwen in mijn paard, maar hij kan altijd een keer schrikken. Als je er dan af stuitert op je hoofd...

Usha2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-10 13:20

Celiien schreef:

Ze is 3,5

@kleinvosje: das het risico maar cap is ook niet altrijd betrouwbaar.

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 13:26

Usha2 schreef:
Celiien schreef:

Ze is 3,5

@kleinvosje: das het risico maar cap is ook niet altrijd betrouwbaar.

Je moest eens weten hoeveel verhalen dat er zijn wanneer een cap iemands leven heeft gered! Of dat een cap verschrikkelijk (blijvend) letsel heeft voorkomen. Maargoed, hopelijk hoef je het nooit op de harde manier te leren dat een cap verstandig is.
Mijn paard is ook 100% betrouwbaar, ben er vorig jaar toch vanaf gedonderd omdat hij zelf struikelde in een konijnenhol, het hoeft dus niet altijd aan je paard te liggen.

Verder, leuke Fjord, je mag wat meer naar achteren zitten, op je billen (op die galopfoto na dan). En probeer hem wat meer ontspannen naar beneden te rijden. Daarmee bedoel ik niet aan de teugel maar met zijn neus richting de grond, dat kan ook met een langere teugel.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 13:39

overigens, zit te kijken maar ligt het zadel niet ietwat te ver op de schouder? (ligt misschien aan mij heur := )

Usha2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-10 13:47

@ Celiien: nee ligt op de foto's wel te ver na voren klopt.

@Corinne, weet ik dat het niet altijd aan het paard hoeft te liggen. En ben zelf ook al aantal keer lelijk gevanllen waarvan 2 x in het ziekenhuis gelegen met cap op, die 2 maal brak. Dus vandaar dat ik een hekel er aan heb. Met buiten rijden draag ik hem altijd wel. En probeer ze ook ontspannender te krijgen, enkel denk ik dat de vorige eigenaar iets te hard handig met haar is geweest ze heeft compleet geen vertouwen nog ect. Nu gaat dat gelukkig al wel beter dan in het begin.

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 19:57

Usha2 schreef:
@ Celiien: nee ligt op de foto's wel te ver na voren klopt.

@Corinne, weet ik dat het niet altijd aan het paard hoeft te liggen. En ben zelf ook al aantal keer lelijk gevanllen waarvan 2 x in het ziekenhuis gelegen met cap op, die 2 maal brak. Dus vandaar dat ik een hekel er aan heb. Met buiten rijden draag ik hem altijd wel. En probeer ze ook ontspannender te krijgen, enkel denk ik dat de vorige eigenaar iets te hard handig met haar is geweest ze heeft compleet geen vertouwen nog ect. Nu gaat dat gelukkig al wel beter dan in het begin.

Stel dat je geen cap op had gehad was je schedel nu gebarsteb :+ ;) Het is je eigen keuze hoor, maar voor de mensen die je mogen oplappen is het vast geen pretje :+

Ik vind je Fjordje geweldig leuk moet ik zeggen!! Heerlijk dier om naar te kijken, jullie vormen een leuke combie!

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 20:02

Oh ech tweer typisch bokt,
iemand geeft aan dat cap eigen keuze is, LAAT DAT DAN OOK EEN EIGEN KEUZE BLIJVEN!
Je kunt nu door blijven zeveren over die cap, ts gaat hem dan echt niet opeens wel opzetten hoor!

@ TS; sorry ergerde me er nu echt even heel erg aan! Maar super leuke foto's en ook echt een leuke fjord :) En lekker zonder cap blijven rijden als jij dat fijn vind :)

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 20:05

Veerle90 schreef:
iemand geeft aan dat cap eigen keuze is, LAAT DAT DAN OOK EEN EIGEN KEUZE BLIJVEN!
Je kunt nu door blijven zeveren over die cap, ts gaat hem dan echt niet opeens wel opzetten hoor!

@ TS; sorry ergerde me er nu echt even heel erg aan! Maar super leuke foto's en ook echt een leuke fjord :) En lekker zonder cap blijven rijden als jij dat fijn vind :)

Amen.

Lekker laten rijden zonder cap als zij dat wilt. Ze vroeg toch niet om jullie mening ?

Leuke Fjord ! ziet er lekker relaxt uit :D Ik hoop dat je nog veel meer plezier met haar krijgt.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 20:05

Annettu_ schreef:
Veerle90 schreef:

Amen.

Lekker laten rijden zonder cap als zij dat wilt. Ze vroeg toch niet om jullie mening ?

Leuke Fjord ! ziet er lekker relaxt uit :D Ik hoop dat je nog veel meer plezier met haar krijgt.

_/-\o_

evelien11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 20:10

leuk fjordje..
tip 1: doe chaps aan/ rijlaarzen met rijden, dan is het al gemakkelijker voor je om je benen in de juiste houding te houden. je hebt meer grip.
tip2: op foto 1 heb je je teugels erg los, geen contact meer met de mond.
suc6!!!

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 20:12

je zadel ligt niet goed..

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 20:13

Usha2 schreef:
Dan moeten ze hem ff verplaatsen :$

Ik vertrouw mijn paardje ook maar de omgeving niet... :Y)

Usha2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 21:14

Veerle90 schreef:
Veerle90 schreef:

Amen.

Idd! Jammer dat mensen zelf geen keuze mogen maken.

Zoals eerder staat er idd dat me zadel na voren geschoven is.

Bedankt voor de reacties.

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 21:16

Je zadel schuift = slecht passend zadel

Usha2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 22:03

zadel past goed. Normaal ligt er een bontje onder.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 22:07

Oe wat een leuke fjord heb jij zeg :D Verder ziet het er leuk uit...

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 23:45

Usha2 schreef:
zadel past goed. Normaal ligt er een bontje onder.

Zonder het bontje zou het zadel ook goed moeten blijven liggen. Hiermee stel je de problemen alleen maar uit waardoor ze erger terugkomen
Hoelang heb je hem al :)) ?

Usha2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 09:17

met bontje ligt het beter, enkel is ze ook wat afgevallen en is de singel aan de grote kant, zadel is precies aan gemeten. Ik heb ze nog niet zo lang 2 mnd.

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 10:44

Dan ben je genaait..
De zweetbladen mogen namelijk nooit zo over de schouders heen vallen.

Wijnanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 11:20

Je zadel ligt inderdaad op de schouders, waardoor je paard geen schoudervrijheid meer heeft. Ik zou er even iemand naar laten kijken met verstand, zoals een zadelmaker. En inderdaad, eigenlijk zou er helemaal geen bontje onder moeten. Hierdoor wordt je zadel alleen maar krapper. Een goed passend zadel heeft dus niet eens een bontje nodig, allemaal onzin. Doordat je pony nog zo jong is kan het gebeuren dat je zadel na 2 maanden al niet goed meer ligt. Ze krijgt spieren op andere plaatsen, en op andere plekken verdwijnen ze weer. Ze veranderen constant (ik heb er nog steeds problemen mee met mijn rondgeribte, schoftloze fries :') ) Laat er even een prof naar kijken, dan weet je zeker dat het goed is.

Verder mijn tips: je benen 10 cm naar achteren, inderdaad zoals al gezegd chaps of laarzen aan. Dan heb je meer grip en kun je je benen op de goede plaats houden.
Ik heb niet echt het idee dat je pony zijn achtereen echt onder de massa brengt. Probeer veel tempowisselingen te rijden en overgangen, zodat het achterbeen sterker en soepeler wordt en je pony het beter onder het lichaam kan zetten. Hierdoor zal je pony ook de nagefelijkheid op gaan zoeken. Longeren met touwtjes of een dubbele longe werkt ook om je paard sterker te maken.

Veel succes!